2008-12-19, 12:42
Bannlyst
Kanske en smått korkad fråga,

Men när man stänger ner locket på sin Mac så stänger den ju ner det mesta. Men min fråga är att är det helt säkert att stoppa in den i ett skin, och sedan ner i exempelvis ryggsäcken.

Man vill ju inte sabba sin dator, och gillar att den är ready to go a.s.a.p. när jag tar upp den ur väska.

Så hur brukar ni göra, stänger ni ner helt och hållet innan ni lägger ner eran i en väska eller stänger ni bara ner locket?
Citera
2008-12-19, 12:49
Medlem
Det skall inte vara några problem att ha den vilandes i en ryggsäck, arbetsbelastningen går ju ned så den brukar heller inte bli så varm.
Citera
2008-12-19, 13:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kakkaduva
Det skall inte vara några problem att ha den vilandes i en ryggsäck, arbetsbelastningen går ju ned så den brukar heller inte bli så varm.

Men ett skin runtom sitter betydligt tightare än att bara ha den i ryggsäcken, så det var det som fick mig att bli lite fundersam.
Citera
2008-12-19, 13:32
Bannlyst
Jag har alltid min på det viset, bara du väntar tills lampan där fram börjar "andas" så har den gått i rätt läge.
Citera
2008-12-19, 14:59
Medlem
Bob Luntas avatar
As long as sleeve is tight and don't hang like sleeve of wizard I would keep it.

Klart du inte behöver stänga av din macbook. Gör jag bara några gånger i månaden. Typ.
Citera
2008-12-19, 15:49
Bannlyst
OK,

tack för alla svar, så nu kan jag fortsätta ha den i väskan och i skinet! Sjukt va nojjig man kan bli ibland

Börjar den brinna eller något så ringer jag till Mac och säger att de på FB sa att jag fick det
Citera
2008-12-19, 18:00
Medlem
smurfehs avatar
Du råkar inte ha någon bild på det skyddet du använder? Eventuellt någon butik som har?

Tack.
Citera
2008-12-19, 18:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av smurfeh
Du råkar inte ha någon bild på det skyddet du använder? Eventuellt någon butik som har?

Tack.

http://www.amazon.com/Tucano-Red-Sle.../dp/B000IOM3TY

Dock annan färg. Hur så?
Citera
2008-12-19, 18:23
Medlem
Skyddet ser bra ut, har ett liknande till min MBP.
Är datorn väl i viloläge så är datorn så gott som avstängd. Processor, fläktar och hårddisk är avstängda så inte mycket som roterar eller genererar värme.
Inga problem alls med att transportera en dator i viloläge. Dock så drar den ju fortfarande lite batteri men det tar flera dagar innan de tar slut.
Citera
2008-12-19, 19:30
Medlem
smurfehs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ExilSvensk
http://www.amazon.com/Tucano-Red-Sle.../dp/B000IOM3TY

Dock annan färg. Hur så?

Intresserad av att inskaffa, har inget för min egna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in