• 1
  • 2
2008-12-17, 11:25
Medlem
Stephaniuss avatar
Hejsan!
Är det någon som har namnet på läkaren som fått läkarlegitimation trots att han dömdes för våldtäkt och misshandel under utbildningen.
Han jobbar naturligtvis i Borås
Citera
2008-12-17, 11:39
Medlem
grodan80s avatar
Hur vet du att han jobbar i Borås?
Citera
2008-12-17, 12:04
Medlem
Mclarengbgs avatar
Precis, hur vet du att det är en läkare på Borås sjukhus som avses? Det står förvisso inte Göteborg utan Västsverige i de artiklarna jag har läst men det behöver ju inte betyda att det inte kan gälla en läkare på något av sjukhusen i Göteborg ändå, eller hur? Eller vet du något som inte vi andra vet, Stephanius?
Citera
2008-12-17, 13:09
Medlem
CS-bögens avatar
Jag har för mig att det var någon artikel i Borås Tidning om honom för ett tag sen.
Om det var samma kille så har han en privatmottagning i Göteborg nu.
Citera
2008-12-17, 13:12
Medlem
Snövits avatar
På nyheterna i morse så pratade de med personaldirektören för VGR och han var tydligen anställd där som jag uppfattade det. Hon ansåg dock att det inte borde vara så.
Citera
2008-12-17, 17:20
Medlem
Stephaniuss avatar
De sa på nyheterna i P1 att han jobbade i Borås. Det var därför som jag reagerade.
Jag skall kolla med min informationskanal på Borås lasarett
Citera
2008-12-17, 20:20
Medlem
Mclarengbgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stephanius
De sa på nyheterna i P1 att han jobbade i Borås. Det var därför som jag reagerade.
Jag skall kolla med min informationskanal på Borås lasarett

Ok, nu vet jag.
Till mitt försvar så säger jag att det är långt ifrån alla här på FB som använder P1 som källa. Om folk överhuvudtaget har någon källa där de hämtar information så lär inte P1 vara den största av dem.

Lyssnade på P4-nyheterna, Göteborg och Sjuhärad, och där sade de ingenting eller så var det nog bara jag som missade det.
Citera
2008-12-17, 20:51
Medlem
http://gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=113&a=465178

En våldtäktsläkarstudent nämns också i den här artikeln. Någon som vet vem 24-åringen som pluggar till läkare i Lund är? Han har dömts för våldtäkt mot barn. Hoppas han inte blir barnläkare.
Citera
2008-12-17, 21:00
Medlem
Snövits avatar
Det kan inte vara kul att vara läkare i 30års åldern och jobba i borås just nu då alla är misstänkta. Jag skulle ju vägra går till en 36-åring på det sjukhuset i alla fall.
Citera
2008-12-17, 21:27
Medlem
sassafrass avatar
Läkarstudenten från Lund förekommer med namn och bild på en viss sida som listar dömda svenska sexbrottslingar, nyligen omtalad i svensk kvällspress.

den som söker, finner...
Citera
2008-12-17, 22:36
Medlem
Varför inte då skriva -kriminellt.com- när du ändå antytt resten.....Skulle du vara fin i kanten eller vadå?
Antingen talar man ur skägget eller så håller man tyst.
Citera
2008-12-17, 22:45
Medlem
sassafrass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DetHärärlöjligt
Varför inte då skriva -kriminellt.com- när du ändå antytt resten.....Skulle du vara fin i kanten eller vadå?
Antingen talar man ur skägget eller så håller man tyst.

därför att jag inte hade någon direktlänk till hands när jag skrev inlägget, kanske? intresserade med lite innanför pannbenet hade greppat vad jag skrev och letat vidare, förhoppningsvis med lyckat resultat.

om jag är fin i kanten? jovars, men jag förstår inte vad det har med saken att göra.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in