2008-12-18, 18:45
Bannlyst
Hej.

Jag är på uppdrag av en kompis att hitta billiga blombud. 3-10 rosor någonting.
Har kollat på www.euroflorist.se och www.interflora.se. Vad jag har förstått så är dessa på aktörer de största inom blombud. Men priserna var inte så lockande.. 3 rosor för 200kr inkl frakt. Finns det några mindre blombudsföretag som skickar blombud, kanske lokalt och billigare?

Tacksam för svar
Citera
2008-12-18, 18:55
Medlem
laymedowns avatar
Nu bor inte jag i norrköping men det bästa är nog att kolla eniro eller liknande efter blomsteraffärer i stan, då många har blombud. Men priser när det kommer till sånt brukar nog tyvärr ligga på den nivån du skriver
Citera
2008-12-19, 00:53
Medlem
Nennenes avatar
När jag skulle skicka blommor till Karlskrona så tog jag rätt på tfn.nr till en av deras blomsteraffärer.
Ringde dit o frågade om jag kunde beställa blommor mot att dom skickade mej en faktura. Berättade också att jag bodde 50 mil därifrån.

Det gick alldeles utmärkt men istället för att skicka en faktura så ville dom att jag betalade in till deras bankgiro.
Buketten blev mycket större för samma peng och dom tog bara 25kr för att åka dit med buketten.

Efter så har jag beställt flera ggr från samma blomsteraffär och det har aldrig varit några problem och dessutom så är personalen förbaskat trevlig!
Blommorna har levererats samma dag så dom har aldrig väntat in betalningen.

Naturligtvis så betalar jag samma dag som jag gör beställningen!
Tror nog inte att det är så vanligt att man kan göra så här.
Citera
2023-04-10, 23:19
Medlem
Hej!
Har själv också använt euroflorist och interflora. Blommorna kommer alltid fram i tid! Kan rekommendera dem.
Men du har rätt, det kan bli lite dyrt i längden. Så på senare år har jag börjat stötta lokala blomsterhandlare istället. De kanske är anslutna till euroflorist eller interflora, men jag tänker att pengarna hellre borde gå till lokala företag så att de stöttas.
I norrköping tycker jag att följande är bra blomsterhandlare - snygga blommor och till ett OK pris även om det inte är superbilligt alltid. Och de levererar direkt till mottagarens dörr i Norrköping:

Klorofyllverkstan
Blomsterhuset
Hummelgrens blommor
Nordiska Blombud
Florist compagniet
Citera
2023-04-12, 18:08
Moderator
evilhoneys avatar
Bostad, hem och trädgård --> Övrigt - ämnen som saknar eget forum
/Moderator
Citera