2009-06-02, 13:35
Medlem
Ari.Golds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blaha2k2
Var en likande insändare förra veckan i GP där författaren tyckte blåvitt var rasistiska för vi har talanger som heter Robin Söder och Niklas Bärkroth medan malmös talanger heter Mehmeti och Harbuzi...

Haha, IFK har fel etnicitet på era spelare. Jävla rasister.

Att folk bemödar sig med att skriva sådant gör en ju orolig för framtiden.
Citera
2009-06-02, 13:46
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ari.Gold

Haha. Precis. Det är lite kul när det är dom så kallade anti-rasisterna som är rasistiska.

Att IFK har en modell som inte passar alla är inte rasistiskt, det är fotbolls-filosofiskt. Att tvinga dom att ändra systemet för att det ska passa bättre för invandrare, det är däremot rasistiskt. Starkt jobbat grabbar. Ibland undrar man ju var folk har gjort av sina hjärnor. För varmt dom sista dagarna kanske så det kokat över?
Citera
2009-06-02, 14:17
Medlem
padrons avatar
Citat:

Är det Jean-Marie Le Pen som flyttat till Götet och blivit PK?
Citera
2009-06-02, 14:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av erikbe
Mina erfarenheter av Mourad och Vasquez är ju inga vidare
Och därför är det bara värt att satsa på etniska svenskar? Mourad och Vasquez var ju dåliga...
Satan vilka slutsatser att dra
Mina erfarenheter av Zlatan, Safari och Harbuzi är desto bättre. Det går att hitta dugligt folk bland snubbar med konstiga efternamn också, ska du veta.
Citera
2009-06-02, 14:31
Medlem
Konrad Haifas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av riquelme
Och därför är det bara värt att satsa på etniska svenskar? Mourad och Vasquez var ju dåliga...
Mina erfarenheter av Zlatan, Safari och Harbuzi är desto bättre. Det går att hitta dugligt folk bland snubbar med konstiga efternamn också, ska du veta.

Så du tror att det finns en rasistisk agenda i IFK:s arbete?

Mourad och Vasquez hade en dålig attityd, varför kvotera in en Tobias Grahn-snubbe bara för att ha fint samvete...
Citera
2009-06-02, 14:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad Haifa
Så du tror att det finns en rasistisk agenda i IFK:s arbete?

Mourad och Vasquez hade en dålig attityd, varför kvotera in en Tobias Grahn-snubbe bara för att ha fint samvete...
Nä, det tror jag verkligen inte. Tänkte mer på Erikb:s kommentar. Den var jävligt skum. Så bara för att de misslyckades så skulle det vara rätt att bara satsa på etniska svenskar? Begriper inte logiken, trodde alla människor var unika individer...MFF har ju uppenbart lyckats få fram även invandrarbarn att bli storstjärnor, så helt omöjligt är det inte.
Citera
2009-06-02, 14:39
Medlem
Citat:

Jag vill absolut inte lägga någon värdering i bakgrund, jag struntar fullständigt i vad spelaren har för efternamn, men jag har svårt att se att IFK gjort något fel när det gäller rekryteringarna senaste åren, guld 2007, 3a 2008 och nu i ledning 2009. Självklart hade jag gärna sett Zlatan Ibrahimovich i IFK, men inte för att han heter just det utan för att han är en extremt duktig spelare. Då är det för mig likgiltigt om han heter Zlatan, Söder, Harbuzi eller Bärkroth, det tror jag nog att Håkan mild också tycker.
Citera
2009-06-02, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av larsmattias
Jag vill absolut inte lägga någon värdering i bakgrund, jag struntar fullständigt i vad spelaren har för efternamn, men jag har svårt att se att IFK gjort något fel när det gäller rekryteringarna senaste åren, guld 2007, 3a 2008 och nu i ledning 2009. Självklart hade jag gärna sett Zlatan Ibrahimovich i IFK, men inte för att han heter just det utan för att han är en extremt duktig spelare. Då är det för mig likgiltigt om han heter Zlatan, Söder, Harbuzi eller Bärkroth, det tror jag nog att Håkan mild också tycker.
Och jag håller helt med. Det var inte jag som drog slutsatsen att vissa "folkslag" är bättre än andra.

Ska väl tilläggas att jag beundrar IFKs ungdomssatsning stort och är jävligt avundsjuk på deras talanger.
Citera
2009-06-02, 14:42
Medlem
erikbes avatar
Citat:
Nä, det tror jag verkligen inte. Tänkte mer på Erikb:s kommentar. Den var jävligt skum. Så bara för att de misslyckades så skulle det vara rätt att bara satsa på etniska svenskar? Begriper inte logiken, trodde alla människor var unika individer...MFF har ju uppenbart lyckats få fram även invandrarbarn att bli storstjärnor, så helt omöjligt är det inte.

Jag tog bara upp två exempel på spelare med invandrarbakgrund som inte passade in i IFK´s lagbygge och som visade prov på tvivelaktig karaktär. Är man tillräckligt bra, och om man passar in så ska man spela, oavsett om man heter Svensson eller Mourad.

Sen vet jag inte som MFF fått fram mer än en storstjärna med invandrarbakgrund. Något framgångsrikt lagbygge har de ju inte heller ännu. För mig är det bara IFK och Elfsborg som besitter ett sådant i dagsläget

Jag får nog göra en pudel. Jag är på intet sätt rasist. Tvärtom
Senast redigerad av erikbe 2009-06-02 kl. 14:59.
Citera
2009-06-02, 15:21
Medlem
Ari.Golds avatar
Citat:

Så oväntat att den första avvikande åsikten skulle vara riquelme...

Vi värjde oss emot att man insinuerar att rasism skulle vara i farten för att de har svenska spelare.

Inte att invandrarspelare skulle vara sämre.
Så du kan stänga av PK-alarmet nu och somna om.
Citera
2009-06-02, 15:47
Medlem
Citat:
Så oväntat att den första avvikande åsikten skulle vara riquelme...

Vi värjde oss emot att man insinuerar att rasism skulle vara i farten för att de har svenska spelare.

Inte att invandrarspelare skulle vara sämre.
Så du kan stänga av PK-alarmet nu och somna om.
Jag håller med er, tycker också insändarna var patetiska. Värjde mig bara mot Erikb:s inlägg, men nu har han gjort en pudel och allt är frid och fröjd.
Citera
2009-06-02, 15:55
Medlem
erikbes avatar
Citat:
Jag håller med er, tycker också insändarna var patetiska. Värjde mig bara mot Erikb:s inlägg, men nu har han gjort en pudel och allt är frid och fröjd.

Stod lite dumt till när jag stressade iväg det inlägget. Får skylla på det. Tur att man inte är politiker
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in