• 1
  • 2
2008-12-17, 21:59
Bannlyst
Hejsan kära Flashabackare.
Jag startar nu en Alan Moore Tråd där jag bland annat letar efter lite fakta om denna honom, jag letar även efter Serier som han har gjort Länkar Uppskatas.
Citera
2008-12-17, 22:02
Medlem
Ledarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vinzent93
Hejsan kära Flashabackare.
Jag startar nu en Alan Moore Tråd där jag bland annat letar efter lite fakta om denna honom, jag letar även efter Serier som han har gjort Länkar Uppskatas.

http://en.wikipedia.org/wiki/Alan_Moore

Där har du det mesta.

Over and out
Citera
2008-12-18, 15:18
Bannlyst
Tackar tackar

hehe där har vi infot. Men nu e det så att jag även letar efter serierna, jag laddae ner The League på TPB, men kom i filer som jag inte förstog mig på... jag undrar om det finns nån som vet nån sida där man kan läsa hans serier online? eller kanske någon sida med några bra torrents ?
Citera
2008-12-18, 16:18
Medlem
Snusets avatar
Zinebytes.org ska ha lite grann. Kika där till att börja med.

Fan, jag hade en adress till en hubb som sysslade med inscannade serier men de har inte varit online på flera månader.

Hittar du något bra så hoppas jag att du delar med dig.
Citera
2008-12-18, 16:44
Medlem
SummoningDarks avatar
Han har ju även gjort Watchmen, en snorbra serie. The League var också bra (och miltals framför filmen).

Om du inte redan visste det, så måste du ha ett program som heter CDisplay för att kolla på serierna (de kommer i .cdz och .cdr-format, inte sant?) Det är gratis. Googla.
Citera
2008-12-18, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vinzent93
hehe där har vi infot. Men nu e det så att jag även letar efter serierna, jag laddae ner The League på TPB, men kom i filer som jag inte förstog mig på... jag undrar om det finns nån som vet nån sida där man kan läsa hans serier online? eller kanske någon sida med några bra torrents ?

Packa upp filerna i winrar eller öppna filen med en reading tool av någon sak.

Här finns lite Alan Moore serier.
http://www.jcafe24.com/index.php/board,107.0.html
Citera
2008-12-18, 21:02
Bannlyst
p :p :p njuter i fulla drag nu.

tackar tackar
Citera
2008-12-20, 19:23
Medlem
Snusets avatar
Citat:
Här finns lite Alan Moore serier.
http://www.jcafe24.com/index.php/board,107.0.html

Tackar! Lite OT, men hur laddar jag ner? Fattar nada just nu.
Citera
2008-12-26, 18:57
Medlem
någon som läst En liten död? funderar på att slå till.
Citera
2008-12-31, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snuset
Tackar! Lite OT, men hur laddar jag ner? Fattar nada just nu.

Sorry för ett långsamt svar. Du måste skriva ett inlägg innan du kan se nedladdningslänkarna. Läser du aldrig faq:en
Citera
2009-01-02, 15:14
Medlem
Skrivbordslampas avatar
Han kommer nog alltid främst förknippas med Watchmen, är ju något av den vuxna serievärldens bibel.

Men finns även många andra bra. V for Vendetta givetvis.
Tom Strong är även rätt kul, dock mycket mer lättsam än hans vanliga verk. En retrodoftande Superman-liknande sak.

Han verkar extremt fascinerad av superhjältar denne man, -har han ens gjort nåt annat?
Citera
2009-01-03, 17:13
Medlem
Coffe_K4n0ns avatar
Watchmen, V for Vendetta, From Hell och Batman: The Killing Joke är ju rätt givna Moore klassiker (om man frågar mig).

En annan sak Alan Moore är "känd" för är ju att han är en jävligt smart person, vilket lätt speglas genom en del saker han har sagt:

http://en.wikiquote.org/wiki/Alan_Moore

Min favorit måste nog vara:

Sexually progressive cultures gave us mathematics, literature, philosophy, civilization and the rest, while sexually restrictive cultures gave us the Dark Ages and the Holocaust. Not that I’m trying to load my argument, of course.

Så jävla klockrent sagt av denne skäggiga mysfarbror.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in