är sjuk för tillfället min chef sa till mig och värma te, honung och whisky känner mig ganska bra nu. man svettas som en gnu när man dricker det så när du svettas försvinner möget du har i kroppen
är sjuk för tillfället min chef sa till mig och värma te, honung och whisky känner mig ganska bra nu. man svettas som en gnu när man dricker det så när du svettas försvinner möget du har i kroppen
Echinagard och kanjang är ju bevisat effektivt mot förkylning, men i övrigt så är det absolut bästa att bara sova så mycket du kan, samt undvika nedkylning och fysisk ansträngning.
Att man skulle kunna svettas ut en sjukdom låter väl i övrigt ganska dumt om man tänker efter någon sekund?
Senast redigerad av piratkapten 2008-12-18 kl. 19:27.
Det bästa rådet man kan ge är att ta det lugnt (vila) och drick ordentligt (typ te). Sen skadar det nästan aldrig att testa lite huskurer. Men Echinagard och Kan Jang ska du inte hoppas för mycket på. Echinagard har visats stärka immunförsvaret, men man har aldrig visat att det ger lindring vid förkylning. Å andra sidan lär det inte skada heller. Vad man väljer att göra beror väl mest på vad man vill lägga sina pengar på.
Jag har hört att man ska äta 6 st apelsiner i rask takt. Då får kroppen en C-vitaminshock och man blir frisk rätt fort. Låter ju rätt dumt, men du kan ju alltid prova
Jag har hört att man ska äta 6 st apelsiner i rask takt. Då får kroppen en C-vitaminshock och man blir frisk rätt fort. Låter ju rätt dumt, men du kan ju alltid prova
C-vitamin hjälper inte mot förkylning, och om det gör det så är det bara liite. (Har för mig att det förkortade förloppet LITE i stora doser.)
Tror mera att man blir rutten i magen av 6 apelsiner direkt, än att man blir frisk.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!