2008-12-19, 15:26
Medlem
Jag skulle behöva lite hjälp!!!!
Jag vet dock inte om det finns en tråd om detta, men chansar
Då och då kommer det upp en så kallad blåskärm. det har nu hänt 3 ggr, idag senast. Annars har det hänt för någon månad sen. Idag fotograferade jag vad det stod på skärmen så tänkte jag skulle skriva det här, någon som fattar bättre än jag kanske...

Texten lyder:

"Ett fel uppstod och datorn har stängts ner för att förebygga problem med din dator.

Kontrollera att datorn har tillräckligt med diskutrymme. (som den har.)
Om en drivrutin identifieras i felmeddelandet, kan du antingen inaktivera drivrutinen eller kontakta maskin - eller programvarutillverkarna för en drivrutinsuppdatering. Prova att byta grafikkort.

Kontakta maskinvarutillverkarna om du behöver en BIOS-uppdatering. Inaktivera alternativ för BIOS minnet som exempelvis caching eller shadowing.
Kontrollera att hårddisken är korrekt konfigurerad.

Teknisk information:
*** STOP: 0x0000008E (0xC0000005, 0xBF813CD3, 0,B0E16F58, 0x00000000)
*** win32K.sys - address BF813CD3 base at BF800000, Datestamp 48ce513a

Påbörjar dumpning av fysiskt minne.
Dumpning av det fysiska minnet är klar. Kontakta systemadministratör eller teknisk support om du behöver hjälp."

Snälla, hjälp!
Citera
2008-12-20, 00:33
Medlem
Sökte lite på google, en del verkar få det problemet när det är något fel på minnena. Kör memtest så kan du åtminstone utesluta om det är där problemet ligger.
Citera
2008-12-20, 10:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zoddic
Sökte lite på google, en del verkar få det problemet när det är något fel på minnena. Kör memtest så kan du åtminstone utesluta om det är där problemet ligger.

Tusen tack!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in