Hej!
jag startar nu en tråd om Liz Högberg.
Här vill jag ha fakta om hennes liv, vill gärna ha bilder också om någon sitter på numret av lektyr där Liz gör ett utvik (tror att det e från 67) så ladda gärna upp bilder
Liz Öberg bedömdes på 60-talet som århundradets svenska bimbo, fullt i klass med vad man här på Flashback i allmänhet tycker om Linda Rosing. Men sedan, förmodligen på 80-talet, hände något med henne, som aldrig blev uppmärksammat i pressen. Hon började studera med sådan framgång att hon nu är fil doktor. Hon disputerade på en avhandling om Moa Martinsson och lär vara lärare på något gymnasium i Göteborgstrakten. En annan positiv sak är att hon dessutom tog hand om Bosse Högberg, sen han drabbats av en svår stroke som ledde till afasi, dvs att han inte kunde tala. Och då hade Bosse ändå förnedrat henne fullständigt under de stormiga åren med Anita Lindblom.
Ett par bekanta till mina föräldrar kände Bosse högberg litegrann och de brukade baktala Liz å det grövsta med saker som att hon var ett fnask, golddigger mm. Men hon stannade ju kvar hos honom efter att pengarna slutat rulla in från boxningen. Det var säkert inget glamoröst liv heller, vad jag förstått var Bosse tämligen sparsam av sig.
En sentida bild. Bosse träffade henne då hon var 17-årig gymnasist. Själv var han 28. Det finns ingen som helst anledning att jämföra henne med Rosing - även om kvällstidningspratet gick i liknande ordalag, som de som rör Rosing på FB.
FYI är hon nu lärare på Sörgårdsskolan i Mölndal som ligger på gränsen till Göteborg. Still going strong. Hon är konstig, men skulle aldrig ta henne för fnask eller dylikt.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!