Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2008-12-18, 17:23
Medlem
datajesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psychotropic
Mest tror jag dock att det är en vanesak. Det är inget fel på Mac och inte heller på PC.

jag skulle vilja säga tvärt om, vi behöver nått nytt som inte är "pc" eller "mac" utan något i mitten av dom två lägren. fina maskiner som apple gör, och ett helt öppet system som kan användas på alla platformar i stil med linux/bsd..

hm, när jag tänker på det så är det väl egentligen som det är nu, fast med gratis osx för alla system
2008-12-18, 17:25
Bannlyst
Citat:
hur står folk ut med apple och deras hemlighetsmakeri? eller vi har inte gjort fel-anda, sur support, att steve dör snart.. osv osv.. listan kan göras lång.

Håll dig till ämnet!

Vi pratar här om följande: Varför står människor, vilka klart och tydligt inte klarar av att använda ett OS som kräver mycket mer kunnande än OSX.

Du kan inte sticka under stol med, att det är betydligt enklare att exempelvis få virus och annan skit i windows. Jag använder både OSX och Windows själv.

Så vad kommer till Apple som företag eller MS som företag var inte det diskussionen skulle handla om!
2008-12-18, 17:29
Medlem
Keep cleans avatar
Jag håller med TS. Själv körde jag Windows XP förut på min dator (kör det fortfarande på en laptop på grund av oumbärlig programvara) då jag tröttnade på problem med hårdvaran, att jag hade problem som verkade som olösliga och totalt ologiska. Själv väljer jag helst att inte köra Windows. Sen om det blir OSX, Ubuntu eller Mandriva bryr jag inte mig vidare om. För tillfället är jag nöjd med mitt OS och längtar inte tillbaka till Windows!
2008-12-18, 17:39
Medlem
Buds avatar
Mac kostar ju mycket. Apple vänder sig till "vanliga användare", men tar samtidigt 10.000 för en laptop. En vanlig användare har i regel inte datorer som hobby utan behöver en maskin där man kan kolla mail, surfa, skriva, kolla film, lyssna musik. För de ändamålen kan man komma undan med en laptop-PC för 4000.

Att Windows fått ryktet som ett system som kraschar för hemanvändare har kanske att göra med att de har typ 90% av världens datoranvändare som kunder. Det är väl oundvikligt att en relativt stor massa folk lyckas installera virus i sina datorer osv.

Har faktiskt aldrig upplevt några större problem med Windows för vanlig hemanvändning, kanske med undantag av Windows ME som var lite buggigt.
2008-12-18, 17:40
Medlem
Seawnos avatar
a) Det är billigt.
b) Första datorn brukar nästan alltid vara en PC, sen är man van och orkar ej byta.
c) Mac är oftast för de som håller på med grafisk design, fotografering osv. De som tittar på filmer, bilder & mail nöjer sig med Asus eee pc ( lr vad det nu heter ).
2008-12-18, 17:46
Moderator
^Eazs avatar
Finns tråd:

[Den officiella Mac vs PC/Windows-tråden] Trådar sammanfogade /Mod

Denna tråd låses.

/Mod
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto