2009-10-17, 00:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskbottnadgap
Tror inte de spelar så stor roll för truppen. Kanske om de blir något bråk eller liknande men annars inte
Nej, det är väl möjligt men känns väl bäst och mest "proffessionellt" att säga upp sitt updrag efter avslutad säsong tycker jag.

Får väl försöka minnas det positiva med Borg, alla dessa fantastiska försäljningar han klarat av. Det är han helt outstanding med i Sverige, att lyckas pumpa upp priser på det viset på spelarna.
Citera
2009-10-17, 01:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av One-Love
Vet inte om det tog tid för Mild att bli varm i kläderna. Han tog över 2006, det året hade vi en tränare som han inte kom överens med och som gick efter halva säsongen. En halv säsong till efter det började guldsäsongen. Året därpå kom vi 3a och nu är vi på guldjakt med halva truppen borta. Skulle säga själv att det är jävligt snabbt anpassat

Det är precis därför jag tycker att IFK skall vinna (Det och att dom "endast" värvar nordiska spelare (ISLÄNNINGAR. Dom vet hur man ska kämpa ;>)... Jag kan fan inte räkna upp alla korsbands skador dom har haft, men tro fan att dom kämpar om guldet för det.. Det är precis därör jag tycker att dom förtjänar att vinna... Jag vet att elfsborg har saknat martin eriksson men det är fan inget jämfört med alla IFK's skador...
Jaja.. Allsvenskan är ganska avdankad (som DIF supporter xD) Men i ärlighetenstecken tycker jag att IFk skall vinna.. Dom spelar roligast fotboll, där dom försöker vinna varje match varje sig det är borta eller hemma vilket man inte kan säga som AIK..
Citera
2009-10-17, 01:16
Medlem
Fan också, ligger här och kan inte sova. Fabulerar om olika matchutfall och kan inte bestämma mig för hur det kommer att gå imorrn. Somliga säger att lycka är att vara gnagare, jag vill påstå att det allt som oftast är ett lidande!

Nåväl, nu återgår jag till det gamla knepet för att somna - att räkna Gary Sundgren till melodin av Yellow Submarine: Gary Sundgren är nummer 1, å Gary Sundgren är nummer 2, å Gary Sundgren är nummer 3, å Gary Sundgren är nummer 4......zzzzzzzzzzzZZZZZZZZZZZZZZ
Citera
2009-10-17, 10:31
Medlem
Krayziebones avatar
Usch känner mig nervös inför Gefle mötet idag, men man får väll dra på sig halsduken och en varm jacka och ta en bira å sen sätta sig på råsunda och bara mysa
Citera
2009-10-17, 10:45
Medlem
AIK vinner, 2-0
Citera
2009-10-17, 16:21
Medlem
Blaha2k2s avatar
Jaha, nu är Elfsborg tillbaka i guldstriden tack vare en jävligt äcklig filmning.
Citera
2009-10-17, 16:37
Medlem
Det kanske har stått i tråden innan, men vilka placeringar gäller för europa-spel? Vilken är lägsta placeringen i allsvenskan för att få komma ut?
Citera
2009-10-17, 16:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av da-biatch
Det kanske har stått i tråden innan, men vilka placeringar gäller för europa-spel? Vilken är lägsta placeringen i allsvenskan för att få komma ut?

Placering 1-3 och vinnaren av Svenska cupen kvalificerar sig för dom europeiska cuperna.

Tvåan i Svenska cupen kan kvalificera sig också om ettan redan har en cup-placering i serien.
Senast redigerad av SolarKnife 2009-10-17 kl. 16:47.
Citera
2009-10-17, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SolarKnife
Placering 1-3 och vinnaren av Svenska cupen kvalificerar sig för dom europeiska cuperna.

Tvåan i Svenska cupen kan kvalificera sig också om ettan redan har en cup-placering i serien.
Vad händer om båda har det?
Citera
2009-10-17, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blaha2k2
Jaha, nu är Elfsborg tillbaka i guldstriden tack vare en jävligt äcklig filmning.
Fattar verkligen inte hur domaren kan hitta den straffen alltså, något av det värsta jag sett.

Nu vet jag verkligen inte vilket av dom tre lagen jag skulle kunna acceptera mest som vinnare av AS, alla känns lika vidriga.
Citera
2009-10-17, 17:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskbottnadgap
Vad händer om båda har det?

Jag hade fel:

http://sv.wikipedia.org/wiki/Svenska_cupen_i_fotboll

Svenska Fotbollsförbundets bestämmelser: "Segrande lag i Svenska Cupen herrar kvalificerar sig för deltagande i UEFA-cupen. Om segrande lag i Svenska Cupen genom sin placering i Allsvenskan redan är kvalificerat för UEFA-cupen utses övriga UEFA-cuplag genom lagens placeringar i Allsvenskan. Om segrande lag är kvalificerat för Champions League får förlorande finallag platsen i UEFA-cupen. Om även förlorande finallag är kvalificerat för Champions League utses alla Sveriges platser i UEFA-cupen genom lagens placering i föregående års allsvenska serie."
Citera
2009-10-17, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SolarKnife
Jag hade fel:

http://sv.wikipedia.org/wiki/Svenska_cupen_i_fotboll

Svenska Fotbollsförbundets bestämmelser: "Segrande lag i Svenska Cupen herrar kvalificerar sig för deltagande i UEFA-cupen. Om segrande lag i Svenska Cupen genom sin placering i Allsvenskan redan är kvalificerat för UEFA-cupen utses övriga UEFA-cuplag genom lagens placeringar i Allsvenskan. Om segrande lag är kvalificerat för Champions League får förlorande finallag platsen i UEFA-cupen. Om även förlorande finallag är kvalificerat för Champions League utses alla Sveriges platser i UEFA-cupen genom lagens placering i föregående års allsvenska serie."
Okej
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in