2009-09-17, 13:05
Medlem
groovesnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Torshamn
Getingar har man bara hört talas om. Existerar ni verkligen?
Ja, men vi är en liten exklusiv skara.
Citera
2009-09-17, 13:10
Medlem
Torshamns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av groovesnus
Ja, men vi är en liten exklusiv skara.

Hur kommer det sig att du fastnade för dem? Är du konvertit, har du spelat ungdomsfotboll för BKH eller är du bara mystisk?
Citera
2009-09-17, 14:16
Medlem
Men va fan, finns det inte en "här tippar vi allsvenska matcher"tråd?
Det är ju rena spekulationer som inte leder någonstans? Vem trodde för nio omångar sen att Häcken skulle utmana om en europaplats och att Öis skulle sniffa på kvalplats. Skulle fotbollen vara logisk skulle Elfsborg vinna alla matcher, brasilien vinna alla VM och jag vara bättre än Messi (jag lovar), nu är det inte så enkelt.
Citera
2009-09-17, 15:43
Medlem
groovesnuss avatar
Citat:
Hur kommer det sig att du fastnade för dem? Är du konvertit, har du spelat ungdomsfotboll för BKH eller är du bara mystisk?

Bor på Hisingen

Gillar att kunna komma en kvart innan avspark och kunna köpa sittplats för 140 kr. Speciellt bra när man jobbar på Volvo i Lundby, 5 min promenad till Rambergsvallen.

Avsaknad av idiotiska "fans" som kräver kravallpolis.

Nej, jag tillhör inte supporterklubben Getingarna. Nej, jag har inte matchtröja på mig.
Citera
2009-09-17, 16:24
Medlem
Torshamns avatar
Citat:
Bor på Hisingen

Gillar att kunna komma en kvart innan avspark och kunna köpa sittplats för 140 kr. Speciellt bra när man jobbar på Volvo i Lundby, 5 min promenad till Rambergsvallen.

Avsaknad av idiotiska "fans" som kräver kravallpolis.

Nej, jag tillhör inte supporterklubben Getingarna. Nej, jag har inte matchtröja på mig.

Gick du på något annat lags matcher innan du började gå på Häckens?
Citera
2009-09-17, 17:18
Medlem
Bornets avatar
Hehe, Q & A's med en Häcken-supporter

Nu är det dags att tagga till, Gefle hemma känns ju sådär hett... Men poäng måste fan tas.
Citera
2009-09-17, 17:24
Medlem
Amex88s avatar
Citat:
Som Häcken-anhängare är jag mkt smickrad över din tilltro till BKH, dock är jag mindre imponerad av dina matematiska kunskaper.

Häcken har idag 35p och du förutspår att dom tar 21p till = 56p, inte 50.

Räkna om!
Ja det blev lite pinsamt nu, har faktiskt läst till Matte E ^__^
Men jag satt och ändra lite i resultaten efter jag var klar för jag ångrade mig i vissa matcher så jag måste ha glömt att addera och subtrahera lite

men som ni andra sagt, ja mina resultat kanske är lite tafatta =) men jag utgick faktiskt från match till match och inte sett över de sista omgångarna.
Citera
2009-09-17, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gyter

Baseballaget The Giants grundades i New York för att senare flytta till San Francisco.

Enligt din logik är det fortfarande ett New York lag.

Citat:
Ursprungligen postat av Amex88

Booo-Yaa
ganska OT : Men det visste jag fan inte, blir intressant och höra av Solna IK har att säga om detta.

Förutom att det är en jämförelse med en jävligt kommersiell sport där orden tradition och klubbkänsla inte ens finns i vokabulären så är distansen på flytten likvärdigt med att Djurgården skulle flyttas från Stadion till Afghanistan. Inte för att distansen kanske spelar så stor roll men det säger en del om hur mycket klubben skiter i fansen.
Dessutom så bildades ju en ny klubb, New York Mets efter detta eftersom Giants i princip inte var samma klubb längre (fakta som blåser hål i din lilla jämförelse)

Vänder vi på det så skulle du alltså kalla Djurgården en Solnaklubb om ni mot förmodan skulle tvingas flytta in på Swedbank tillsammans med oss? Jag tvivlar på att du då skulle kalla Djurgården något annat än en Stockholmsklubb? Kom nu inte och säg att det inte skulle hända för det är en hypotetisk fråga som med viss sannolikhet faktiskt är aktuell.

Vill du följaktligen diskutera det här med mig så föreslår jag PM.

Om man ska vara lite ontopic så undrar jag vad som har hänt med Helsingborg? De är det lag jag oroade mig mest för (förutom IFE och IFK borta) men nu känns det inte alls lika svårt längre. Må hända att Lantz och Larsson varit borta ett tag och nu är tillbaka men ändå!
Citera
2009-09-17, 19:28
Medlem
groovesnuss avatar
Citat:
Gick du på något annat lags matcher innan du började gå på Häckens?
Jag går på lite osorterade matcher med alla dessa allsvenska lag i Göteborg. Samt lite div 1 med Torslanda
Citera
2009-09-17, 20:51
Medlem
P3RK3L3s avatar
GAIS-Gefle 4-0 och 3 baljor av Wanderson. Skönt att GAIS och Wanderson är igång igen, nu när GAIS har en del intressanta matcher kvar som kan påverka toppenstriden samt även bottenstriden. IFK, Bajen, Kalmar - alla tre bortamatcher dock. Men det verkar hursomhelst som att de kommer att klara biffen i fråga om nedflyttning, vilket minskar Difs och Bajens chanser.

G-G-G!
Citera
2009-09-17, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av P3RK3L3
GAIS-Gefle 4-0 och 3 baljor av Wanderson. Skönt att GAIS och Wanderson är igång igen, nu när GAIS har en del intressanta matcher kvar som kan påverka toppenstriden samt även bottenstriden. IFK, Bajen, Kalmar - alla tre bortamatcher dock. Men det verkar hursomhelst som att de kommer att klara biffen i fråga om nedflyttning, vilket minskar Difs och Bajens chanser.

G-G-G!
Kul för Wanderson att han fick sätta några igen. Men va fan har hänt med gefle, sju insläppta på 3 matcher.

Förresten känns det som det är dags med lite blåvitt skryt (man får passa på så länge de varar). Blåvitt har på sina tre senaste tävlingsmatcher gjort 10 mål och släppt in ett. Visst jag är helt övertygad om att vi kommer tappa poäng mot Hammarby, och att Gefle och Henkeborg kan vara några av de formmässigt sämsta lagen nu, men vi skiter i det nu Okej?
Citera
2009-09-17, 21:36
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Ja man kan ju verkligen undra vad Gefles backlinje höll på med idag. Ja jag vet inte för jag var på Ullevi och där var dom inte...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in