2003-08-17, 10:36
äldre konto (old)
Ej medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bushwhacker
Ja, om du bara kan motivera att du inte har gjort något så bör de vara ansvariga för att få det att fungera. Du betalar dem för att kunna t.ex. komma in på FB. Om de inte kan fixa det så får de ge dig ett annat IP-nummer så att du går runt blockeringen. Klart som fan att ingen oskyldig ska behöva bli lidande bara för att någon annan har gjort något fel. Jag fattar inte ens att jag ska behöva skriva det.

En fråga dessutom: Om man har dynamiska IP-nummer, kan man inte bara starta om sin anslutning så får man en ny IP och man kommer in. Dessutom så kan någon annan då få den blockerade IPn eller?

Så om jag lägger ut lägger ut en sida som jag servar från min egen dator,
och blockar tillgång till den från ett antal olika IP, så kan deras kunder
stämma mig?

Jag är alltså vid vite skyldig att servera html-dokument till hela världen, utan åtskillnad?

Det kan du väl inte mena..?
Citera
2003-08-17, 12:24
äldre konto (old)
Ej medlem
Nja. Men om jag är registrerad på forumet. Dvs är en medlem. Sedan dessutom betalar en internetleverantör pengar enbart i syfte för att gå in och se andras svar på mina inlägg så har jag lagt ut en avgift för detta. Eftersom jag är en medlem på forumet så har jag rätt att förvänta mig att jag skall kunna komma in på det. Om det då inte är möjligt att få den tjänst som jag rätteligen dessutom har omkostnader för så nog fan är det någon som har stulit mina pengar.

Om du går in till ICA och köper ett paket blodpudding, betalar för den vid kassan och ska precis ta den när expediten säger att hon inte vill sälja den till dig, nog fan räknar du med att du ska få tillbaka pengarna som du precis lagt ut för den. Vägrar de, så nog fan skulle du polisanmäla antingen ICA eller expediten. Även om det handlade om bara tjugo kronor.

Eftersom du faktiskt är medlem på sidan så kan du räkna med att du ska kunna komma in på den såvida det inte föreligger tekniska problem. Ska du dessutom bli lidande för någon annans feltramp så skulle jag gå så långt jag kunnat bara på rent jävelskap. Man ska vara försiktig med att reta upp folk som inte viker undan. De kan ägna hela sin fritid åt att paja för andra. Det tycks som om Securion bittert får erfara det nu med Billy_jet. Dessutom helt i onödan. Och det tycks som om det är en person som helt enkelt skulle gå nån annanstans för att komma in på forumet så en IP-block skulle hjälpa föga och möjligen bara ge admin juridiska problem om någon användare blir förbannad.
Citera
2003-08-19, 13:50
äldre konto (old)
Ej medlem
Jag förstår inte det stora engagemanget mot denne omtalade och beryktade, billy_jet.

Vad gjorde han fel, och när.
Det kanske kan vara så att han är oskyldigt dömd.

PS, varför detta engagemang?
Låt han skriva tills han tröttnar, skrikande spädbarn kan man inte tysta, utan att kväva dem till döds då.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in