• 3
  • 4
2008-12-17, 22:03
Medlem
Ösps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nemesis1
Har du provat dry cider?? Det är inte det alls sötsliskigt!

Jag nöjer mig med sprit Men tack för tipset.
Citera
2008-12-17, 22:03
Medlem
Nemesis1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dimetyl
För att vi bor i Sverige, där alkohol är en laglig, romantiserad verklighetsflykt som man blir intalad är okej sedan man är liten, inte minst av vuxnas betéende.

De vet inte bättre för de har inte fått bättre. Jag är säker på att om andra droger var lagliga och socialt accepterade skulle de flesta aldrig dricka mer utan ge sig på CB, e, Tjack och opiater i mängder i stället.

Kanske är bra att vissa saker är olagliga, när jag tänker efter
Du har fel i din övertygelse... Såg du inte min lista på länders alkoholkonsumption som jag postade i denna tråd, där kan du läsa se att länder som exempelvis Portugal (som har dekriminaliserat alla droger) konsumerar nästan dubbelt så mycket alkohol per capita som Sverige... Jag kan få tag på speed, benso, opioider, etc helt lagligt från apoteket och använda i russyfte om jag vill (får förstås inte göra det för läkarna men om jag vill kan jag ju göra det ändå) och jag kan också köpa alla de klassiska drogerna på gatan eller via internetkontakter men jag dricker ändå alkohol, så att folk som känner till och kan få tag på andra droger slutar dricka alkohol stämmer inte!
Citat:
Ursprungligen postat av Alis4311
3. Jag fick reda på att Alkoholen är så pass mycket dyrare än många andra droger( ett måttligt alkoholrus kostar för mig ~200kr.. ~1000kr om man ska dricka på krogen)
Va?! Är du stor som en elefant eller är har du alkistolerans?? För 200 får du ju ungefär en sjuttis brännvin, vodka eller whisky från Systemet! Behöver du så mycket för att få ett "måttligt alkoholrus"?! =/
Citera
2008-12-17, 22:05
Medlem
piratkaptens avatar
Citat:
Här är en lista över vilka länder man dricker mest i:

1 Luxembourg
2 Ireland
3 Hungary
4 Moldova
5 Czech Republic
6 Saint Pierre and Miquelon
7 Croatia
8 Greenland
9 Germany
10 British Virgin Islands
11 United Kingdom
12 Spain
13 Netherlands
14 Portugal
15 Cyprus
16 Saint Lucia
17 France
18 Bermuda
19 Austria
20 Denmark
21 Switzerland
22 Belgium
23 Nigeria
24 Finland
25 Bahamas

Ytterst märkligt. Jag vägrar tro att tex schweizarna dricker mer än ryssarna.

Måste handla om såld alkohol, ryssarna bränner ju mycket i hemmet.
Citera
2008-12-17, 22:06
Medlem
Nemesis1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ösp
Jag nöjer mig med sprit Men tack för tipset.
Jag tycker svenskarna verkar ha väldigt dålig koll på cider, de tycks tro att cider är nån sorts "alkoläsk för tjejer och fjortisar" bara för att de endast smakat de sötsliskiga varianterna... Jag tycker du skall prova köpa torr cider då du är på Systemet nästa gång, inte vet jag om du kommer att gilla det mer en sprit men det är definitivt något alla bör testa...
Citat:
Ursprungligen postat av piratkapten
Ytterst märkligt. Jag vägrar tro att tex schweizarna dricker mer än ryssarna.

Måste handla om såld alkohol, ryssarna bränner ju mycket i hemmet.
Klart att de inte kan mäta hur mycket alkohol som konsumeras svart... Men jag kan nog tro att schweizarna dricker en hel del, de har ju trots allt lite mer kontinental kultur än svenskarna har och den kontinentaleuropiska kulturen är mer avslappnad när det gäller alkohol... Inte lika health freaky...
Senast redigerad av Nemesis1 2008-12-17 kl. 22:08.
Citera
2008-12-17, 22:31
Bannlyst
Citat:
Va?! Är du stor som en elefant eller är har du alkistolerans?? För 200 får du ju ungefär en sjuttis brännvin, vodka eller whisky från Systemet! Behöver du så mycket för att få ett "måttligt alkoholrus"?! =/

Jag är relativt stor.. 2m lång väger 92kg. och jag har druckit en relativt stor mängd alkohol de senaste åren.. så jag kan tänka mig att jag har ett relativt bra tolerans.. sen är det väl det faktum att jag för det mesta inte dricker starksprit om jag handlar från systemet utan då dricker jag för det mesta öl. och givetvis blir det då en dyrare fylla. Men jag föredrar smaken från öl och dricker därför hellre det. men jag får kanske omformulera. :P Om jag dricker sånt jag tycker om och därför inte endast i rus-syfte så kostar det runt 200kr.. :P för ett måttligt rus. om jag dricker starksprit.. vilket jag helst inte gör. så blir det ett relativt kraftigt "rus" för 200kr.

fortfarande dyrare än de flesta andra grejer.. då man kan få ett måttligt subrus för 50kr. (säkerligen ännu billigare om man har en vettig källa) sen är det väl inte riktigt samma "partyrus" som alkoholen. Men det är ändå ett rus som passar mig bättre.
Senast redigerad av Alis4311 2008-12-17 kl. 22:36.
Citera
2008-12-17, 22:47
Medlem
piratkaptens avatar
Citat:
Klart att de inte kan mäta hur mycket alkohol som konsumeras svart... Men jag kan nog tro att schweizarna dricker en hel del, de har ju trots allt lite mer kontinental kultur än svenskarna har och den kontinentaleuropiska kulturen är mer avslappnad när det gäller alkohol... Inte lika health freaky...

Nej, givetvis är det svårt att mäta, men det är ju möjligt att göra en ganska bra uppskattning. Det blir svårt att diskutera utifrån listan då en så viktig faktor utelämnats.
Citera
2008-12-17, 23:08
Medlem
Ösps avatar
Citat:
Jag tycker svenskarna verkar ha väldigt dålig koll på cider, de tycks tro att cider är nån sorts "alkoläsk för tjejer och fjortisar" bara för att de endast smakat de sötsliskiga varianterna... Jag tycker du skall prova köpa torr cider då du är på Systemet nästa gång, inte vet jag om du kommer att gilla det mer en sprit men det är definitivt något alla bör testa...

Jag har testat men det var inget som känns speciellt bra att dricka. Jag gör drinkar om jag vill spä ut alkoholen, annars gillar jag smaken av ren sprit

Om jag ska testa igen, kan du säga någon speciell sort jag ska testa?
Citera
2008-12-17, 23:58
Medlem
Nemesis1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ösp
Jag har testat men det var inget som känns speciellt bra att dricka. Jag gör drinkar om jag vill spä ut alkoholen, annars gillar jag smaken av ren sprit

Om jag ska testa igen, kan du säga någon speciell sort jag ska testa?
Kiviks Astrakan Torr Äppelcider kanske finns på Systemet i Sverige... Det verkar i alla fall göras i Skåne... Minns inte om det var det jag brukade köpa, för det var väldigt länge sen jag drack cider... Cider och vin var prisvärt innan 2004 då spritskatten sänktes men sen blev whisky och vodka så billigt... Fast nu håller de ju på att höja spritskatten igen, så kanske jag själv får köpa cider på nytt också...
Citat:
Ursprungligen postat av Alis4311
Jag är relativt stor.. 2m lång väger 92kg. och jag har druckit en relativt stor mängd alkohol de senaste åren.. så jag kan tänka mig att jag har ett relativt bra tolerans.. sen är det väl det faktum att jag för det mesta inte dricker starksprit om jag handlar från systemet utan då dricker jag för det mesta öl. och givetvis blir det då en dyrare fylla. Men jag föredrar smaken från öl och dricker därför hellre det. men jag får kanske omformulera. :P Om jag dricker sånt jag tycker om och därför inte endast i rus-syfte så kostar det runt 200kr.. :P för ett måttligt rus. om jag dricker starksprit.. vilket jag helst inte gör. så blir det ett relativt kraftigt "rus" för 200kr.

fortfarande dyrare än de flesta andra grejer.. då man kan få ett måttligt subrus för 50kr. (säkerligen ännu billigare om man har en vettig källa) sen är det väl inte riktigt samma "partyrus" som alkoholen. Men det är ändå ett rus som passar mig bättre.
Ja, fast tar du sub för ofta (du borde inte ta det mer än en gång i veckan) så blir du ju tolerant mot det också... Och blir du dessutom beroende så blir det snabbt mycket dyrt... Därför kan det vara smart att varva dina subrus med fyllor... =)
Citat:
Ursprungligen postat av piratkapten
Nej, givetvis är det svårt att mäta, men det är ju möjligt att göra en ganska bra uppskattning. Det blir svårt att diskutera utifrån listan då en så viktig faktor utelämnats.
Jag tror inte att Dimitri eller vad nu Rysslands nuvarande president (som förövrigt diggar gammal hårdrock som Black Sabbath och Deep Purple!) heter lika lätt gör en undersökning hos befolkningen som de svenska myndigheterna... Ryssland är nog för stort och sjabbligt för att ha koll sina stora och många oblaster...
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in