2009-08-08, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tordyvel
Ska ju bygga ny arena nu, så rika blir dom inte

den är det ju kommunen som står för, åtminstone till största delen.

så ja, rika blir dom!
Citera
2009-08-08, 15:03
Medlem
tordyvels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shaugh

så ja, rika blir dom!

Är det sant?
Haha det visste jag inte om. Men det var verkligen positiva nyheter.
Citera
2009-08-08, 15:11
Medlem
Så, C+ väljer att visa Stockholmsderbyt framför Göteborgsderbyt imorgon. Intressant val då ett av lagen är inblandade i titelracet medan inget av stockholmslagen ens är i närheten. :/
Citera
2009-08-08, 15:15
Medlem
Evilone666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henrik21
Så, C+ väljer att visa Stockholmsderbyt framför Göteborgsderbyt imorgon. Intressant val då ett av lagen är inblandade i titelracet medan inget av stockholmslagen ens är i närheten. :/

Har klagat på canal+, men dom har bara rättigheter till 40 av allsvenska matcherna. och tv4 bara 10.
Citera
2009-08-08, 15:21
Medlem
Torshamns avatar
Citat:

Kanske är Stockholmsderbyt intressant just för att båda lagen är med i bottenstriden, samtidigt som de flesta nog väntar sig en klar Blåvitt-vinst i Gbg-derbyt.
Citera
2009-08-08, 16:30
Moderator
easy_dans avatar
Citat:

Ointressant val, ganska självklart och att du ens funderar över det är oerhört märkligt, själv skiter jag fullständigt i var bajens matcher visas eftersom jag ser dom ändå. Men du kanske mest tjurar över att du inte kan se den nu?
Citera
2009-08-08, 16:32
Medlem
Paperkorgs avatar
Citat:

Skojar du? Stockholmsderbyt är way mer intressant än det andra..
Citera
2009-08-08, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av easy_dan
Ointressant val, ganska självklart och att du ens funderar över det är oerhört märkligt, själv skiter jag fullständigt i var bajens matcher visas eftersom jag ser dom ändå. Men du kanske mest tjurar över att du inte kan se den nu?

Det är ett ointressant val för mig, vilket ganska tydligt framgick av posten. Sen är det ju ett _litet_ problem med att ta sig drygt 120 mil enkel väg för att se en match. Men det kommer säkert att bli annorlunda senare.

Den går ju såklart att se på PPV, men det kostar ju som sagt en extra slant (oavsett om man har säsongskortet eller köper enskild match).

Citat:
Ursprungligen postat av Paperkorg
Skojar du? Stockholmsderbyt är way mer intressant än det andra..

Du menar ännu ett derby som kommer sluta i förtid pga att folk inte kan hålla glas/tändare/mynt där de hör hemma?
Citera
2009-08-08, 16:59
Moderator
easy_dans avatar
Citat:
Det är ett ointressant val för mig, vilket ganska tydligt framgick av posten.

men det framgick inte att du ansåg det ointressant på ett rent personligt plan så att säga. Då var det bara ett ointressant inlägg av dig.

Citat:
Du menar ännu ett derby som kommer sluta i förtid pga att folk inte kan hålla glas/tändare/mynt där de hör hemma?

Såvitt jag vet inget derby slutat i förtid pga. "glas/tändare/mynt", men eftersom du skrev ännu kan du säkert upplysa mig.
Citera
2009-08-08, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av easy_dan
men det framgick inte att du ansåg det ointressant på ett rent personligt plan så att säga. Då var det bara ett ointressant inlägg av dig.

Såvitt jag vet inget derby slutat i förtid pga. "glas/tändare/mynt", men eftersom du skrev ännu kan du säkert upplysa mig.

Ointressant inlägg? Det är väl lika intressant för alla som inte håller på ett stockholmslag?

Ber om ursäkt för en klumpig formulering, men flera derbyn har avbrutits för att senare återupptas, tyvärr. Skulle vara trevligt att se en domare som verkligen vågar markera att sådant inte ska tolereras och sålunda bara blåser av matchen. Men det skulle nog inte vara populärt hos SvFF och Svensk elitfotboll, vilka verkar hålla Stockholm under armarna.

En sak till, när får vi en nämnd som tar hand om disciplinära åtgärder _utan_ inblandning av personer starkt knutna till de klubbar som finns i AS? (Främst då aik...)
Citera
2009-08-08, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shaugh

så ja, rika blir dom!

Nja, kommunen står som garant till lånet. Om Kalmar FF skulle kursa så får kommunen betala det mesta av arenan.

Kommunen skall dock stå för vägar och sånt runt arenan (nya avfarter, rondeller, busstationer osv) för runt 100 miljoner men det är som sagt infrastruktur-satsningar som även kommer hela Hansa City till godo då just infrastrukturen verkar lite halvklar där.
Citera
2009-08-08, 17:41
Medlem
Paperkorgs avatar
Citat:

Men det är ju fortfarande intressant?

Jisses va fördomar du har mot 08 lagen, nämn nån skandalmatch där DIF var inblandat i år?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in