2008-12-17, 22:07
Medlem
Hej, jag är i akut behov utav hjälp ifrån er användare på Flashback. Det hela började med att jag och några vänner diskuterade nyheten http://www.expressen.se/Nyheter/1.1406517/3-aringen-heter-adolf-hitler gällande Adolf Hitler och hans föräldrar. Diskussionen spårade snabbt ut och fick ett nytt perspektiv. Min vän länkade en om än mer sinnessjuk grej än vad som stod i ABs nyhetsartikel angående Adolf Hitler D.Y.

Nu till grejen, mitt första möte med Hackermans sida skedde någon gång för några månader sedan men jag vet efter närmare efterforskningar att sidan har legat uppe sedan åtminstone 2004. Men blev nerlagd någ(ot)/ra år senare, den sidan vi nu kan besöka har enligt mitt firefox varit uppe sedan den 1a februari 2008 21:29:28. Om det stämmer vill jag inte spekulera i men som sagt det är vad mitt firefox säger. Nu till den avgörande frågan. Jag är givetvis säker på att denne Hackerman finns och ser inte varför han inte skulle existera, mina vänner däremot är mindre imponerade utav honom och tror att det är någon som driver med oss som verkligen tycker att han är ett fenomen i sig. Att killen om han finns har dyslexi råder det inga tvivel om och att han går/gick i särskola utgår jag ifrån.

Till er användare, Finns fenomenet Jonas aka. Hackerman på riktigt?!
www.hackerman.nu

Fred
Senast redigerad av Speedway 2008-12-17 kl. 22:11.
Citera
2008-12-17, 22:11
Medlem
sommarlovs avatar
På hans sida skrev han att han skulle på rättegång i USA för sina hakkerbråt!

Så han hittas säkert på Guantánamobasen nu...

Edit: från hans sida:

DEN 31 AUGUSTI SKA HACKERMAN!!!! TILL HEKTET I ATLANTA FÖR ATT JAG HAR HACKAT!!!!! MICROSFOT!!!!! DOM PHRAEKADE MIG JENOM SPÅRA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! POLISEN KOM OCH HÄMTADE MIG OCH SA ATT DEN 31 AUGUSTI!!!!!!!! SKA HACKERMAN TILL ATLANTA!!!! TILL HEKTET!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! SEN BLIR DET RETEGONGEN I NYW YORK SITY!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! HOPPAS JAG KLARAR MIG!!!!!! GÅ IN PÅ FREE HACKERMAN FÖR ATT TA REDA PÅ!!!! HUR DU SKA KUNA KANSKE JELPA MIG ATT INTE BLI HEKTAD I ATLANTA DEN 31 AGUSTI!!!!!!!!!!!!!!

Edit 2: På hemsidan som konstigt nog ligger upp efter en tids 404, kan man läsa: Om det är DU som har gjort original "hackerman" får du gärna kontakta mig på gurka at hackerman.nu.

Det betyder att killen som hostar sidan nu inte är HACKERMAN!!!
Senast redigerad av sommarlov 2008-12-17 kl. 22:18.
Citera
2008-12-17, 22:14
Medlem
perpensionaers avatar
Bilderna på hans kompisar har jag garanterat sett innan på någon sida där det finns snyggast.se eller dylikt under kategorin roliga bilder. Sen är det en hel del ironi, varför tror du allvarligt talat en person gör hundratals utropstecken efter varje ord?
Citera
2008-12-17, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sommarlov
På hans sida skrev han att han skulle på rättegång i USA för sina hakkerbråt!

Så han hittas säkert på Guantánamobasen nu...

Tror inte att du förstår vad jag menar, killen finns (fram till dess att motsatsen bevisats) men lider utav psykiska störningar. Min teori är att han överdriver en aning och vill verka lite ball för sina polare, han är mest troligt en levande individ som går på en särskola. Hemsidan hade vem som helst utan förkunskaper kunnat göra i Microsoft Word eller liknande med lärare som man har tillgång till i dagens skola så är jag övertygad om att han mycket väl kan finnas.
Citera
2008-12-17, 22:17
Medlem
Lillknoddens avatar
Jag skulle gissa på att det är någon som bara driver och inte något utvecklingsstört barn från en särskola.

Den gav mig ett härligt garv i vilket fall så
Citera
2008-12-17, 22:19
Medlem
TTKs avatar
samma som https://www.flashback.org/showthread.php?t=76886 ?

Det är gammalt... om det ursprungligen är seriöst eller inte har jag ingen aning om. hackerman.nu verkar i alla fall vara en site som driver med ursprungliga "fenomenet" Hackerman. Men visst kan det vara en "seriös" site från början men som numera endast lever vidare i form av parodin.

Jag vill minnas att jag såg den redan under nittiotalet och att det då låg på nån gratis host typ geocities eller angelfire.
Citera
2008-12-17, 22:19
Medlem
setermannens avatar
http://www.hackerman.nu/gurka/

Det besvarar nog en del...
Citera
2008-12-17, 22:27
Medlem
R.Rs avatar
Jag har alltid sett det som rätt självklart att det är en rolig ploj. Jag menar, det är bara för mycket, skriker överdrift. Fast hade varit kul om det var på riktigt
Citera
2008-12-17, 22:41
Medlem
capzyLs avatar
Bilderna är ju uppenbart snodda från någon mongosida på internet och texten är väldigt uppenbart ihopfjantad. Inte en chans att det är en riktig person
Citera
2008-12-17, 22:43
Medlem
sommarlovs avatar
Hackerman finns nu på Wikipedia, vårda det, skriv vad du vet!

http://sv.wikipedia.org/wiki/Hackerman
Citera
2008-12-17, 23:01
Medlem
krijgenics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TTK
Jag vill minnas att jag såg den redan under nittiotalet och att det då låg på nån gratis host typ geocities eller angelfire.

Ja, den har funnits i alla fall i 10 år, om inte mer.
Citera
2008-12-17, 23:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sommarlov
Hackerman finns nu på Wikipedia, vårda det, skriv vad du vet!

http://sv.wikipedia.org/wiki/Hackerman

"Sidan är raderad".

jag tror i alla fall inte att hackerman är på riktigt, inte just han. Däremot så tror jag definitivt att sådana hära individer finns och det hade varit kul att hitta dom...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in