Citat:
Ursprungligen postat av Alexander Lias
Jag sa detsamma när vår fallfärdiga gamla Stadion skulle bytas ut mot en liten äcklig svart låda men nu i efterhand är jag mer än nöjd. Förutom med namnet då. Men det är så det är, kapitalet bestämmer. Det kunde vara värre. Emirates, Lila hallen eller Coke cola stadium. Typ.
Tack för ditt svar.
Enda rykten jag hört om Råsunda vs Nybygget är snack om ockerhyror och tal om att AIK skulle köpa loss Råsunda. Men jag är inte så insatt. Bevisligen.
Skillnaden mellan er och oss är att ni väl äger 25% av arenan, en andel som jag inte för en sekund skulle backa på om den erbjöds på Swedbank. Ni kommer dominera svensk fotboll i det långa loppet medan vi, om vi accepterar Swedbank, kommer ha en högst medioker ekonomi (om man är optimistisk). I värsta fall går vi i KK, ett inte helt otänkbart scenario.
Ett SM-guld i år betyder inte ett piss om vi kommer se Malmö prenumerera på guldet 20 år framåt. Arenafrågan är nog den bland de största frågorna i vår klubbs historia, jag blir arg bara jag tänker på det!
Borde förresten inte GAS haft en straff i första halvlek? Man kanske inte ska klaga som gnagare då vi hade en del tveksamma situationer igår men ändå...