• 1
  • 2
2008-12-17, 23:04
Medlem
Memphissens avatar
Min favorit-serie of all times!

Ser att det inte verkar finnas en endaste tråd om Pondus när jag sökte på fb, skam på torra land.

Anyway, jag har en fråga till er som troget läser Pondus, följande stod på engelska wikipedia:
"Recently it was discovered that Camilla had an affair with one of her colleagues, something that causes Jokke and Camilla to break up."

http://en.wikipedia.org/wiki/Charact...Pondus#Camilla

Jag köpte senaste nret nyss och de verkade fortfarande vara ihop, stämmer det?
Någon som har koll?
Citera
2008-12-17, 23:08
Medlem
Jag älskar Pondus och har läst Frodes serier sedan Pyton-tiden... Jag har då inte sett något om att Camilla ska ha haft en affär. Dock prenumererar jag inte, så jag kan ha missat något nummer
Citera
2008-12-17, 23:11
Medlem
Psyko Dads avatar
Jag hörde skvallret om Camillas slampighet & uppbrottet för ngn månad sen.
Men jovisst läser jag Pondus. Det är f ö den enda serietidning jag köper numera.
Citera
2008-12-17, 23:14
Medlem
Memphissens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psyko Dad
Jag hörde skvallret om Camillas slampighet & uppbrottet för ngn månad sen.
Men jovisst läser jag Pondus. Det är f ö den enda serietidning jag köper numera.

Det har alltså framkommit att dom har gjort slut i tidigare nr?
Jag prenumererar ju inte så jag har missat några nr

Fan, stackars Jocke :/
Citera
2008-12-17, 23:15
Medlem
Memphissens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jäsan
Jag älskar Pondus och har läst Frodes serier sedan Pyton-tiden... Jag har då inte sett något om att Camilla ska ha haft en affär. Dock prenumererar jag inte, så jag kan ha missat något nummer

Så jävla illa att han slutade med riskhospitalet, var ju helt klockren
Citera
2008-12-17, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Memphissen
Så jävla illa att han slutade med riskhospitalet, var ju helt klockren

Ja, den var skön. Men då gillar jag nog "Inrutat" bättre, och den är ju kvar som tur är
Citera
2008-12-17, 23:37
Medlem
Biatchs avatar
Pondus & Nemi är 2 tidningar jag aldrig missar...
Störtsköna!
Citera
2008-12-17, 23:52
Medlem
snuskers avatar
Klart man läser Pondus, riktigt underhållande

Har inte svar på din fråga. Men i ett äldre exemplar så var dom ihop och när jag köpte en nyare utgåva så var dom inte det, så det stämmer nog.
Citera
2008-12-18, 00:04
Moderator
Popesizes avatar
Jag prenumererar på Pondus. Jag har också hört talas om uppbrottet mellan Jocke och Camilla. Men det är ingenting jag har sett något om i den svenska utgåvan.
Citera
2008-12-18, 01:15
Medlem
Psyko Dads avatar
Citat:
Det har alltså framkommit att dom har gjort slut i tidigare nr?
Jag prenumererar ju inte så jag har missat några nr

Fan, stackars Jocke :/
Nja jag hörde det men det har inte hänt ännu vad jag vet i av det sista nummret.
De måste väl liva upp serien lite & jag gillar alla skräcködlor Jocke brukade vakna upp med.
Familjeliv i all ära men det var roligare förr.
Citera
2008-12-19, 01:32
Medlem
jerkuss avatar
Pondus var bättre förr, när serien var i sina tonår. Efter den traggliga barndomsperioden, när Junior pratade om finnar med sin fula kompis och Jocke mest blev misshandlad, men innan den trista mognaden efter då Jocke och Camilla fick barn. Däremellan hade serien sina guldår, anser jag.
Citera
2008-12-19, 04:07
Medlem
Åsa-Nietzsches avatar
Citat:
Min favorit-serie of all times!

Ser att det inte verkar finnas en endaste tråd om Pondus när jag sökte på fb, skam på torra land.

Jaså, gör det inte? https://www.flashback.org/showthread.php?t=149736

Mod kan ju lämpligen slå ihop dessa två trådar.

När jag ändå skriver så kan jag som är en trogen köpare av tidningen gnälla lite (som jag också gjort i den andra tråden) om att Pondus har blivit alldeles för Cosby de sista två åren eller så. Karaktärerna har fått växa upp lite för fort och busschaffisarna, som nu tagit Jockes plats som misslyckade raggare är inte alls lika roliga.

Men värst är den extremt jävla värdelösa serien Rogert. Det är en gåta större än svarta hål att de envisas med att ha med skiten i tidningen.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in