2008-12-18, 15:50
Medlem
Är det någon som vet hur man kan färga sitt hår grått? Jag tycker det är en sån himla fin färg, men efter att ha vänt upp och ner på Stockholms alla skönhetsbutiker så börjar jag ge upp. Inte ens mitt letande bland internetbutiker har gett något resultat, förutom kunskapen att det en gång i tiden fanns L'Oreal Gray Chic och Clairol Glorious Gray, men de säljs inte längre.

Så, nu frågar jag er fina människor här - någon som vet hur man färgar sitt hår grått?

(Edit: kommentarer som "Vänta ett par år istället" och liknande är oorginella och ganska tråkiga. Barasåattnivet.)
x
Senast redigerad av mynameistristan 2008-12-18 kl. 16:30.
Citera
2008-12-18, 15:51
Bannlyst
Utsätt dig för stress så får du grått hår och även tappar hår som grädde på moset hörredu!
Citera
2008-12-18, 15:53
Medlem
west113s avatar
Som i kina. Där man tycker att kvinnan är i sitt attraktivaste stadie vid 70.
Citera
2008-12-18, 16:03
Medlem
whaas avatar
Åk hem till Josef Fritzl å bli inlåst i en källare ett par år.. Då har du grått hår sen
Citera
2008-12-20, 12:42
Medlem
whaas avatar
Nää ska vara lite seriös..

Dom har bla grå hårfärg på "redrum" i Gävle, men vet ju inte var i sverige du bor.

Ett mer vågat förslag som kan gå jättefel är att först färga håret svart och sen lägga blekning ovanpå och kolla noga hela tiden och när håret ser lagom grådassigt ut - skölja ur blekningen. Jag vet folk som lyckats med det, men det är nog lika lätt att misslyckas..

Denna är visserligen inte grå, men ändå...
http://www.shock.se/system/search/product.asp?id=133178

Det bästa sättet är att knalla in till närmaste frisör och be dom färga det. Smidigt men dyrt..
Citera
2009-10-25, 13:54
Medlem
Harpys avatar
Känns så jobbigt att pynta ut massor med slantar för att nån frisör ska göra det åt en, när det borde finnas en enkel lösning för hemmafixande?
Har också sökt efter någon färdig grå färg utan resultat
Tror heller inte riktigt på att först lägga en färg, och sen en annan på den - blir alltid pannkaka av det.

Till min senaste idé då: manic panic produkterna är ju som en färdig gegga som man smetar in i håret, typ.
http://www.manicpanic.com/classic%20...20formula.html
Om man tar svart (HCR 11007 Raven) och.. ja, det finns inte vit?
Närmaste färgen i mitt tycke är (HCR 11033 Virgin Snow™ (white toner))

Då blandar man färgerna INNAN man slänger dom i håret, har på känn att det blir bättre

Vad tror ni? kommer jag få grått hår och se lika ball ut som Sean Connery?
Citera
2009-10-25, 14:52
Medlem
GeneralEttans avatar
Ja grå hårfärg kan vara fint.
När jag gick i sexan så hade en kille en assistent som var gråhårig.
Assistenten i fråga var runt 25 år gammal och hade blivit gråhårig vid 12-13 års ålder. Men hans hår var silver grått med mörkare inslag, väldigt fint tyckte jag då.

Men OnT:
Fråga i Kemi forumet där kan dom nog ge dig ett recept på hemmagjord hårfärgning
Citera
2011-03-13, 20:50
Medlem
Nuvilis avatar
Stargazer har en hårfärg som heter "White". Blanda den med lite av Stargazers hårfärg "Black". Vips - så har du grått.

Glöm inte att du måste bleka håret så mycket du kan och sen använda en whitetoner så ditt hår blir helt vitt innan du kan färga med den gråa nyansen.

Lycka till!
Citera
2011-03-13, 21:01
Medlem
färga håret grått, är du helt störd i huvudet? folk kommer prata dåligt om dig och säkert hålla sig i avstånd från dig enligt min uppfattning.

Färga håret brunt eller blont istället det är vad jag kallar snygg hårfärg fast grått? näe
Senast redigerad av hellscreamer 2011-03-13 kl. 21:03.
Citera
2011-05-07, 16:53
Medlem
beukskeugs avatar
Steg 1. Blek ditt hår utav helvete, beroende på hur mörkt hår du har. Det ska vara så ljust som möjligt
Steg 2. Köp moods gråa hårfärg på nån mataffär, Voila-grått hår!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in