2009-10-02, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deco89
Varför? man kan kasta saker från sittplats också om du inte visste det.
Jo, men väldigt många som inte är intresserad av fotboll tycker inte man gör tillräckligt med huliganproblematiken. Detta vet politikerna och de vill få det att se ut som att man gör något åt det. Och att ta bort ståplats är ett väldigt enkelt sätt att få det att se ut som att man gör något. För varje gång det rapporteras om bråk vid matcher på nyheterna förflyttas frågan från klubbarna till politikerna. Och politikerna skulle knappast tveka att ta bort dem om de fanns en stark opinon för det.
Citera
2009-10-02, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskbottnadgap
Jag har aldrig varit på norra stå men över lag känns det som att om inte det ganska snart blir ett slut med otyget att fans stoppar matcher så kommer nog ståplatsläktaren att försvinna ganska snart. Tyvärr

Fast Norra är ju egentligen ingen ståplatsläktare sen ett gäng år tillbaka.
Och oavsett om man byter ut sitsarna som finns där idag mot klappstolarna som finns på bla Östra så kommer publiken iaf stå upp.

Man står ju upp även i klackarna på Hovet och i Globen. Det är inte stolarna som gör att man kastar in saker. Det är folket i klackarna som är orsaken.

Det enda sättet att få bort inkastade saker från Norra och Södra är att man stänger dom helt. Finns ingen annan lösning. Sen är frågan vad följdproblemen blir men det kommer ju inte kastas in saker mer därifrån.
Citera
2009-10-03, 00:09
Medlem
Ace Venturas avatar
Oväntat att IFK Ankeborg skulle mygla sig undan (den absolut solklara) bestraffning som de borde drabbats av genom målvaktsfusket. Dom inte ärliga nog att svara för sina handlingar, och SvFF saknar stake. Allt är precis som vanligt. Ok. Vi får piska upp tomtarna fair and square på Tattararenan i sista omgången istället.
Citera
2009-10-03, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ace Ventura
Oväntat att IFK Ankeborg skulle mygla sig undan (den absolut solklara) bestraffning som de borde drabbats av genom målvaktsfusket. Dom inte ärliga nog att svara för sina handlingar, och SvFF saknar stake. Allt är precis som vanligt. Ok. Vi får piska upp tomtarna fair and square på Tattararenan i sista omgången istället.

Så, solklart straff för något som inte går att bestraffa i efterhand då straffet under match = gult kort.

Inte visste jag att aik spelade hemmamatch mot hif på råsunda sista matchen
Citera
2009-10-03, 00:21
Medlem
RobEngströms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cst
Är alla råttor som försvarade obolos knytnäve tillbaka för att käfta om den "fuskande" dansken nu? Snacka om att kasta sten i glashus.

Men du kan fan inte jämföra ett slag mot ett ben som absolut inte var matchavgörande som Danskens flyttande av målet möjligtvis skulle kunna varit i flertalet matcher, Bajen hade väl t ex stolpskott mot ifk hemma på SöS?
Citera
2009-10-03, 00:58
Medlem
funerals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobEngström
Men du kan fan inte jämföra ett slag mot ett ben som absolut inte var matchavgörande som Danskens flyttande av målet möjligtvis skulle kunna varit i flertalet matcher, Bajen hade väl t ex stolpskott mot ifk hemma på SöS?
Jag tror inte han jämförde dom bägge händelserna i sig med varann utan det faktum att gnagare är bäst i sverige på att förneka och skylla ifrån sig om nu nån spelare gjort nåt regelvidrigt.
Det mest lysande exemplet från den gångna säsongen är Paveys överfall på Sebastian Eriksson.Då dom flesta tyckte att utvisningen var skandal och att ett gult kort även det varit fel
Citera
2009-10-03, 01:01
Medlem
Alexander Liass avatar
Citat:

Jag håller med dig. Ifk stolpflytt och dess supportrar fortsätter jämföra äpplen och päron i desperata och pinsamma försök att undvika sanningen; att det är skillnad på orent spel och direkt planerat fusk.

Men så vitt jag vet är samtliga stolpar på riktiga arenor fastsatta i plintar som i sin tur är nergrävda i marken och således omöjliga att flytta på.

På vissa fattigmansarenor med konstgräs står tydligen stolparna löst ovanpå det gröna plastskitet och det var väl på sådana arenor som den danske sillstryparen utövade spark på liten stolpe.
Citera
2009-10-03, 01:02
Medlem
Pvt. Jokers avatar
Citat:

Inte enligt DN.

http://www.dn.se/sport/fotboll/malflytten-har-inte-haft-betydelse-for-guldstriden-1.960493
Citera
2009-10-03, 01:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av funeral
Jag tror inte han jämförde dom bägge händelserna i sig med varann utan det faktum att gnagare är bäst i sverige på att förneka och skylla ifrån sig om nu nån spelare gjort nåt regelvidrigt.
Det mest lysande exemplet från den gångna säsongen är Paveys överfall på Sebastian Eriksson.Då dom flesta tyckte att utvisningen var skandal och att ett gult kort även det varit fel

Det tycker jag fortfarande. Hade tyckt det även om det hade varit omvända roller.
Citera
2009-10-03, 01:07
Medlem
Pvt. Jokers avatar
För övrigt kan vi konstatera att SvFF fattade ett helt riktigt och väntat beslut. Årets Storm-i-ett-vattenglas-affär är förbi. Nu kanske vi kan koncentrera oss på upplösningen av guldstriden istället.
Citera
2009-10-03, 01:09
Medlem
RobEngströms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av funeral

Att vi är duktiga på att förneka är det ingen tvivel om men jag anser att ingen är bättre än någon annan på just det att förneka. Svider att ha fel

Inte för att dra igång nån diskussion angående Paveys tackling, men jag tycker än idag att han går på bollen

PS. DJs röda var dock solklart
Citera
2009-10-03, 01:37
Medlem
Crookens avatar
Citat:
Att vi är duktiga på att förneka är det ingen tvivel om men jag anser att ingen är bättre än någon annan på just det att förneka. Svider att ha fel

Inte för att dra igång nån diskussion angående Paveys tackling, men jag tycker än idag att han går på bollen

PS. DJs röda var dock solklart

Bollen är det lilla runda, inte det stora med Blåvit randig tröja. Bara så du vet till nästa gång.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in