Citat:
Ursprungligen postat av Gyter
Baseballaget The Giants grundades i New York för att senare flytta till San Francisco.
Enligt din logik är det fortfarande ett New York lag.
Citat:
Ursprungligen postat av Amex88
Booo-Yaa
ganska OT : Men det visste jag fan inte, blir intressant och höra av Solna IK har att säga om detta.
Förutom att det är en jämförelse med en jävligt kommersiell sport där orden tradition och klubbkänsla inte ens finns i vokabulären så är distansen på flytten likvärdigt med att Djurgården skulle flyttas från Stadion till Afghanistan. Inte för att distansen kanske spelar så stor roll men det säger en del om hur mycket klubben skiter i fansen.
Dessutom så bildades ju en ny klubb, New York Mets efter detta eftersom Giants i princip inte var samma klubb längre (fakta som blåser hål i din lilla jämförelse)
Vänder vi på det så skulle du alltså kalla Djurgården en Solnaklubb om ni mot förmodan skulle tvingas flytta in på Swedbank tillsammans med oss? Jag tvivlar på att du då skulle kalla Djurgården något annat än en Stockholmsklubb? Kom nu inte och säg att det inte skulle hända för det är en hypotetisk fråga som med viss sannolikhet faktiskt är aktuell.
Vill du följaktligen diskutera det här med mig så föreslår jag PM.
Om man ska vara lite ontopic så undrar jag vad som har hänt med Helsingborg? De är det lag jag oroade mig mest för (förutom IFE och IFK borta) men nu känns det inte alls lika svårt längre. Må hända att Lantz och Larsson varit borta ett tag och nu är tillbaka men ändå!