2009-03-19, 18:24
Medlem
scanianeses avatar
Angående AIK så är föreningen enligt mig en stockholmsklubb och kommer alltid att vara, värt att lägga till ska då också vara att jag inte har några som helst sympatier med den förskräckliga tattarklubben. Men samtidigt så är charmen med att möta AIK lite att man tvingas att åka ut till Solna.
Sedan när tillhör inte Solna Stockholm för övrigt? Att dra linjen vid komungränsen känns ju lite överdrivet. Enligt mig är Solna med andra ord lika mycket en del av stockholm som Johanneshov.

När det gäller Allsvenskan så har Bajen fått fart på biljettförsäljningen till bortapremiären i Borås. Jag kräver en våldtäkt på läktaren och gatorna medans jag snällt finner mig i att vi kommer att få stryk på planen. Kul att Elfsborg fick Ante föresten!
Citera
2009-03-19, 20:21
Medlem
ActionNotWordss avatar
Hur blir det med tv-sändningarna iår egentligen? Det visades ju en massa matcher i början av säsongen förra året på Tv4, Tv4sport och c+. Hur många matcher har kanalerna rätt att visa?
Citera
2009-03-19, 20:37
Medlem
Ari.Golds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KillLovelyPony
Kanske dags för en egen tråd om det här nu?... (Ajax hette Ajax Amsterdam igår iaf)
Oj, de kanske gjorde det tidigare... Var ju ett tag sen senast de var med i CL.
Citera
2009-03-22, 14:12
Medlem
Casabas avatar
Rydström hoppas på Stockholmslagen
http://fotbollskanalen.se/1.904827/2009/03/22/rydstrom_hoppas_pa_stockholmslagen

"- För svensk fotbolls del hoppas jag att alla tre stockholmsklubbarna är med i guldstriden igen, säger han till Aftonbladet."

Förstår inte riktigt på vilket sätt det skulle gynna svensk fotboll om alla tre Stockholmslagen skulle vara med i guldstriden..
Citera
2009-03-22, 14:17
Medlem
Hunniss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Casaba
http://fotbollskanalen.se/1.904827/2009/03/22/rydstrom_hoppas_pa_stockholmslagen

"- För svensk fotbolls del hoppas jag att alla tre stockholmsklubbarna är med i guldstriden igen, säger han till Aftonbladet."

Förstår inte riktigt på vilket sätt det skulle gynna svensk fotboll om alla tre Stockholmslagen skulle vara med i guldstriden..

Detta är kanske hans sätt att säga att han vill bort från Kalmar och till nåt 08 lag, han skulle även passa där.
Citera
2009-03-22, 16:20
Medlem
Citat:

Det skulle dra upp publiksiffrorna avsevärt och skulle också göra att media skrev mer om fotboll, så han har för en gång helt rätt den gode Rydström
Citera
2009-03-22, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ActionNotWords
Hur blir det med tv-sändningarna iår egentligen? Det visades ju en massa matcher i början av säsongen förra året på Tv4, Tv4sport och c+. Hur många matcher har kanalerna rätt att visa?
På fotbollskanalens hemsida finns en lista med de matcher de tänkt visa, tror de är en match varje helg
Citera
2009-03-22, 16:22
Medlem
Casabas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskbottnadgap
Det skulle dra upp publiksiffrorna avsevärt och skulle också göra att media skrev mer om fotboll, så han har för en gång helt rätt den gode Rydström
Aha, okej, det var för publiksiffrorna. Jo de skulle bli bättre om Stockholmslagen var i toppen, det är rätt självklart. Vet dock inte om det skulle gynna själva fotbollen i sig så väldigt mycket dock, möjligt på väldigt lång sikt i så fall.
Citera
2009-03-22, 18:47
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskbottnadgap
Det skulle dra upp publiksiffrorna för stockholmslagen ja men för dom andra som inte är med i toppen skulle dom ju gå ner.. Så om man tycker att svensk fotboll=stockholmsfotboll så skulle ju det vara ett bra argument.
Men det där om media stämmer ju, det som man brukar se som riksmedia är ju tyvärr stockholmsmedia så där ligger det ju en del i det.
Citera
2009-03-22, 20:18
Medlem
Citat:
Aha, okej, det var för publiksiffrorna. Jo de skulle bli bättre om Stockholmslagen var i toppen, det är rätt självklart. Vet dock inte om det skulle gynna själva fotbollen i sig så väldigt mycket dock, möjligt på väldigt lång sikt i så fall.

Med tanke på att de flesta bara läser stockholmsmedia så gör det faktiskt en stor skillnad om ab och expressen haussar allsvenskan vilket dom gör så fort något av sthlmslagen är i toppen. Jag håller med Rydström. Men Malmö, Hbg och Gbg bör också vara med för att det ska bli en riktig toppsäsong.
Citera
2009-03-22, 20:20
Medlem
Vuxenkos avatar
tippar att top 4 lagen blir Kalmar FF, Elfsborg, AIK och Göteborg. Hoppas dock att AIK vinner SM Guld.

Obolo mot skytteligan!
Citera
2009-03-22, 21:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 010f
Med tanke på att de flesta bara läser stockholmsmedia så gör det faktiskt en stor skillnad om ab och expressen haussar allsvenskan vilket dom gör så fort något av sthlmslagen är i toppen. Jag håller med Rydström. Men Malmö, Hbg och Gbg bör också vara med för att det ska bli en riktig toppsäsong.

HBG ?

Hellre Elfsborg elr Gais !
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in