2009-10-14, 01:33
Medlem
jamssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 888simpson
ja ha då är de dags för mitt första inlägg här på flshback.

jag kan börja med att meddela att saman andersson är på väg upp i rättegång ang GROVT bedrägeri han+1 person till. Hitentills så vet jag om bedrägerisummor på runt 1/2 miljon skr + 9 000 dkr

kan även säga att jag är med på ett hörn vilket jag INTE visste om från början.

historien börjar som följande( saman heter i historien:1. person 2 som är inblandad heter: 2 . tills sisst jag som heter:3)

allt börja med att nr 2 ringer mig å frågar om han får använda mitt person nummer till en grej jag frågar så klart till vad? han säger då att han har fått ett arv av en farbror men att hans mamma har tagit dom för att han skall spara dom. men eftersom han vill ha dom nu har han tagit sin mammas kontokort å tänker köpa grejer på de. å ville då använda mitt persnr och adress så att paketen kom hem till mig inte hem till han så att morsan upptäckte de (kan meddela att jag har känt nr 2 i ca 12 å litade på enda in i berget) okej tänkte jag(3) var väl inte så farligt så jag ställde upp på de(vilket nu i efterhand var de messt korkade jag har gjort) så jag hämtade paket åt han 3-4 gånger i veckan ibland var de 1 paket ibland var de 4-5 st. Så höll de på i kanske 4-5 månader tills den dagen polisen kom hem till mig(3) å sa att jag(3) skulle på förhör ang misstanke om bedrägeri kl var väl typ 9 på morgonen eller nått. så iväg till kungälv(som hade hand om ärendet) blev förhör i 4 timmar till dom berättade att jag(3) skulle till aminogatan i mölndal(polisen tillfäliga förvaring tror jag de är)fick sitta där i 4 dagar. dag 2 och 3 innehöll även förhör dag 4 var den dagen jag skulle få komma där ifrån för då var de sisst dagen jag kunde sitta där så iväg till häkningsförhandlingar på skånegatan varvid jag blev häktad pga av kollisionsrisk. på skånegatan blev jag sittande i lite drygt 1 vecka innan jag kom ut.

alltså JAG ÄT INTE SKYLDIG sen att åklagaren vill få de till att jag har gjort de i samförstånd med dom 2 övriga kan ju inte jag hjälpa. jag mår för övrigt väldigt dåligt för de som har hänt hade jag vetat om vad dom hade tänkt göra så hade jag ju aldrig ställt upp.

är de någon här på flashback som har blivit bedragen av saman andersson??

MVH
888simpson

Har du varit i klammeri med rättvisan förut?

M.V.H.
jamsson.
Citera
2009-10-14, 03:03
Medlem
888simpsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leif.Jennekvist
Tråkigt att höra du. Har Saman också suttit häktad?

ja de är fan inte roligt.

nej inte vad jag har papper på i alla fall
Citera
2009-10-14, 03:07
Medlem
888simpsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silfverklinga
Ursäktar mig i förhand för en kanske något dum fråga, men är person 2 (som hämtade paket hemma hos dig) Sampagne? Om inte, var fick han all deg ifrån?

ingen fara nej de var inte nr 1=saman som hämtade paketen när jag hade hämtat ut dom de var nr 2=vill du veta namn skicka pm så tar vi namnet där över
Citera
2009-10-14, 03:08
Medlem
888simpsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RajtanTajtansson
Han skriver ju, om än lite otydligt, att jubelåsnan Sam benämns som 1. Alltså är 2 någon icke namgiven jubelåsna.

/RT

ja lite otydligt blev de väl något specifikt du tycker jag skall ändra så folk förstår bättre??
Citera
2009-10-14, 03:09
Medlem
888simpsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jamsson
Har du varit i klammeri med rättvisan förut?

M.V.H.
jamsson.

ja tyvärr e jag de. är ute på vilkorligt för tillgrepp av fortskaffningsmedel(moped)

något speciellt du tänkte på??
Citera
2009-10-14, 12:12
Medlem
autostoperkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dsquared8
Skulle vara helt underbart att få ta del utav inläggen som är/var publicerade via bloggen, både från den gamla och den nya (ankdammen(?)) Så om det är någon som sitter inne på texterna skulle en zip-fil vara uppskattad
bara lite google cache:
http://209.85.229.132/search?q=cache:6czZU047PFoJ:www.bloglovin.com/en/blog/141863/samandersson+samandersson&cd=1&hl=sv&ct=clnk&gl=se
Citera
2009-10-14, 15:13
Medlem
Leif.Jennekvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 888simpson
ja de är fan inte roligt.

nej inte vad jag har papper på i alla fall

Skulle vara intressant ifall du har mer snaskigheter att berätta om Saman Andersson, rykten säger att han är en riktig parasit som blåser allt och alla, har drogproblem och liten kuk. Öppna ditt hjärta och skriv av dig här, vi vill veta ALLT...
Citera
2009-10-14, 16:56
Medlem
888simpsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leif.Jennekvist
Skulle vara intressant ifall du har mer snaskigheter att berätta om Saman Andersson, rykten säger att han är en riktig parasit som blåser allt och alla, har drogproblem och liten kuk. Öppna ditt hjärta och skriv av dig här, vi vill veta ALLT...

ja har tyvärr inte så mycke kött på benen om just han som person mer en dom ryktena som finns bla här på FB
Citera
2009-10-14, 17:22
Medlem
Kul orsak

888Simpson: "jag blev häktad pga av kollisionsrisk"... Tack för ett gott skratt! Har det med din dom för tillgrepp av fortskaffningsmedel att göra?

Jag antar du menar "kollusionsrisk", de trodde att du skulle förstöra utredningen genom att förstöra bevis eller liknande.

Förlåt en rak fråga, men varför gjorde du så här?
För mig framstår det som urbota korkat.
Citera
2009-10-14, 18:20
Medlem
888simpsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marsouin
888Simpson: "jag blev häktad pga av kollisionsrisk"... Tack för ett gott skratt! Har det med din dom för tillgrepp av fortskaffningsmedel att göra?

Jag antar du menar "", de trodde att du skulle förstöra utredningen genom att förstöra bevis eller liknande.

Förlåt en rak fråga, men varför gjorde du så här?
För mig framstår det som urbota korkat.

jaja jag skrev fel de stämmer att jag menade kollusionsrisk. men som sakt trode alldrig att en kompis som jag kännt i 12 år skulle göra något sånt mot mig där för gick jag med på de. men hade jag vetat om vad han tänkte göra så hade jag ju så klart inte ställt upp
Citera
2009-10-14, 23:04
Bannlyst
Domstolspapper

Nog om spekulationer, papper från tingsrätten finns att läsa om denna
iranian-psycho på

www.mordhotare2.tk

under förtals-bloggaren
Citera
2009-10-15, 16:49
Medlem
Leif.Jennekvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumintrollet007
Nog om spekulationer, papper från tingsrätten finns att läsa om denna
iranian-psycho på

www.mordhotare2.tk

under förtals-bloggaren

Tack, intressant läsning, killen är som rökt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in