• 1
  • 2
2008-12-18, 12:26
Medlem
Skabbens avatar
Hej, Jag kpte nyss en liten cola-flaska med en tomte p... och den har ngon konstig eftersmak jag inte knner igen. Den smakar nstan lite kanel, tnkte: jaha har dom haft i kanel fr att gra den mer jul-aktig eller ngot kanske? Jag kollade innehllsfrteckningen, men det str inte att det r kanel i men det mste vara ngon krydda i fr det smakar inte som vanligt!

Ngon annan som har knt detta? Eller vet om det r kanel i?
Citera
2008-12-18, 12:28
Bannlyst
Frmodligen fylld med massa konstiga droger av affrsbitrdet.
Drick inte mer! SLNG DEN!
Citera
2008-12-18, 12:31
Medlem
Skabbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av olldon

Tyckte det var gtt faktiskt. Men om det r kanel i borde dom ju skriva det i innehllsfrteckningen ifall ngon r allergisk osv.
Citera
2008-12-18, 16:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Skabben
Tyckte det var gtt faktiskt. Men om det r kanel i borde dom ju skriva det i innehllsfrteckningen ifall ngon r allergisk osv.
Frmodligen r det inte ren kanel i den.
Utan ngot jvla smakmne bara. Ring kundtjnsten och frga, eller kolla igenom alla tillsatser och leta upp vad dom gr r mitt tips.
Citera
2008-12-18, 16:42
Medlem
Fy fanken vad gott det lter. lskar kanel.

Vanlig Coca-Cola med en tomtejvel p som gller fr att f denna kanelsmak?
Citera
2008-12-18, 17:11
Medlem
Stilnocttomtens avatar
Jag tycker ofta jag knner en ton av kanel i Coca-Colan. Inte bara nu vid jul. Bertta grna vad kundtjnst sger om du ringer dem.
Citera
2008-12-18, 20:56
Medlem
BridgeRocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av olldon
Ja, han blev nog full p sin coca-cola
http://www.youtube.com/watch?v=Oos-eee-908

Skmt--sido s tror jag knappast att dom skulle tillstta ngon krydda s som kanel i denna dla dryck, fr att frhja julstmningen. Dessutom utan att "varna" konsumenterna om det stundande innehllet. Sjlv dricker jag enbart coca-cola light och dr har jag inte mrkt ngon skillnad i smak.
Citera
2008-12-19, 15:23
Jag tror att det r tomten p etiketten som spelar dig ett spratt. Precis som BridgeRock sger s r det hgst osannlikt att man pltsligt lgger till en ingrediens i en s vl inarbetad och klassisk produkt som CocaCola.
Skulle det finnas en julcola med kanel s skulle den dels ha annan etikett och det skulle gras massiv reklam verallt.

Hur r din relation i vrigt till tomtar frresten?
Citera
2008-12-23, 01:31
Medlem
Skabbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av djurre
Fy fanken vad gott det lter. lskar kanel.

Vanlig Coca-Cola med en tomtejvel p som gller fr att f denna kanelsmak?

Ja OM det nu var kanel i vilket det antagligen inte var, s hade det nog varit jkligt gott faktiskt med en Jul-edition cola med en gnutta kanel i. Knns som det hade passat bra rent smakmssigt.

Den colan jag kpte var en vanlig liten PET-flaska med en tomte p bara. Kpte den p en sunkig mack (tror det var Q8, ligger iaf brevid hgskolan) i Skvde.

Citat:
Ursprungligen postat av punksvin
Jag tror att det r tomten p etiketten som spelar dig ett spratt. Precis som BridgeRock sger s r det hgst osannlikt att man pltsligt lgger till en ingrediens i en s vl inarbetad och klassisk produkt som CocaCola.
Skulle det finnas en julcola med kanel s skulle den dels ha annan etikett och det skulle gras massiv reklam verallt.

Hur r din relation i vrigt till tomtar frresten?

Antagligen var det vl tomten som fick mig att tro att det var kanel i. Om det nu var kanel i s var det isf vldigt lite, typ en touch bara. Men antagligen hade det varit mycket stohej om det nu faktiskt varit s.

Min relation till tomtar? Tja, jag tycker tomtar ser ut som uppkldda alkisar och faktiskt r ganska lskiga. Iaf dom vedervrdiga tomtemaskerna som pminner om leatherface med skgg. S det r vl min relation till tomtar.
Citera
2008-12-23, 18:45
Medlem
WaRs avatar
Inte s konstigt att du knde en smak av kanel d smaken av cola r en blandning av kanel och vanilj...
Citera
2008-12-23, 19:26
Medlem
Colas smak kommer frn bl.a kanel, vanilj, nejlikor, lavenderolja och otaligt mnga andra kryddor och tillsatser, s det r inte s konstigt
Citera
2008-12-26, 12:57
Medlem
Skabbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av son1cdumfan
Colas smak kommer frn bl.a kanel, vanilj, nejlikor, lavenderolja och otaligt mnga andra kryddor och tillsatser, s det r inte s konstigt

aha , fast jag har aldrig knnt det s starkt innan, kanske var mer kanel just i denna blandningen eller nt? :P
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in