2003-08-15, 22:23
äldre konto (old)
Ej medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Securion
Kanske bättre att göra ett polisärende av det hela? Så jävla tråkigt att det ska behövas, men jag tror jag ska rekomendera admin att verkligen driva igenom det. Typ statuera ett exempel. Alla bevis finns ju kvar, typ IP-adresser osv...

Va!? Hur lyder brottsrubriceringen?
Citera
2003-08-15, 22:25
äldre konto (old)
Ej medlem
Citat:
Det är synd om han sitter på ett internetcafe eller ett bibliotek eller nåt. Då kommer hela detta internetcafe/bibliotek att vara avstängt från Flashback.

Sätt inga griller i huvudet på honom hörru!

-Laura
Citera
2003-08-15, 22:37
äldre konto (old)
Ej medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Laura
Citat:
Det är synd om han sitter på ett internetcafe eller ett bibliotek eller nåt. Då kommer hela detta internetcafe/bibliotek att vara avstängt från Flashback.

-Laura

Hur menar du då Laura?
Citera
2003-08-16, 18:16
äldre konto (old)
Ej medlem
Jag undrar också hur brottsrubriceringen lyder,

Kanske,
Smutskastning av en satanist.
Olovlig andvändande av forum?
Kanske förtal, uppvigling, olaga hot eller nåt låter bättre.
Vi vet alla vilket vidrigt hot du skickade till Mizta, det är vi som borde polisanmäla dig.
Din lögnhals.
Citera
2003-08-16, 19:38
äldre konto (old)
Ej medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Securion.

Kanske,
Vi vet alla vilket vidrigt hot du skickade till Mizta, det är vi som borde polisanmäla dig.
Din lögnhals.

Kanske olaga nicknappning?
Citera
2003-08-16, 19:40
äldre konto (old)
Ej medlem
Citat:
Ursprungligen postat av playpen
Citat:
Ursprungligen postat av Laura
Citat:

-Laura

Hur menar du då Laura?

Att om han nu inte sitter på ngt internetcafé/bibliotek så kanske han söker sig dit till slut..

-Laura
Citera
2003-08-16, 19:49
äldre konto (old)
Ej medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Securion.

Kanske,
Din lögnhals.

Att behöva blanda in polisen är väl lite att ta i. Vi vill nog inte ha dom här på flashback och snoka i onödan. Men jag förstår den riktiga Securions frustration att inte kunna banna de mest oseriösa ordenligt.
Citera
2003-08-16, 20:39
äldre konto (old)
Ej medlem
Vad i helvete är det som är olagligt i att någon idiot har dedikerat sitt liv åt att spamma ett forum? Nog för att det är mäkta irriterande men det kan knappast vara olagligt. Nog för att jag är emot moderatorer men den här personen kan nog faktiskt ha förtjänat en avstängning, men om det innebär att IP-blocka ett internetcafé så nog fan börjar DET kännas olagligt iaf. Den som driver IT-cafét kan knappast beskyllas för att ha begått något fel. Dessutom kan användaren utan svårighet gå till ett annat IT-café. Detta innebär att en IP-banning endast medför att andra personer som betalat pengar (t.e.x. för att gå in på FBs forum) inte kan komma in. Då menar jag att Admin är återbetalningsskyldig för surfkostnaden hos användarna som inte kommer fram och betalar han inte det så lär DET vara ett brott som det kan bli polisärende av däremot.

Så även om det känns lite surt: Släpp in Billy_fjant eller vad fan han nu heter så han avvecklar sitt korståg. Det tycks som om han blivit lite bryskt behandlad när han var ny, och eftersom han känner sig som en ny Rodney King som hamnat i kläm med polismakten här så lär han nog inte ge upp frivilligt. Det går inte att bli av med någon som vägrar ge upp. Har inte det här tjafset som är här bevisat det?

Låt honom komma tillbaka så det här tramset upphör istället och mosa honom med ord på forumet istället för att försöka stänga honom ute.
Citera
2003-08-16, 21:57
äldre konto (old)
Ej medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bushwhacker
Vad i helvete är det som är olagligt i att någon idiot har dedikerat sitt liv åt att spamma ett forum? Nog för att det är mäkta irriterande men det kan knappast vara olagligt. Nog för att jag är emot moderatorer men den här personen kan nog faktiskt ha förtjänat en avstängning, men om det innebär att IP-blocka ett internetcafé så nog fan börjar DET kännas olagligt iaf. Den som driver IT-cafét kan knappast beskyllas för att ha begått något fel. Dessutom kan användaren utan svårighet gå till ett annat IT-café. Detta innebär att en IP-banning endast medför att andra personer som betalat pengar (t.e.x. för att gå in på FBs forum) inte kan komma in. Då menar jag att Admin är återbetalningsskyldig för surfkostnaden hos användarna som inte kommer fram och betalar han inte det så lär DET vara ett brott som det kan bli polisärende av däremot.

Så även om det känns lite surt: Släpp in Billy_fjant eller vad fan han nu heter så han avvecklar sitt korståg. Det tycks som om han blivit lite bryskt behandlad när han var ny, och eftersom han känner sig som en ny Rodney King som hamnat i kläm med polismakten här så lär han nog inte ge upp frivilligt. Det går inte att bli av med någon som vägrar ge upp. Har inte det här tjafset som är här bevisat det?

Låt honom komma tillbaka så det här tramset upphör istället och mosa honom med ord på forumet istället för att försöka stänga honom ute.

Vi ponerar nu att något jävla ägg sitter på ett IT-café och spammar sönder vårt kära forum varefter IP bannas...sedan kommer ett vänligt ägg och sätter slår sig ned på samma IT-café för at avnjuta en timmas flashback:ande, vilket dock inte kommer gå så bra....menar du på fullt allvar då att Jan Axelsson skulle bli återbetalningsskyldig!? Knappast.
Citera
2003-08-16, 22:41
äldre konto (old)
Ej medlem
Har du betalat för en tjänst men inte får något för pengarna så kan du kräva ersättning för dina utgifter. Det skulle antagligen innebära att den som driver internetcafét får lägga ut så länge om någon klagar. Men eftersom denne själv inte är ansvarig för att det inte gick att komma in på sidan så borde denne i sin tur kunna driva in skulden av axelsson som då har skadat hans verksamhet ekonomiskt.

Detta kommer naturligtvis inte inträffa, men om kollektiva bestraffningar kommer delas ut för sånt här fjant så nog fan ska jag hitta det internetcafét och kräva axelsson på mina utgifter!
Citera
2003-08-16, 22:47
äldre konto (old)
Ej medlem
Men tjänsten går ju att utnyttja...isf borde jag ju kunna vända mig till BoStream om min brorsa dragit på sig IP-bann här och de skulle sedan kräva engar av Axelsson? Skulle aldrig ens komma i kontakt med dem ju...men du kommer ju inte kunna kräva Axelsson på några pengar ändå, så varför läga ner tid på det?=)
Citera
2003-08-16, 23:00
äldre konto (old)
Ej medlem
Ja, om du bara kan motivera att du inte har gjort något så bör de vara ansvariga för att få det att fungera. Du betalar dem för att kunna t.ex. komma in på FB. Om de inte kan fixa det så får de ge dig ett annat IP-nummer så att du går runt blockeringen. Klart som fan att ingen oskyldig ska behöva bli lidande bara för att någon annan har gjort något fel. Jag fattar inte ens att jag ska behöva skriva det.

En fråga dessutom: Om man har dynamiska IP-nummer, kan man inte bara starta om sin anslutning så får man en ny IP och man kommer in. Dessutom så kan någon annan då få den blockerade IPn eller?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in