• 1
  • 2
2008-12-18, 13:32
Medlem
Vincent_Vegass avatar
Jag har en 2,5 årig dotter och en bebis till på väg. Sitter och funderar på att köpa en Phil & Ted sports barnvagn med syskonsits. Den billigaste jag hittat kommer kosta (med syskonsits, mjuklift och regnskydd) ca 6500 inkl frakt ny.

Känns riktigt jävla snordyrt, samtidigt som vagnen verkar vara grym när man är själv och skall "ha med sig" två barn på stan.

Så nu behöver jag tips och råd från FB i allmänhet och från Phil&Ted-användare i synnerhet!

/V_V
Citera
2008-12-18, 18:47
Medlem
Jag hade några sådana köpte dom inte men njae... Vet inte om de var något speciellt med dom egentligen....Var först när vi sågat sönder en av dom för vi behövde delar till en annan sak som vi fattade vad vi nyss gjort med många tuselappar.... Men de verkade inte vara något spec, mer nån slags "innegrejj"..

Och nej innan någon kommenterar jag stal dom inte av någon barnmamma eller liknande så bespara mig dom kommentarerna.

EDIT: Jag antar att du alltså syftar de de där svindyra "trehjuls barnvagnarna"
Citera
2008-12-20, 17:37
Medlem
User: Unknowns avatar
Det var väl inte så dyrt? Vi köpte en Brio Happy med liggvagn och sittdel för sjutusen. Alla vagnar verkar ju kosta nåt sånt.
Citera
2008-12-20, 18:13
Medlem
Catyas avatar
Man kan hitta billigare barnvagnar som är i jättebra kvalitét för nästan halva priset av en Phil & Ted, men då får man räkna med att det inte är några kända märken som Emmaljunga, Brio och Teutonia. Eller Phil & Ted.
Varför betala mer bara för ett namn? Min personliga åsikt är att det är helt galet.
Citera
2008-12-22, 10:20
Medlem
Vincent_Vegass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Catya
Man kan hitta billigare barnvagnar som är i jättebra kvalitét för nästan halva priset av en Phil & Ted, men då får man räkna med att det inte är några kända märken som Emmaljunga, Brio och Teutonia. Eller Phil & Ted.
Varför betala mer bara för ett namn? Min personliga åsikt är att det är helt galet.

I just detta fallet betalar jag extra för att Phil & Ted har en design på vagnen som tilltalar mitt praktiska sinne. Alltså att man kan köra 2 barn i en vagn "på längden" istället för dom där hemska 2 meter breda syskonvagnarna. Det är alltså innovationen jag betalar för inte namnet. Har inte hittat ngn annan vagn som är byggd på samma sätt. Dock är jag mycke intresserad av "kopior" på strukturen.

Några tips.

/V_V
Citera
2008-12-22, 20:14
Medlem
Jag köpte en sådan fast Vibemodellen inte Sport. Tycker att den har funkat bra. Lite dåligt att båda inte kan vara i vilo/liggläge samtidigt dock. Har inte sett någon liknande modell. Har du kollat upp att köpa från England?
Jag beställde från Pramworld och fick den då helt nya Viben med syskonsits, väskor(du BEHÖVER någon slags väskor för packutrymmet är uselt) och regnskydd för runt 7000kr inkl frakt hem till dörren. Det hade kostat över 10.000kr för samma sak i Sverige.
Sporten kan du få mycket billigare.
Citera
2008-12-25, 13:02
Medlem
vem vill ligga därunder?

alltså, jag fattar inte grejen med P&T,det fungerar säkert jättebra första månaden men sen när den lille vill börja titta sig omkring så ser den lilla varelsen inget utan bara ligger där i sin grotta. jag tycker det verkar vara mer mode för föräldrar som vill hänga med än tänka på sina barn. jag har kört syskonvagn till mina barn, har 2 med ett års mellanrum och vad tusan-folk får väl flytta sig när man kommer? välj hellre en stabil paraplyvagn där du kan ha en mjuklift i typ graccos vagnar och där barnet får se ut. med P&T kommer du ändå att få köpa en annan vagn för minimänniskan kommer inte att nöja sig med att ligga i grottan, en vännina råkade ut för det och hon ångarar att hon inte satsade på en annan vagn från början.
Citera
2008-12-25, 13:29
Medlem
StorSnokens avatar
Äh vafan, lägg ungen på en pulka med en filt och sen är det bara att dra
Citera
2008-12-26, 23:16
Medlem
Catyas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tacobell
alltså, jag fattar inte grejen med P&T,det fungerar säkert jättebra första månaden men sen när den lille vill börja titta sig omkring så ser den lilla varelsen inget utan bara ligger där i sin grotta. jag tycker det verkar vara mer mode för föräldrar som vill hänga med än tänka på sina barn. jag har kört syskonvagn till mina barn, har 2 med ett års mellanrum och vad tusan-folk får väl flytta sig när man kommer? välj hellre en stabil paraplyvagn där du kan ha en mjuklift i typ graccos vagnar och där barnet får se ut. med P&T kommer du ändå att få köpa en annan vagn för minimänniskan kommer inte att nöja sig med att ligga i grottan, en vännina råkade ut för det och hon ångarar att hon inte satsade på en annan vagn från början.

Det är just såna här barnvagnsidioter jag verkligen hatar, de som tycker att man ska flytta på sig bara för att de har barnvagnar! Flytta på er och era feta tvillingvagnar själv istället så folk kommer förbi. Lämna helst den idiotfula och breda tvillingvagnen hemma så folk slipper bli irriterade.
En stor jäkla fördel med Phil & Ted-vagnarna är väl ändå att de tar mindre plats på bredden. Har för mig att det finns andra fabrikörer som kör på "längden" också. Inte alls lika irriterande. Om det inte är en barngvagnsidiot i farten förstås som tycker att alla andra ska flytta på sig...
Citera
2008-12-27, 22:26
Medlem
"En stor jäkla fördel med Phil & Ted-vagnarna är väl ändå att de tar mindre plats på bredden. Har för mig att det finns andra fabrikörer som kör på "längden" också. Inte alls lika irriterande. Om det inte är en barngvagnsidiot i farten förstås som tycker att alla andra ska flytta på sig"

Nu ska vi ta det lungt och så, det är trots allt jul!

Jag tycker fortfarande att folk får flytta sig, jag flyttar mig när det kommer folk i sakta mak med diverse hjälpmedel typ rullator (japp, en rullator kan vara bred nog för att störa) MEN poängen, som du missade i din ilska över barnvagnsidioter som mig, är att jag undrar vem tycker att det verkar käckt med att ha sitt barn liggande i ett svart hål utan möjlighet till kontakt med omvärlden? Knappast en förälder med insikt om vikten av ögonkontakt och spädbarnsutveckling.........Det finns jättebra vagnar som är på längden, Phil&Ted är inte en av dessa dock........
Citera
2009-01-03, 00:53
Medlem
36050s avatar
Ockerpriser

Efter att försökt köpa en Phil & Teds modell Vibe från pramworld i england och fått nej. Så blir jag förbannad.

Det är så att svenska distributörer och återförsäljare kontaktat Nya Zealand, dvs tillverkarna och tvingat dem till att stoppa engelsmännen från att sälja till Sverige då det skiljer nästan 3000kr inkl frakt på en vagn för 9000kr i Sverige.

Hur i helvete kan det vara så mycket dyrare att köpa den i Sverige? Vore det inte bättre att tillverkarna tvingade svenska distributörer/återförsäljare att sänka priset istället.

Så nu åker man istället på att köpa vagnfaan från ebay i england.
Citera
2009-01-03, 01:04
Medlem
Squalos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 36050
Efter att försökt köpa en Phil & Teds modell Vibe från pramworld i england och fått nej. Så blir jag förbannad.

Det är så att svenska distributörer och återförsäljare kontaktat Nya Zealand, dvs tillverkarna och tvingat dem till att stoppa engelsmännen från att sälja till Sverige då det skiljer nästan 3000kr inkl frakt på en vagn för 9000kr i Sverige.

Hur i helvete kan det vara så mycket dyrare att köpa den i Sverige? Vore det inte bättre att tillverkarna tvingade svenska distributörer/återförsäljare att sänka priset istället.

Så nu åker man istället på att köpa vagnfaan från ebay i england.
Ja, först har vi moms som skiljer typ 8% mellan Sverige och england. Så där försvinner första 500 kr. Resterande 2500 kr är ju för att dom vill ha högre vinst. Det är pengar rakt in på banken.

Men jag förstår inte hur man kan betala över 3000 kr för en vagnjävel om den inte ens har motor. Så sätter jag hellre en korg på en Segway och stoppar ungjäveln i den.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in