• 1
  • 2
2008-12-18, 19:01
Medlem
Okej, jag ska resa bort på Lördag. Känner nu att jag börjar bli varm i hela kroppen och halsen börjar kännas irriterad.

Jag kan helt enkelt inte bli sjuk nu Hur ska jag förhindra detta? Förbättra immunförsvaret? Hur/ Mer?
Citera
2008-12-18, 19:18
Medlem
är sjuk för tillfället min chef sa till mig och värma te, honung och whisky känner mig ganska bra nu. man svettas som en gnu när man dricker det så när du svettas försvinner möget du har i kroppen
Citera
2008-12-18, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aacke
är sjuk för tillfället min chef sa till mig och värma te, honung och whisky känner mig ganska bra nu. man svettas som en gnu när man dricker det så när du svettas försvinner möget du har i kroppen
Okej! Låter bra, tack för tipset ska testas!
Citera
2008-12-18, 19:25
Medlem
piratkaptens avatar
Whisky eller alkohol öht är knappast bra.

Echinagard och kanjang är ju bevisat effektivt mot förkylning, men i övrigt så är det absolut bästa att bara sova så mycket du kan, samt undvika nedkylning och fysisk ansträngning.

Att man skulle kunna svettas ut en sjukdom låter väl i övrigt ganska dumt om man tänker efter någon sekund?
Senast redigerad av piratkapten 2008-12-18 kl. 19:27.
Citera
2008-12-18, 19:31
Medlem
Krafses avatar
Här får du svar!

https://www.flashback.org/showthread.php?t=544174
Citera
2008-12-18, 19:42
Medlem
Heller78s avatar
Det bästa rådet man kan ge är att ta det lugnt (vila) och drick ordentligt (typ te). Sen skadar det nästan aldrig att testa lite huskurer. Men Echinagard och Kan Jang ska du inte hoppas för mycket på. Echinagard har visats stärka immunförsvaret, men man har aldrig visat att det ger lindring vid förkylning. Å andra sidan lär det inte skada heller. Vad man väljer att göra beror väl mest på vad man vill lägga sina pengar på.
Citera
2008-12-18, 19:44
Medlem
Snehls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av piratkapten
Whisky eller alkohol öht är knappast bra.

Whisky fungerar om man börjar känna utav svag halsbränna som man gör dagen innan man får feber eller förkylning.

Dock inte att dricka det bara gurgla..
Det dödar bakterierna.
Citera
2008-12-18, 20:12
Medlem
överdosera med echinaforce (inte gard)
3 alvedon och lägg dig tidigt.
Citera
2008-12-18, 20:40
Medlem
Luigis avatar
Ligg till sängs.
Citera
2008-12-18, 20:46
Medlem
Coolcittes avatar
Jag har hört att man ska äta 6 st apelsiner i rask takt. Då får kroppen en C-vitaminshock och man blir frisk rätt fort. Låter ju rätt dumt, men du kan ju alltid prova
Citera
2008-12-18, 21:01
Medlem
Jomazis avatar
Se till att du får all nödvändig näring, ös därefter på med vitlök och sov så mycket du kan, se till så att du inte fryser.
Citera
2008-12-18, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Coolcitte
Jag har hört att man ska äta 6 st apelsiner i rask takt. Då får kroppen en C-vitaminshock och man blir frisk rätt fort. Låter ju rätt dumt, men du kan ju alltid prova
C-vitamin hjälper inte mot förkylning, och om det gör det så är det bara liite. (Har för mig att det förkortade förloppet LITE i stora doser.)
Tror mera att man blir rutten i magen av 6 apelsiner direkt, än att man blir frisk.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in