• 1
  • 2
2008-12-19, 12:43
Medlem
datajesuss avatar
installerade glatt senaste paketet med uppdateringar som osx 10.5.5 tyckte jag behövde. problemfritt och totalt smärtfritt fungerade maskinen innan...

efter uppdateringen så ballar datorn ur totalt när den kommer ur vila eller på annat sätt vill fråga efter lösenord. det blir "surr ljudet" ur dvd-enheten och allt vad som brukar komma när den gått ur "standby läget".

såå.. är det bara jag eller har crapple dragit med en fuling i uppdateringspaketet, igen?
Citera
2008-12-19, 12:54
Medlem
qivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av datajesus
installerade glatt senaste paketet med uppdateringar som osx 10.5.5 tyckte jag behövde. problemfritt och totalt smärtfritt fungerade maskinen innan...

efter uppdateringen så ballar datorn ur totalt när den kommer ur vila eller på annat sätt vill fråga efter lösenord. det blir "surr ljudet" ur dvd-enheten och allt vad som brukar komma när den gått ur "standby läget".

såå.. är det bara jag eller har crapple dragit med en fuling i uppdateringspaketet, igen?
För mig fungerar datorn lika bra som den gjorde innan.
Citera
2008-12-19, 13:17
Medlem
Not_mes avatar
Det fungerar alldeles utmärkt för mig med utan några konstigheter...
Citera
2008-12-19, 14:10
Medlem
-jOE!s avatar
Inga problem här heller.
Citera
2008-12-19, 15:17
Medlem
miklons avatar
Jag har inte reagerat på nåt särskilt.
Citera
2008-12-19, 17:55
Medlem
smurfehs avatar
Me neither.. Funkar utmärkt. Har tagit ur den ur sleep ett flertal gånger sen jag uppdaterade. Inte startat om sen den startade upp med 10.5.6 dock.
Citera
2008-12-19, 17:56
Medlem
datajesuss avatar
då antar jag det är min maskin som börjar tröttna
blir till att köpa en ny då antar jag
Citera
2008-12-19, 18:01
Medlem
FillilutteN2s avatar
Får säga att det faktiskt fungerar ännu bättre. Precis innan uppdateringen så krashade iMovie såfort jag startade programmet, men efter uppdateringen så fungerar även det perfekt.
Citera
2008-12-20, 01:08
Medlem
Funkar bra för mig med. Dock så försvann lösenord från min keychain efter update, så jag fick skriva om för mail, spotify, skype mm. Någon annan som förlora sina lösenord med?
Citera
2008-12-20, 03:09
Medlem
Citat:

Har inte så mycket macerfarenhet. Har själv uppdaterat och det funkar fint än så länge.

Dock så pratades det på ett annat macforum om att det ibland blir fel och man måste ladda ner uppdateringen själv och installera manuellt.

Ursäktar mig i förväg om detta är något alla macanvändare redan vet
Citera
2008-12-20, 09:48
Medlem
Hispers avatar
Citat:

Jajamensan, jag försöker alltid tolka alla störningar på min Mac som skäl till uppgradering. Ibland lyckas jag övertala mig själv att det är en bra idé, ibland så övertalar min fru mig om att det är en bättre idé att låta bli.
Citera
2008-12-20, 14:55
Medlem
Crunchies avatar
Kolla på apples forum. Det finns tonvis med buggar i nya uppdateringen.

Bla. crash vid installation, blue screen vid boot, Mail slutar fungerar (beror dock på plug ins) och lite annat smått och gott!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in