2009-10-07, 00:04
Medlem
Skulle vara helt underbart att få ta del utav inläggen som är/var publicerade via bloggen, både från den gamla och den nya (ankdammen(?)) Så om det är någon som sitter inne på texterna skulle en zip-fil vara uppskattad
Citera
2009-10-07, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dsquared8
Skulle vara helt underbart att få ta del utav inläggen som är/var publicerade via bloggen, både från den gamla och den nya (ankdammen(?)) Så om det är någon som sitter inne på texterna skulle en zip-fil vara uppskattad

Jag har mailat killen som tidigare i tråden sa att han hade de gamla inläggen.. får hoppas han svarar på mitt vänliga mail och orkar ta sig tid att fixa

Jag kan uploada bilder, texter och screengrabs av de nyare inläggen senare! Har redan det mesta, eftersom jag inte ville gå miste om det när Sam skulle stänga ner sin blog .. som vi alla visste skulle hända

En sak som är ganska kul är att Sam förnekar att han har med bloggen att göra när han till och med gjort ett inlägg om sig själv
Citera
2009-10-07, 21:50
Medlem
hedets avatar
Sitter med allt sparat i en RAR (64 kb) framför mig på datorn. Vet emellertid inte var jag kan ladda upp allting anonymt. Detta får någon hjälpa mig med.
Citera
2009-10-07, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hedet
Sitter med allt sparat i en RAR (64 kb) framför mig på datorn. Vet emellertid inte var jag kan ladda upp allting anonymt. Detta får någon hjälpa mig med.

Hm, http://ooj.org/ ?
Citera
2009-10-07, 22:44
Medlem
hedets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _Keso_
Hm, http://ooj.org/ ?

http://ooj.org/view/sam%20andersson00.rar
Citera
2009-10-07, 22:52
Medlem
Persones avatar
Ooj det var lite jobbigt att läsa.
Citera
2009-10-08, 21:08
Medlem
För er som inte har läst bloggarna innan de stängdes ner har ju GP citerat från dem i den här artikeln, http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1.218328-atalas-for-bloggfortal
Givetvis har de tagit bort namnen på de inblandade, men ni kan ju trots allt se hur han skriver.
Även om han är en idiot så måste jag säga att han skriver på ett underhållande vis
Citera
2009-10-11, 16:35
Medlem
Persones avatar
När kommer domen? nån som vet?
Vad tror ni det blir för straff som utdöms? vad är vanligt i förtalsrättegångar öht?
Citera
2009-10-13, 20:04
Medlem
888simpsons avatar
lite info

ja ha då är de dags för mitt första inlägg här på flshback.

jag kan börja med att meddela att saman andersson är på väg upp i rättegång ang GROVT bedrägeri han+1 person till. Hitentills så vet jag om bedrägerisummor på runt 1/2 miljon skr + 9 000 dkr

kan även säga att jag är med på ett hörn vilket jag INTE visste om från början.

historien börjar som följande( saman heter i historien:1. person 2 som är inblandad heter: 2 . tills sisst jag som heter:3)

allt börja med att nr 2 ringer mig å frågar om han får använda mitt person nummer till en grej jag frågar så klart till vad? han säger då att han har fått ett arv av en farbror men att hans mamma har tagit dom för att han skall spara dom. men eftersom han vill ha dom nu har han tagit sin mammas kontokort å tänker köpa grejer på de. å ville då använda mitt persnr och adress så att paketen kom hem till mig inte hem till han så att morsan upptäckte de (kan meddela att jag har känt nr 2 i ca 12 å litade på enda in i berget) okej tänkte jag(3) var väl inte så farligt så jag ställde upp på de(vilket nu i efterhand var de messt korkade jag har gjort) så jag hämtade paket åt han 3-4 gånger i veckan ibland var de 1 paket ibland var de 4-5 st. Så höll de på i kanske 4-5 månader tills den dagen polisen kom hem till mig(3) å sa att jag(3) skulle på förhör ang misstanke om bedrägeri kl var väl typ 9 på morgonen eller nått. så iväg till kungälv(som hade hand om ärendet) blev förhör i 4 timmar till dom berättade att jag(3) skulle till aminogatan i mölndal(polisen tillfäliga förvaring tror jag de är)fick sitta där i 4 dagar. dag 2 och 3 innehöll även förhör dag 4 var den dagen jag skulle få komma där ifrån för då var de sisst dagen jag kunde sitta där så iväg till häkningsförhandlingar på skånegatan varvid jag blev häktad pga av kollisionsrisk. på skånegatan blev jag sittande i lite drygt 1 vecka innan jag kom ut.

alltså JAG ÄT INTE SKYLDIG sen att åklagaren vill få de till att jag har gjort de i samförstånd med dom 2 övriga kan ju inte jag hjälpa. jag mår för övrigt väldigt dåligt för de som har hänt hade jag vetat om vad dom hade tänkt göra så hade jag ju aldrig ställt upp.

är de någon här på flashback som har blivit bedragen av saman andersson??

MVH
888simpson
Citera
2009-10-13, 20:09
Medlem
Leif.Jennekvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 888simpson
ja ha då är de dags för mitt första inlägg här på flshback.

jag kan börja med att meddela att saman andersson är på väg upp i rättegång ang GROVT bedrägeri han+1 person till. Hitentills så vet jag om bedrägerisummor på runt 1/2 miljon skr + 9 000 dkr

kan även säga att jag är med på ett hörn vilket jag INTE visste om från början.

historien börjar som följande( saman heter i historien:1. person 2 som är inblandad heter: 2 . tills sisst jag som heter:3)

allt börja med att nr 2 ringer mig å frågar om han får använda mitt person nummer till en grej jag frågar så klart till vad? han säger då att han har fått ett arv av en farbror men att hans mamma har tagit dom för att han skall spara dom. men eftersom han vill ha dom nu har han tagit sin mammas kontokort å tänker köpa grejer på de. å ville då använda mitt persnr och adress så att paketen kom hem till mig inte hem till han så att morsan upptäckte de (kan meddela att jag har känt nr 2 i ca 12 å litade på enda in i berget) okej tänkte jag(3) var väl inte så farligt så jag ställde upp på de(vilket nu i efterhand var de messt korkade jag har gjort) så jag hämtade paket åt han 3-4 gånger i veckan ibland var de 1 paket ibland var de 4-5 st. Så höll de på i kanske 4-5 månader tills den dagen polisen kom hem till mig(3) å sa att jag(3) skulle på förhör ang misstanke om bedrägeri kl var väl typ 9 på morgonen eller nått. så iväg till kungälv(som hade hand om ärendet) blev förhör i 4 timmar till dom berättade att jag(3) skulle till aminogatan i mölndal(polisen tillfäliga förvaring tror jag de är)fick sitta där i 4 dagar. dag 2 och 3 innehöll även förhör dag 4 var den dagen jag skulle få komma där ifrån för då var de sisst dagen jag kunde sitta där så iväg till häkningsförhandlingar på skånegatan varvid jag blev häktad pga av kollisionsrisk. på skånegatan blev jag sittande i lite drygt 1 vecka innan jag kom ut.

alltså JAG ÄT INTE SKYLDIG sen att åklagaren vill få de till att jag har gjort de i samförstånd med dom 2 övriga kan ju inte jag hjälpa. jag mår för övrigt väldigt dåligt för de som har hänt hade jag vetat om vad dom hade tänkt göra så hade jag ju aldrig ställt upp.

är de någon här på flashback som har blivit bedragen av saman andersson??

MVH
888simpson

Tråkigt att höra du. Har Saman också suttit häktad?
Citera
2009-10-13, 20:48
Medlem
Silfverklingas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 888simpson
text
Ursäktar mig i förhand för en kanske något dum fråga, men är person 2 (som hämtade paket hemma hos dig) Sampagne? Om inte, var fick han all deg ifrån?
Citera
2009-10-13, 22:20
Medlem
RajtanTajtanssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silfverklinga
Ursäktar mig i förhand för en kanske något dum fråga, men är person 2 (som hämtade paket hemma hos dig) Sampagne? Om inte, var fick han all deg ifrån?

Han skriver ju, om än lite otydligt, att jubelåsnan Sam benämns som 1. Alltså är 2 någon icke namgiven jubelåsna.

/RT
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in