2008-12-19, 00:02
Medlem
Zlymmes avatar
Är det någon som vet hur man ska bära sig åt om man måste ha en fil från Windows hemsida, men ej har en giltig "validering" eller vad det nu kallas?

Jag behöver en uppdatering, vid namn "Windows XP (KB929338)"

Har inte vågat trycka på filen, alltså för att hämta hem den, eftersom dom kollar valideringen först.. Så, någon med nåt knep?
Citera
2008-12-19, 00:10
Medlem
Kyrioss avatar
Ifall du har tur så funkar det ändå, en del av M$ licenser får man nämligen installera hur många ggr och på hur många datorer man vill.

Jag tror inte att det skadar att försöka, men jag är inte helt säker. Testa på egen risk!
Citera
2008-12-19, 00:15
Medlem
carbsons avatar
du vet det händer inget om du inte kan ta hem filen för att du inte har en validerad kopia av win.

det är inte så att SWAT kommer o plockar dig. den kommer bara säga att du inte kan ta hem filen för du inte har en giltig licens...thats it.

du åker inte dit på det..så var inte orolig för att trycka på den:P
Citera
2008-12-19, 00:33
Medlem
Microsoft jagar inte dom som har "falska nycklar" av Windows. De jobbar inte inte på det sättet. Du kan utan rädsla försöka få hem uppdateringen.

Om det inte skulle gå kan du ladda ner något som kallas för "Windows genuine advantage validation" som gör att du efter en klickning på en .bat-fil och en omstart kan uppdatera ditt windows helt utan problem.
Citera
2008-12-19, 00:36
Medlem
Det lär inte gå även om du provar, om du inte har en bra piratkopia, typ Dell's oemskiva som sprids på diverse trackers.
Citera
2008-12-19, 13:24
Medlem
Zlymmes avatar
Testade WGA, men kan fortfarande inte hämta hem filen.

Någon som har nått annat tips?
Citera
2008-12-19, 15:08
Medlem
Andreasvbs avatar
Byt till student-nyckeln. Den behöver inte aktiveras.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in