2009-04-01, 12:59
Medlem
Treehorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klevis
Med bara några dagar kvar till årets premiär kommer här några regeländringar i all hast, som precis klubbades igenom av Lars-Åke Lagrell. Kommer säkert att dyka upp källor på det senare under dagen.

* För att garantera att målsnittet höjs i Allsvenskan kommande säsong kommer varje match att inledas med en straffspark för vardera lag.
* Ytterligare ett led i att höja målsnittet är att ett lag har 20 sekunder på sig att föra bollen över mittlinjen och in på offensiv planhalva efter erövrad boll.
* Spel bakåt över mittlinjen är inte tillåtet och medför att motståndaren får bollen.
* Står det 0-0 vid 90 minuters spel kommer båda lagens målvakter att tas av planen.

För att komma tillrätta med huliganproblematiken har följande åtgärder vidtagits:
* Samtliga åskådare under 30 år måste ha målsman med sig på matcherna.
* Vid första lilla inkastade föremål avbryts matchen och motståndarna tilldöms segern med 3-0 plus att de kommande fem hemmamatcherna måste spelas inför tomma läktare.

Vi behöver inte aprilskämt här, vi har ju dig året runt.
Citera
2009-04-01, 13:05
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Treehorn

Tack Treehorn, kunde inte sammanfatta det bättre själv.
Citera
2009-04-01, 14:38
Medlem
feldgraus avatar
Fan vad man börjar bli laddad nu. Går förbi Gamla Ullevi nästan varje dag och tänker på premiären. Det kommer bli grymt. Och om bara några dagar är det Helsingborg borta, en alltid given resa, inte minst när det är premiär. Enda trista är väl att det blir bojkott av derbyt mot GAIS och att mina planer på att försöka se alla 30 allsvenska matcher på plats i år går om stöpet.

Mot SM-guld nummer 19!

Citat:
Ursprungligen postat av Treehorn

/feldgrau
Citera
2009-04-01, 15:00
Medlem
SylarQQs avatar
http://fotbollskanalen.se/1.919898/2009/04/01/gais_flyttar_till_boras_arena_kul_med_nya_derbymoj ligheter

Aprilskämt?

Hata gais
Citera
2009-04-01, 15:03
Medlem
Treehorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SylarQQ
http://fotbollskanalen.se/1.919898/2009/04/01/gais_flyttar_till_boras_arena_kul_med_nya_derbymoj ligheter

Aprilskämt?

Hata gais

Känns lite håkky att flytta laget till en annan stad, passar ju helt lart FC Gothia-förespråkarna!

Citat:
Det kan bli ett av Sveriges hetaste derbyn på sikt.

Hetaren än västkustderbyt alltså?
Citera
2009-04-01, 15:07
Medlem
frankensteins avatar
Nu är Wilton officiellt klar för Malmö FF. Han ansluter senast 17/4.

http://mff.se/nyheter/nyhet.asp?Id=3488&KomFran=FS
Citera
2009-04-01, 15:36
Medlem
adzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frankenstein
Nu är Wilton officiellt klar för Malmö FF. Han ansluter senast 17/4.

http://mff.se/nyheter/nyhet.asp?Id=3488&KomFran=FS

det är ett aprilskämt... första april någon?!?!?!??!!?!? lol pukko!
Citera
2009-04-01, 15:40
Medlem
Ergnots avatar
Vet inte riktigt om det passar sig här men är det Canal+ Sport jag ska köpa om jag vill vara garanterad att se mitt lag varje omgång? Eller är det säsongskortet? Kan man se vilka matcher som ska sändas på C+ under säsongen?
Citera
2009-04-01, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ergnot
Vet inte riktigt om det passar sig här men är det Canal+ Sport jag ska köpa om jag vill vara garanterad att se mitt lag varje omgång? Eller är det säsongskortet? Kan man se vilka matcher som ska sändas på C+ under säsongen?

Årskort på arenan brukar funka för hemmamatcherna.

Hursomhelst synd att jag inte får se mitt MFF på Lördag, TV4 valde Elfsborg -Hammarby..
Citera
2009-04-01, 16:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ergnot

Du får nog kosta på dig både canal+sport och säsongskortet om du inte vill
missa någon match med ditt lag.

http://www.canalplus.se/misc/products/SE/sasongskortet.html
Senast redigerad av ost.kaka 2009-04-01 kl. 16:14.
Citera
2009-04-01, 16:11
Medlem
funerals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adzz
Vad snackar du om?
Citera
2009-04-01, 16:32
Medlem
frankensteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adzz

Ja, det är det. Det är ett aprilskämt. Eller för att tala ditt språk; 10011011011001 n00b error server internet 01001.

Hur som helst så kommer MFF ändå att spela oavgjort mot Häcken och få spö av Örgryte. Med vårt mittbackspar och en skadebenägen Daniel Andersson är jag fortfarande extremt skeptisk till Malmös chanser det här året.

Hasse Borg verkar åtminstone ha fått lite revansch på sig själv, iaf på pappret. Detta är MFFs bästa transferperiod sedan vintern 03/04 då Bjärred, Afonso och Igor inhandlades.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in