Citat:
Ursprungligen postat av Kupsan
Varför skulle Dahlberg lämna?
För att han har för hög lön, DIF måste få in pengar och Dahlberg vill antagligen inte spela i superettan. Om inte annat kan han ju gå tillbaka till Giffarna om dom nu går upp vilket det lutar åt, men dom har väl antagligen inte råd, men annat intresse finns säkerligen om det går att göra ett ekonomiskt klipp.
Citat:
Ursprungligen postat av Fyrkantig_boll
Frågan är vilken klubb som skulle vilja köpa Oremo egentligen? Dom andra två lär inte heller vara så heta på marknaden. Men i fallet Oremo vill säkert dif ha skapligt betalt och jag kan inte tänka mig att någon klubb vill hosta upp speciellt mycket för honom om man säger så
Precis, vilket gör läget ännu mer intressant. Man får ju faktiskt tänka på att DIF måste skära ner otroligt mycket på lönekostnader vid nedflyttning, Oremo har väl högst lön i hela klubben, 300 000 i månaden hörde jag nån gång, om det nu stämmer lämnar jag osagt, sign on-feen var däremot jävligt hög vill jag minnas.
Så DIF måste i princip sälja honom (kanske utlåning ett år och avvakta), men han har ju varit fullständigt usel under sin tid i DIF, värdet lär ha sjunkit dramatiskt. Så kanske måste DIF helt enkelt bara acceptera att det sket sig med denna övergång och göra sig av med honom för en billig peng.
Övergångarna skulle jag inte säga beror så mycket på huruvida det finns extraordinärt mycket intresse för någon spelare, utan att DIF vid nedflyttning
måste kränga iväg ett gäng spelare, många klubbar skulle nog vara intresserade att få någon spelare för billigt pris i den loppmarknadssituation som lär uppstå.
Citat:
Ursprungligen postat av Viking-
Liten tröst för hifdif är ju att Örgryte inte får några poäng denna omgång.
Skulle vi trots allt torska så är det lite som att förlora på ett röda korset-lotteri, pengarna går ju hur som helst till ett välgörande ändamål.