Citat:
Ursprungligen postat av Tubalkain
Ok, tack.
Någon som vågar bedöma mina chanser här? Vem avgör huruvida det är jag eller inte på bilden från fartkameran? Om jag nekar, kan de döma mig mot mitt nekande?
Ja, de kan absolut dra det till rättegång. Det har gått så långt att någon jämfört bilderna och bedömt att du är skäligen misstänkt för att ha kört. Sen är det upp till rätten att göra den slutgiltiga bedömningen. Du kommer inte behöva betala några rättegångskostnader. I vissa fall får du betala 500 kr extra till brottsofferfonden utöver boten på 1500.