2009-10-05, 19:10
Medlem
ReloadMasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henrik21
Speciella regler ska tydligen gälla för AIK i AS. Det är ju uppenbart efter att ha sett matcher under säsongen.

IFK spelar den hemma, AIK har före det haft tre raka hemmamatcher, även på "bortaplan".

Henrik12år det är väl inte vårt spel att dom inte har en riktig hemmaplan?
Citera
2009-10-05, 19:20
Medlem
Citat:

IFK spelar den hemma, AIK har före det haft tre raka hemmamatcher, även på "bortaplan".

Jaha? Ni har ju redan spelat klart era "bortamatcher" mot Gais och Örgryte.
Citera
2009-10-05, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av turbo75
Jaha? Ni har ju redan spelat klart era "bortamatcher" mot Gais och Örgryte.

Det gnällde ju folk över här inne, men när det "egna" laget gör samma sak så är det ingenting alls. Logik för en aikare.

Match snart så
Citera
2009-10-05, 19:32
Medlem
ReloadMasters avatar
Citat:
Det gnällde ju folk över här inne, men när det "egna" laget gör samma sak så är det ingenting alls. Logik för en aikare.

Match snart så
Du gnäller ju själv är du helt jävla schizofren eller spelar du bara dum?
Citera
2009-10-05, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alexander Lias
Jag sa detsamma när vår fallfärdiga gamla Stadion skulle bytas ut mot en liten äcklig svart låda men nu i efterhand är jag mer än nöjd. Förutom med namnet då. Men det är så det är, kapitalet bestämmer. Det kunde vara värre. Emirates, Lila hallen eller Coke cola stadium. Typ.

Tack för ditt svar.

Enda rykten jag hört om Råsunda vs Nybygget är snack om ockerhyror och tal om att AIK skulle köpa loss Råsunda. Men jag är inte så insatt. Bevisligen.

Skillnaden mellan er och oss är att ni väl äger 25% av arenan, en andel som jag inte för en sekund skulle backa på om den erbjöds på Swedbank. Ni kommer dominera svensk fotboll i det långa loppet medan vi, om vi accepterar Swedbank, kommer ha en högst medioker ekonomi (om man är optimistisk). I värsta fall går vi i KK, ett inte helt otänkbart scenario.

Ett SM-guld i år betyder inte ett piss om vi kommer se Malmö prenumerera på guldet 20 år framåt. Arenafrågan är nog den bland de största frågorna i vår klubbs historia, jag blir arg bara jag tänker på det!

Borde förresten inte GAS haft en straff i första halvlek? Man kanske inte ska klaga som gnagare då vi hade en del tveksamma situationer igår men ändå...
Citera
2009-10-05, 20:57
Medlem
Fyrkantig_bolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tkt-Eagle
Fyfan vad äcklad jag blir av IFK´s tur...

Ja idag hade dom lite gnagarflyt faktist, men tror fortfarande att aik avgör i näst sista omgången med tanke på spelschemat
Citera
2009-10-05, 20:57
Medlem
sebbesebs avatar
fyfan va tur ifk har. aja dom torskar mot mff borta sen vinner vi mot gefle så e det 4 pinnar mellan oss o fuskarna igen. så vinner vi mot bajen o ösk o guldet e klart.

aja man får gratulera till 3 fiskpinnar till ifk.
Citera
2009-10-05, 21:12
Medlem
Pudrad Fjollas avatar
Helt jävla sjukt. Ja, klart att det är en del tur inblandat i detta vinstrecept men sett till antalet lägen vi skapade, främst då i andra halvlek, så var det jävligt rättvist och så klart otroligt skönt.

Ni kan inte, inte rubba oss!
Citera
2009-10-05, 21:14
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Nu vet jag vad jag har stört mig på med Bärkroth när han har spelat. Det finns ju inte en tanke i nått han gör. Sparka och spring. Och funkar inte det så testar han med spring och sparka istället...
Citera
2009-10-05, 21:15
Medlem
Ibland har man tur, ibalnd har man otur. Jag är i alla fall tacksam över att det är uppehåll nu. Mot Malmö kommer Blåvitt sannorlikt ha tillbaks Tobias Hysen och Alex kommer ha fått fler träningspass. Om vi tar en poäng där tror jag faktiskt vi vinner allsvenskan
Citera
2009-10-05, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kung_Ingenting
Nu vet jag vad jag har stört mig på med Bärkroth när han har spelat. Det finns ju inte en tanke i nått han gör. Sparka och spring. Och funkar inte det så testar han med spring och sparka istället...
Ligger något i det, för varje bra grej han gör(och bra grejer gör han), gör han två dåliga. Men det handlar sannorlikt om orutin, om ett par år kan han säkert bli en ritkigt bra spelare.

Och förresten, blåvitts största talang är inte Robin Söder, det är fan Gustav Svensson. Han är grym, tror knappast han spelar i allsvenskan efter sommaren nästa säsong
Citera
2009-10-05, 21:22
Medlem
P3RK3L3s avatar
Grattis till 3 djupfrysta fiskpinnar, i synnerhet när stolparna satt där de skulle också. Sett till hela matchen så var det väl ganska rättvist måste man säga. Oroväckande att IFK vägrar torska på hemmaplan och otroligt irriterande med självförtroendeboosten ett övertidsvinstmål i ett derby ger en klubb.

Och till Malmö borta är väl "Tôbbe e klar" tillbaka också?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in