2009-09-22, 01:26
Bannlyst
Jag vet inte om den här länken försvann i mängden under kvällen men den är väl värd att klickas in på. Årets största garv...

http://www.bajenfans.se/web/index.php?option=com_content&task=view&id=1602&Ite mid=57
Citera
2009-09-22, 01:28
Medlem
DanteAlighieris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klevis
Jag vet inte om den här länken försvann i mängden under kvällen men den är väl värd att klickas in på. Årets största garv...

http://www.bajenfans.se/web/index.php?option=com_content&task=view&id=1602&Ite mid=57

Gå in på humorforumet så får du också se bilden med bajs.
Citera
2009-09-22, 01:29
Medlem
Amex88s avatar
Citat:

Haha jag missade den innan, varför känns det så typiskt bajen?
Citera
2009-09-22, 01:35
Medlem
Bobby Gillespies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henrik21
Behövs det en utveckling? Man spelar inte vackert, inte konstruktivt. Man har Djordjic på mitten.

Ett lag som snittar precis över ett mål per match _ska_ inte vinna en serie. Men det kommer säkert AIK att göra bara för att.

Behövs det ens en fotbollssektion på Flashback när vi har ett sådant fotbollsorakel mitt ibland oss?

Minns 1998, då det gick alldeles utmärkt att vinna guld trots att man snittade under ett mål per match. Och trots en Bojan Djordjic på mitten lyckades Röda Stjärnan vinna dubbeln när han var där, så det går också.

När det kommer till "vacker fotboll" så finns det mängder med exempel på att det går att vinna utan att spela erkänt göteborgsk champagnefotboll. Men det där med tycke och smak och vad som är vackert eller inte är i många fall svårapplicerat när det kommer till fotboll och blir lätt väldigt flummigt. Själv föredrar jag allra mest att vinna.
Citera
2009-09-22, 01:37
Bannlyst
Vad räknas vid samma poäng? Inbördes eller måkskillnad?
Citera
2009-09-22, 01:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av memeri
Vad räknas vid samma poäng? Inbördes eller måkskillnad?

Nu har jag inte regelboken här, den finns på jobbet men om jag inte missminner mig är det:
Som alltid när det är en längre serietabell så är det
målskillnad
antalet segrar
poäng i inbördes möte
gjorda mål i inbördes möte
flest bortamål i inbördes möte.
Och därefter minns jag inte vad det är som kommer men det borde ändå vara fullt tillräckligt för att skilja två lag åt. Jag har bestämt för mig att placering i fair-play-ligan är en faktor att ta hänsyn till också och allra sist är det lottning.
Citera
2009-09-22, 01:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Amex88
Haha jag missade den innan, varför känns det så typiskt bajen?

Och i synnerhet med tanke på namnet... en bajare bajar i bussen
Citera
2009-09-22, 02:00
Medlem
TrhYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henrik21
Behövs det en utveckling? Man spelar inte vackert, inte konstruktivt. Man har Djordjic på mitten.

Ett lag som snittar precis över ett mål per match _ska_ inte vinna en serie. Men det kommer säkert AIK att göra bara för att.
Dagens inlägg?
På med dumstruten bonnläpp.
Citera
2009-09-22, 02:11
Medlem
Kupsans avatar
Citat:
Är det något som är hotet mot fotbollen var ju förra året när tråkgänget Kalmar med ännu mer tråkige Nanne Bergstrand vann SM-guld. *gäsp*

Och Aik är tråkgänget 2009. Och Mikael Stahre är knappast festens höjdpunkt... *gäsp*

Tråkfotbollen är ett hot mot Allsvenskan, rädda allsvenskan Göteborg!!!
Citera
2009-09-22, 04:10
Medlem
gunseng2s avatar
Citat:
Nu har jag inte regelboken här, den finns på jobbet men om jag inte missminner mig är det:
Som alltid när det är en längre serietabell så är det
målskillnad
antalet segrar
poäng i inbördes möte
gjorda mål i inbördes möte
flest bortamål i inbördes möte.
Och därefter minns jag inte vad det är som kommer men det borde ändå vara fullt tillräckligt för att skilja två lag åt. Jag har bestämt för mig att placering i fair-play-ligan är en faktor att ta hänsyn till också och allra sist är det lottning.

Nja, det är väl en avgörande match till sist? Tror inte man lottar. Har för mig att dom lirade någon sån match i Skottland någon gång.
Citera
2009-09-22, 05:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Viking-
Det är skillnad på att vara bättre och klasser bättre.
Malmö förtjänade tre pinnar den matchen, men var knappast klasser bättre, bara tillräckligt mycket bättre för att förtjäna en vinst.
Sen så är MFF bara ett i mängden av formstarka lag just nu.
Jo just i den matchen var man klasser bättre. Försök inte skriva om historien. Var länge sedan man såg ett lag så utspelat som AIK den gången.
Citera
2009-09-22, 06:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DanteAlighieri
Det där jävla skitsnacket håller inte. Jag tycker ditt resonemang liknas vid en medgångsupporter. Du stödjer alltså inte ditt lag om de inte gör tillräckligt många mål? Jag som AIKare står upp för laget hur det än går.
Börja fan inte dra upp massa skitsnack nu, stöttar MFF oavsett vad och detta är 5e året med grovt underpresterande och total motgång..

Finns lag som spelar roligare och attraktivare fotboll som jag hellre ser vinna SM-guld.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in