2008-12-18, 01:11
Medlem
Tror att jag först såg den sidan nångång 98-01... och jag vågar satsa mina njurar på att det är nån som har drivit hejdlöst med sånna som vi numer kallar p12'or...
Citera
2008-12-18, 02:11
Medlem
Knappast troligt att snubben bakom hemsidan är seriös.
Citera
2008-12-18, 08:07
Medlem
Jag retirerar, Hackerman verkar inte finnas enligt er andra. Jag har dock en teori om hur det kan vara. Säg att Hackerman på riktigt heter Niklas, han är 15 år och är mer eller mindre utvecklingsstörd, han har dessutom dyslexi som grädden på moset. Niklas går på en särskola där folk med samma problem eller folk med samma diagnoser går, på skolan får de lära sig att räkna grundligt, läsa samt att skriva i den mån dem klarar av. Niklas tycker det är fantastiskt roligt med datorer och har kommit på lite knep hur man "hackar", han berättar för sin lärare att han vill göra en hemsida som handlar om hur man hackar datorer och lite om hans liv. Hemsidan görs i MSword och efter färdigställandet hostas den utav skolan som en freeweb sida. Sidan har uppenbarligen som folk säger funnits sedan 199X – 2004, någon gång där i mellan upptäckte någon den (utan bilder och i viss mån med den text vi kan läsa idag). Då sidan länge varit utan uppdateringar och senare dog så ville någon privatperson föra Hackermans ord och anekdoter vidare och hostade sedan sidan.

Troligt - för mig låter det faktiskt inte helt omöjligt att scenariot som jag beskrivit ovanför är sant. Har egna erfarenheter utav utvecklingsstörda och alla slår inte sig själv med handen på bröstet och försöker bita sig i örat. Många lever ett i synnerhet vanligt liv förutom att dem kanske lider utav något slags bekräftelsebehov/schizofreni samt andra sjukdomar.

Fred
Citera
2008-12-18, 20:47
Medlem
sommarlovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schnitzel Fritz
"Sidan är raderad".

Tog de bort den så fort?
Jag skrev en start, tänkte att den skulle byggas på av er.
Passar det bättre på susning.nu ?
Citera
2008-12-18, 21:33
Medlem
X00Ls avatar
Varför häktet i Atlanta för att åka på rättegång i New York ? Det är bluff. Alternativt så har han åkt dit för nått och vill spexa till det lite om usa historier.
Citera
2008-12-18, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av X00L
Varför häktet i Atlanta för att åka på rättegång i New York ? Det är bluff. Alternativt så har han åkt dit för nått och vill spexa till det lite om usa historier.

han har ju i själva verket inte fått något åtal men han skriver det för att verka ball !
Citera
2008-12-18, 22:01
Medlem
Max Powers avatar
Hackerman är självklart inte på riktigt. Nu är det ju minst 6 år sedan den sidan kom upp så jag kan ha lite svajigt minne, men jag tror jag vet vem som ligger bakom sidan. Ska undersöka det. Om jag har rätt är det tom en Flashbackanvändare vi talar om. Dock bannad ett antal gånger.
Citera
2008-12-19, 01:33
Medlem
Max Powers avatar
Japp, det var som jag trodde. Dock är det någon som kopierat hela sidan och gett den en nu-adress. Läs mer här:

https://www.flashback.org/showthread.php?t=137596
Citera
2008-12-27, 15:00
Medlem
The Crashs avatar
är hackerman.nu en exakt kopia av orginalsidan? för isåfall är båda ett skämt
Citat:
jag tänkte bereta om när jag hackade sönder min skoldata!!!! först jick jag in i windwows och tag bort lite systemfillerna!!!!!!! sen jorde jag så at datan inte jick att starta!!! jag drog utt mussladen å tangentbordenssladd!!! sist dubelklikade jag på nuck så nuckade jag den lite med NUCER2000 som är det senastte nuck programen!!!!!!! då va den hackad av hackerman!!!!!!!!!!

ingen är så dum.. dessutom ändrar han stil hela tiden o skrivspråket och det mesta verkar vara tillgjort, och med flit.
Citera
2008-12-27, 15:03
Medlem
Flaskposts avatar
Troll.
Citera
2008-12-27, 15:06
Bannlyst
Haha sidan är fake ja, min polare som gjorde den för 100 år sen!
Citera
2009-01-06, 14:55
Medlem
Gurka___s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Max Power
Japp, det var som jag trodde. Dock är det någon som kopierat hela sidan och gett den en nu-adress. Läs mer här:

https://www.flashback.org/showthread.php?t=137596

Stämmer bra det. Jag blev verkligen ledsen när den "riktiga" telia-sidan försvann så jag valde att lägga upp en spegel på min server som just nu har domänen hackerman.nu

lönnmurder: Vem är din kompis då? Skulle verkligen vilja få kontakt med personen bakom "Hackerman".
Senast redigerad av Gurka___ 2009-01-06 kl. 14:59.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in