2009-09-21, 10:29
Medlem
ArneIIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DanteAlighieri
Klart jag är tacksam, men vad är detta för mentalitet? http://svt.se/2.21807/1.1697714/ois_sparar_stjarnor_mot_aik?lid=puff_1697715&lpos= rubrik
Väldigt märkligt...är inte alla ÖIS matcher viktiga?
Citera
2009-09-21, 11:14
Bannlyst
Kan ÖSK haka på i guldstriden nu tror ni? Viktig match för IFK nu på onsdag.

Kan bli väldigt spännande ifall ÖIS och ÖSK vinner mot AIK och blåvitt.
Citera
2009-09-21, 11:34
Medlem
csts avatar
Citat:
Klart jag är tacksam, men vad är detta för mentalitet? http://svt.se/2.21807/1.1697714/ois_sparar_stjarnor_mot_aik?lid=puff_1697715&lpos= rubrik
Det är helt åt helvete men taktiskt försvarbart. Sportsligt kan det ju ses som att i princip lämna WO.
Citera
2009-09-21, 13:33
Medlem
funerals avatar
Citat:
Mycket märkligt....har aik ett finger med i spelet?
Citera
2009-09-21, 13:41
Medlem
feldgraus avatar
Är det bara Svenska Cupen som har en regel om att man måste ställa bästa laget på banan, eller finns någon sådan regel i Allsvenskan också? Inte för att jag bryr mig så jättemycket egentligen, Öis gör ju rätt i att ställa över sina bästa spelare till matcher där de har har större chans att ta poäng, istället för att riskera att få dem såpass skadade att de missar resterande matcher. Men det är ju klantiga uttalanden om det finns en sådan regel.

/feldgrau
Citera
2009-09-21, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av feldgrau
Är det bara Svenska Cupen som har en regel om att man måste ställa bästa laget på banan, eller finns någon sådan regel i Allsvenskan också? Inte för att jag bryr mig så jättemycket egentligen, Öis gör ju rätt i att ställa över sina bästa spelare till matcher där de har har större chans att ta poäng, istället för att riskera att få dem såpass skadade att de missar resterande matcher. Men det är ju klantiga uttalanden om det finns en sådan regel.

/feldgrau

Jag tror det gäller Allsvenskan också men när ordföranden för tävlingskommittén uttalar sig såhär så undrar man ju om regeln inte är lite tandlös?
Citera
2009-09-21, 15:55
Medlem
DanteAlighieris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArneIII

Väldigt märkligt...är inte alla ÖIS matcher viktiga?

Det borde vara så egentligen. Ett kryss, och en poäng är alltid viktigt i bottenstriden men de kanske anser att matchen redan är förlorad? Vilket i så fall tycker jag både är osportsligt och dumt. Men om nu tränare tycker det är bättre för den fortsatta poängskörden då kanske det är så.

Citat:
Ursprungligen postat av cst

Det är helt åt helvete men taktiskt försvarbart. Sportsligt kan det ju ses som att i princip lämna WO.

De blir ju om inte annat väldigt mycket svagare.

Citat:
Ursprungligen postat av funeral

Mycket märkligt....har aik ett finger med i spelet?

Konspirationer!

Citat:
Ursprungligen postat av feldgrau

/feldgrau

Den tycker jag är ganska konstigt, fotboll handlar ju inte bara om de bästa spelarna hela tiden, utan man får ju här som kanske ÖIS gör, prioritera.
Citera
2009-09-21, 15:59
Medlem
Viking-s avatar
ÖIS gör ett smart drag, ifall de känner att Allbäck och CO inte är 100% så är det bättre att spara de till matcher där de har en större chans. Klart ÖIS kan vinna ikväll, men procentuellt så har de större chans mot Trelleborg.
Dessutom är "bästa möjliga lag" en värdelös regel eftersom det är klubben själv som bestämmer vilka spelare som är bäst för tillfället, är ju fan som att låta italienarna bedöma sina egna filmningar.
Citera
2009-09-21, 16:00
Medlem
RuterKungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Juuni
Jag tror det gäller Allsvenskan också men när ordföranden för tävlingskommittén uttalar sig såhär så undrar man ju om regeln inte är lite tandlös?

Regeln är väldigt överflödig. Eftersom att det alltid är tränaren som avgör vem som är "bäst". Och att ÖIS gör på detta sätt är väll ingen förvånad över. Två av lagets viktigaste spelare har varit små skadade. Valet står mellan att chansa och låta dom spela en match som KANSKE (och det är väldigt kanske med tanke på den uppenbara skillnaden på lagen) kan generera i ett poäng, men också förvärra skadorna. Eller vila dom och garantera att dom kan gå för fullt i en hemma match om tre dagar som fullt realistiskt kan ge tre poäng. Tror många tränare skulle göra samma sak. Dock kan man ju ifrågasätta IQ nivån på ass. tränaren efter det klumpiga utalandet.
Citera
2009-09-21, 16:04
Moderator
easy_dans avatar
Örgrytes beslut blir ännu märkligare då aik egentligen inte är ett utpräglat hemmalag, man har tagit nästan lika många poäng borta som hemma. Jag kan förstå att man inte väljer att starta med dessa spelare men märkligt att dom inte ens åker med upp till Solna.
Citera
2009-09-21, 16:07
Medlem
DanteAlighieris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av easy_dan
Örgrytes beslut blir ännu märkligare då aik egentligen inte är ett utpräglat hemmalag, man har tagit nästan lika många poäng borta som hemma. Jag kan förstå att man inte väljer att starta med dessa spelare men märkligt att dom inte ens åker med upp till Solna.

Det kan man verkligen kalla "vila". Allt kan hända, 3 timmar till avspark
Citera
2009-09-21, 16:13
Medlem
Shuyins avatar
Förstår inte problemet, det står i artikeln att de är lite halvskadade. Sedan är det inte så enkelt att ersättarna automatiskt skulle vara sämre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in