2009-06-30, 14:01
  #4345
Medlem
erikbes avatar
Olsson är grymt ojämn och skadebenägen. Sen är han usel i huvudspelet tyvärr
Citera
2009-06-30, 17:05
  #4346
Medlem
feldgraus avatar
Bärkroth, Sana och Dalex får nog turas om att ta vänsterkanten, vilket ändå känns ganska ok. Söder har inte riktigt kommit upp i sin toppnivå när han fått spela där ute så han saknas inte lika mycket där som han skulle gjort som spets.

PW:s plats blir svårare att ersätta.

Citat:
Ursprungligen postat av larsmattias
(för övrigt roligt att andra fick se vad vi länge har sett i Pontus under Em).

Utöver att Sverige spelade riktigt bra som lag, och att Berg gjorde en grym insats, så är det nästan det jag är mest glad över vad gäller EM. Att andra än Blåvita faktiskt fått upp ögonen lite för varför vi Blåvita gillar honom så mycket, och kommer sakna honom så mycket.

Kan själv säga att jag imponerades av Bajrami (främst hans teknik, aldrig ens tänkt på det när vi mött Elfsborg) och Molins. Intressant hur man upplever spelare på ett helt annat sätt när de spelar i "rätt" lag.

/feldgrau
Citera
2009-07-01, 00:21
  #4347
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av P3RK3L3
Wernbloom, Söder och Bjärsmyr borta. Det lär kosta er guldet. Blir även mycket jobb för Gurra Svensson.

Hmm, ska bli intressant att se hur IFK klarar sig utan sådanna nyckelspelare.
Citera
2009-07-01, 11:48
  #4348
Medlem
PowYAs avatar
Häcken

Fan va gött när Häcken slog IFK med 4-1 asså. Hoppas att häcken stiger till mitten av tabellen, inte så troligt men man kan alltid hoppas :P

Häcken!
Citera
2009-07-01, 14:42
  #4349
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PowYA
Fan va gött när Häcken slog IFK med 4-1 asså. Hoppas att häcken stiger till mitten av tabellen, inte så troligt men man kan alltid hoppas :P

Häcken!


Så talar en äkta supporter!
Citera
2009-07-01, 17:05
  #4350
Medlem
erikbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PowYA
Fan va gött när Häcken slog IFK med 4-1 asså. Hoppas att häcken stiger till mitten av tabellen, inte så troligt men man kan alltid hoppas :P

Häcken!

Ja den matchen är något du kan berätta om för barnbarnen en dag.
Citera
2009-07-01, 20:25
  #4351
Medlem
Crookens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P3RK3L3
Söder är en talang och Bärkroth kan bli något om något år men han väger väl för lätt än och är ju inte alls lika kvick och irrationell som Söder kan vara. Sen hade ju Söders självförtroende som var på topp varit viktigt att ha på den positionen.

Men just Wernbloom är ett jävla avbräck. Man såg ju bara vilket hål det blev att fylla när han blev avstängd i U21. Den där geisten är svår att finna och ännu svårare att ersätta. Alla vinnande lag behöver en spelare som Wernbloom.

Bärkroths kvickhet/snabbhet är ju nåt som man kan fråga Rickard Henriksson om, kan ju inte va jättevanligt att en mittback blir ifrånsprungen av en 18åring som är bollförare...

Enda sättet att ersätta Pontus är väl om vi köper nåt liknande eller om Jakob har drabbats av nån slags inspiration under uppehållet.

Sen håller jag med Larsmattias och Feldgrau, kul att "alla andra" fick se att Pontus inte bara är en fotbollsmördande terränglöpare.
Citera
2009-07-04, 00:37
  #4352
Medlem
Strinders avatar
Om några timmar är de igång igen, fy fan va härligt !

JAG HAR VÄNTAT SÅ LÄNGE PÅ JUST DENNA DAG, OCH DE ÄR SKÖNT ATT DEN ÄNTLIGEN KOMMER .

*ska bli spännande att se Dahl imorn som jag tror kommer få spela, också härligt att se totte tillbaka på bajenland .
Citera
2009-07-04, 00:55
  #4353
Medlem
Niths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strinder
Om några timmar är de igång igen, fy fan va härligt !

JAG HAR VÄNTAT SÅ LÄNGE PÅ JUST DENNA DAG, OCH DE ÄR SKÖNT ATT DEN ÄNTLIGEN KOMMER .

*ska bli spännande att se Dahl imorn som jag tror kommer få spela, också härligt att se totte tillbaka på bajenland .
fyfan vad ni bajare tror gott om er själva, er attityd äcklar mig


och ja, detta stämmer in på 90 plus %!
Citera
2009-07-04, 11:59
  #4354
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crooken
Bärkroths kvickhet/snabbhet är ju nåt som man kan fråga Rickard Henriksson om, kan ju inte va jättevanligt att en mittback blir ifrånsprungen av en 18åring som är bollförare...

Enda sättet att ersätta Pontus är väl om vi köper nåt liknande eller om Jakob har drabbats av nån slags inspiration under uppehållet.

Sen håller jag med Larsmattias och Feldgrau, kul att "alla andra" fick se att Pontus inte bara är en fotbollsmördande terränglöpare.

18-åring? Han är född 92, så hur han hunnit fylla 18 vete gudarna.

Vi får se vad som händer och det finns (faktiskt) tid att värva fortfarande. Men snart kickar det igång igen.
Citera
2009-07-04, 13:42
  #4355
Moderator
easy_dans avatar
Äntligen matchdag igen, två nyförvärv som antagligen går rakt in i elvan och nästa vecka presenteras minst två men kanske tre nya spelare.

Kommer antagligen bli en roligare höst än vår.
Citera
2009-07-04, 13:43
  #4356
Medlem
Strinders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nith
fyfan vad ni bajare tror gott om er själva, er attityd äcklar mig


och ja, detta stämmer in på 90 plus %!
Du är en tvär och bitter liten man!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in