Hur har Sam tänkt att betala tillbaka? 140 h samhällstjänst + 412 000 kr (bedrägeri) + 20k till dem två tjejerna. Detta skulle motsvara 6 månaders fängelse ifall jag inte minns fel. Han kan ju knappast undgå skadeståndet till tjejerna men ändå är han ute på krogen och leker high roller. Han har ju garanterat bränt upp alla deg han lyckades skaffa sig genom bedrägeriet. Någon som sitter inne på lite fakta när dem bestämmer sig för att han ska dras in på kåken?
tyävrr får jag göra dig besviken. blir inte något kåk besök för sam som de ser ut nu i alla fall detta pga sams låga ålder vid brottstillfället.
ja du man kan ju börja undra hur han kan leva sitt krogliv med -412000 kr i bakfickan
sen skall jag göra en korrigering. de är 412000 kr allt som allt. alltså tjejernas skadestånd är med räknade i dom 412000 kr. hoppas ni har översende med detta
Såg också Sam på modesty i lördags, han hade lösa femhundringar i fickan som han flashade med... vid ett tillfälle rev han sönder en av dom och slängde mot mig och några brudar jag satt med. Självklart blev brudarna impade, groggluder. Ni måste förstå hur jävla underbart häftig han såg ut? Eller inte.
Varför känns det som om personalen som jobbar där är rädda för honom? Hans beteende var ju helt oacceptabelt den kvällen, ändå kändes det som all personal/vakter tofflade för honom. En annan hade ju blivit utslängd direkt.
Var så jävla sugen på att bara nita honom, eftersom han är 1.65 och väger 50kg så hade man fått ner honom på golvet med ett slag.
Såg också Sam på modesty i lördags, han hade lösa femhundringar i fickan som han flashade med... vid ett tillfälle rev han sönder en av dom och slängde mot mig och några brudar jag satt med. Självklart blev brudarna impade, groggluder. Ni måste förstå hur jävla underbart häftig han såg ut? Eller inte.
Varför känns det som om personalen som jobbar där är rädda för honom? Hans beteende var ju helt oacceptabelt den kvällen, ändå kändes det som all personal/vakter tofflade för honom. En annan hade ju blivit utslängd direkt.
Var så jävla sugen på att bara nita honom, eftersom han är 1.65 och väger 50kg så hade man fått ner honom på golvet med ett slag.
du skulle sett va fet saman var innan han gick ner i vikt
Tror att det bara är modesty och diamond dogs han kan gå till, typ. Och ja, det är jävligt konstigt hur dem beter sig inne på Modesty. Hur fan kan dem vara rädda för det lilla äcklet? Han slängde ju ut mr festfixare hovensjö inne på diamond dogs efter han blivit portad från blvd. Så lite "power" har han i den skethålan.
Tingsrättens bedömning : Hur de kopplar Saman Andersson med bloggen
Vad som då återstår för tingsrätten att ta ställning till, är om det är bevisat eller inte att det är den tilltalade Saman Andersson som gjort sig skyldig till detta grova förtal av målsägandena.
Det bör därvid konstateras att Saman Anderssons påstående om att någon av honom okänd person i något närmast rent konspiratoriskt hänseende,skulle ha stulit hans identitet, redan i sig knappast förtjänar något som helst tilltro.
Detsamma gäller Saman Anderssons påstående att någon också skulle ha använt sig av hans identitet i de Facebookskontakter som skulle ha förekommit med bland annat vissa av målsägandena i målet,
liksom Saman Anderssons påstående om att han i de efterföljande kontakterna med målsäganden Johanna Enghage enligt honom helt felaktigt skulle ha medgett att det var hans egen blogg.
Dessutom vinner Saman Anderssons påståenden om att någon i olika sammanhang skulle ha använt sig av hans namn inte stöd av någon annan utredning i målet. Tvärtom får det vid en samlad bedömning inte minst mot bakgrund av vad flera av målsägandena uppgett vid de olika förhören, anses helt klarlagt att det är Saman Andersson och ingen annan som skrivit de nu aktuella blogginläggen.
Sammanfattningsvis är åtalet i denna del bevisat i sin helhet, varför Saman Andersson ska dömas för grovt förtal.
Han påstod, som bekant, att det inte var han utan nån som använt hans namn
Shit asså, jag har hört mycket om Sam från min kompis vän, som jag känner lite flyktigt, som alltså känner Sam (de gick i samma klass). Men OnT: Är det någon som vet var man kan hitta bloggen nu idag? Läste aldrig den medan den fortfarande va uppe...