2009-09-19, 12:39
Medlem
funerals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amex88
Nä jag försöker inte försvara hur många tabbar han gör, jag vet mycket väl att inte håller 100% kvalité i vissa ingripande. Men att säga att han är en dålig målvakt tycker jag är fel.

I år har han inte varit en dålig målvakt......han har varit fullständigt usel. Man brukar säga att bra målvakter vinner matcher åt sitt lag ibland, likväl som man säger att målvakten räddade laget. Dembo har inte varit tillstymmelsen att gjort nåt av det
Citera
2009-09-19, 14:18
Medlem
Amex88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av funeral
I år har han inte varit en dålig målvakt......han har varit fullständigt usel. Man brukar säga att bra målvakter vinner matcher åt sitt lag ibland, likväl som man säger att målvakten räddade laget. Dembo har inte varit tillstymmelsen att gjort nåt av det
Men hela laget har varit dåligt, jag tror snarare det är det som är felet än att Dembo är kass, men visst han har gjort många misstag och det är trist.

Just nu sitter jag mest och har ångest inför imorgon, i dessa lägen önskan man ibland att man inte var så djävla inbiten supporter.
Citera
2009-09-19, 15:29
Medlem
Sweeper80s avatar
Citat:
Så du jobbar på Canal+?
Är Öis-Tff den enda matchen som visar i omgång 30?

Det krävs tydligen inte mer än dålig fotbollskänsla och ännu sämre sven ska för att få jobb där; se bara på Anders Fredriksson.

Just det, glöm inte att köpa lite samlarkort till Peter Henriksson, så att han någon jävla gång kan lära sig att säga rätt namn på spelarna när han kommenterar!
Citera
2009-09-19, 17:55
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Det var riktigt bra spelat av Halmstad idag. Det var ju inge vidare, jag som tänkte mig att dom skulle följa med Djurgården och Hammarby ner i superettan.
Citera
2009-09-19, 18:16
Medlem
Amex88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kung_Ingenting
Det var riktigt bra spelat av Halmstad idag. Det var ju inge vidare, jag som tänkte mig att dom skulle följa med Djurgården och Hammarby ner i superettan.
Det var inte alls kul min ångest sprider sig ut i tårna inför imorgon...
Superettan? Nä..fyfan, JAG VILL INTE GÅ PÅ DERBY I SÖDERTÄLJE!
Citera
2009-09-19, 18:22
Medlem
csts avatar
Citat:
Det var inte alls kul min ångest sprider sig ut i tårna inför imorgon...
Superettan? Nä..fyfan, JAG VILL INTE GÅ PÅ DERBY I SÖDERTÄLJE!
Oavsett vilken serie vi spelar i kommer aldrig en match i södertälje att räknas som ett derby. Det är bara att knyta handen i fickan och fortsätta göra vad man kan vid sidan av planen för att resultatet ska bli så bra som möjligt.

Superettan är givetvis inget bra alternativ men det för med sig en del positiva saker. Bland annat lär truppen bli ganska rensad, något som absolut behövs, dessutom får styrelse osv sig en tankeställare att de är ute på helt fel jävla spår i den här föreningen.

Som jag ser på det idag är det ett mirakel om vi klarar oss från SE, det intressanta är snarare hur den situationen ska tacklas. Fram till dess vill jag dock se spelare som lägger ner hela sitt hjärta i matcherna och faktiskt ser ut att vilja spela allsvenskt nästa år.
Citera
2009-09-19, 18:24
Medlem
Pumpkings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kung_Ingenting

Halmstad kommer aldrig åka ur
Citera
2009-09-19, 19:11
Medlem
Om BP och Trelleborg vinner i morgon är det inte en enda match i denna omgång som gått som djurgården eller bajen ville. Nu har dom inte ens tur med andra lags resultat.
Citera
2009-09-19, 19:32
Medlem
heyyoutheres avatar
Richard Henriksson kommer vara studioexpert imorgon i matchen mellan BP-Djurgården, trots att han ska spela själv. Folk kallar Henrik Rydström för Sveriges mediakåtaste fotbollsspelare men Henriksson seglar fanimig ikapp nu!
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/sportitv/article5820746.ab
Citera
2009-09-19, 20:13
Medlem
Viking-s avatar
Liten tröst för hifdif är ju att Örgryte inte får några poäng denna omgång.
Citera
2009-09-19, 23:55
Medlem
gunseng2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kupsan
Varför skulle Dahlberg lämna?

För att han har för hög lön, DIF måste få in pengar och Dahlberg vill antagligen inte spela i superettan. Om inte annat kan han ju gå tillbaka till Giffarna om dom nu går upp vilket det lutar åt, men dom har väl antagligen inte råd, men annat intresse finns säkerligen om det går att göra ett ekonomiskt klipp.

Citat:
Ursprungligen postat av Fyrkantig_boll
Frågan är vilken klubb som skulle vilja köpa Oremo egentligen? Dom andra två lär inte heller vara så heta på marknaden. Men i fallet Oremo vill säkert dif ha skapligt betalt och jag kan inte tänka mig att någon klubb vill hosta upp speciellt mycket för honom om man säger så

Precis, vilket gör läget ännu mer intressant. Man får ju faktiskt tänka på att DIF måste skära ner otroligt mycket på lönekostnader vid nedflyttning, Oremo har väl högst lön i hela klubben, 300 000 i månaden hörde jag nån gång, om det nu stämmer lämnar jag osagt, sign on-feen var däremot jävligt hög vill jag minnas.
Så DIF måste i princip sälja honom (kanske utlåning ett år och avvakta), men han har ju varit fullständigt usel under sin tid i DIF, värdet lär ha sjunkit dramatiskt. Så kanske måste DIF helt enkelt bara acceptera att det sket sig med denna övergång och göra sig av med honom för en billig peng.

Övergångarna skulle jag inte säga beror så mycket på huruvida det finns extraordinärt mycket intresse för någon spelare, utan att DIF vid nedflyttning måste kränga iväg ett gäng spelare, många klubbar skulle nog vara intresserade att få någon spelare för billigt pris i den loppmarknadssituation som lär uppstå.

Citat:
Ursprungligen postat av Viking-
Liten tröst för hifdif är ju att Örgryte inte får några poäng denna omgång.

Skulle vi trots allt torska så är det lite som att förlora på ett röda korset-lotteri, pengarna går ju hur som helst till ett välgörande ändamål.
Senast redigerad av gunseng2 2009-09-20 kl. 00:03.
Citera
2009-09-20, 11:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av turbo75
Om BP och Trelleborg vinner i morgon är det inte en enda match i denna omgång som gått som djurgården eller bajen ville. Nu har dom inte ens tur med andra lags resultat.
Brukar vara exakt såna här säsongen som lagen i fråga åker ut.
När dom själv tappar poäng efter poäng och dom inte ens kan få hjälp med andra resultat från dom andra matcherna.

Nu är det bara att fortsätta hoppas att AS blir två sthlms-lag mindre!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in