Citat:
Ursprungligen postat av Leif.Jennekvist
Jag har haft en jobbig tanke efter att AIK besegrat Hammarby, Örebro kommer att lägga sig mot AIK. Vad tror ni andra? Jag hoppas för allt i hela världen att AIK inte får full pott mot Örebro. Men den här tanken får mig att bli illamående. Det kanske är nervositet inför sista omgången vad vet jag

Lägga sig, knappast. Förlora, antagligen. Man har ju inte så mycket att spela om, det har inte Halmstad heller. ÖSK är dessutom i rätt kass form. Men IFK måste ta poäng mot Halmstad hur som helst, och det kommer dom säkerligen göra. AIK har ju i alla fall säkrat en plats i den eventuella guldfinalen.
Jag är mer nervös och illamående över känslan man kommer ha under hela den där matchen, pulsen i max, gråtfärdig och rädd under hela matchen. Det är bara en plåga jag vill ha avklarad. Hoppas över allt annat att Halmstad kan vinna så att vi kan avgöra mot ÖSK och slipper den där förbannade plågan.
Citat:
Ursprungligen postat av feldgrau
Och Häcken ska också ha en fet eloge. Näst bästa göteborgslag (även om Hisingen alltså inte är Göteborg

) och är med och slåss om en plats i Europa trots väldigt begränsade resurser och definitivt ingen storsatsning inför den här säsongen (visst värvade man, men man gjorde det smart och ganska billigt).
/feldgrau
Japp, det ska dom definitivt ha. Men många storlag har ju gjort bort sig i år. MFF underpresterar som vanligt, Heif kollapsade totalt under andra halvan, KFF (knappast ett storlag, men mästare iaf) inledde katastrofalt, och vi ska fan inte ens tala om Stockholmslagen.
Tråkigt för allsvenskan när storlagen ska vara så dåliga.