2009-05-31, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskbottnadgap
Är de bara jag som tycker att Malmö gör en helt okej säsong, visst MFF har haft problem med målskyttet men de har spelat riktigt bra fotboll och att de har blivit mycket bättre defensivt. Tycker faktist att ni Malmö fans är väldigt hårda mot ert lag när ni säger att de spelar dåligt.

Jo ni spelar bra men vad gör det när ni inte vinner?

Tycker faktiskt det är lite synd att ni inte spelar i Europa i år, hade varit intressant att se. Sett en hel del av era matcher och det hade varit kul att se hur det hade fungerat i europa när inte alla lag väljer att spela med 9 man i backlinjen.
Citera
2009-05-31, 21:19
Medlem
Paperkorgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klevis
Hur många Rosengårdsblattar har MFF tillgång till egentligen? Utan alla blattar från Rosengård hade det inte varit speciellt mycket bevänt med halvdanskarna.

Utan blatten från rinkeby, muttemummba så hade inte ni heller gjort så mycket "väsen" av er. Är han nån nyrekryterad i Black Army eller?
Citera
2009-05-31, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Paperkorg
Utan blatten från rinkeby, muttemummba så hade inte ni heller gjort så mycket "väsen" av er. Är han nån nyrekryterad i Black Army eller?

Och utan invandrare hade andra klivit fram i stället. Även om de möjligen hade haft andra kvalitéer.
Citera
2009-05-31, 21:27
Medlem
sebbesebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paperkorg

Martin har stått på Norra innan han lirade i Gnaget. det har RÅP också gjort.
Citera
2009-05-31, 21:50
Medlem
Shuyins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strinder
Nja, Djurgården kunde gott och väl dunkat in ett mål mot er, och ni kunde lika gärna torskat mot BP också. Bara för ni har tre derby segrar behöver du inte överdriva.

Sen ska vi inte glömma att förra året vann ni inte ett enda derby, och i de derbyna mot Bajen gjorde ni mål på felbedömda straffar.

Jag håller inte med, Djurgården är iskalla framför mål, vilket också speglades i dagens match mot ÖIS, så såg det också ut mot AIK. En halvvolley utanför boxen hamnar på Norra övre, t.ex.

Och vad har Allsvenskan 2008 med nuvarande läge att göra? Historik är kul, men det viktigaste är nuet. Felbedömda straffar, vem har rätt att avgöra det? Domaren, givetvis.
Citera
2009-05-31, 22:12
Medlem
LikeAGloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wilhelm.MJ
Kom inte och prata klubbkänsla med en GAIS:are om du är IFK:are, blir ganska patetiskt.

Och varför skulle jag inte göra det?
Citera
2009-06-01, 01:53
Medlem
Bornets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LikeAGlove
Och varför skulle jag inte göra det?
Och varför skulle inte en GAISare som jag förstå mig på klubbkänsla som du påstod tidigare?
Eller du kanske aldrig har upplevt känslan utav behovet att verkligen behöva stötta sitt lag, fasten de ligger på kvalplats?

Nu ska jag drick lite vatten och vårda min ömma hals för jag är så hes att jag skulle kunna chatta upp Angelina Jolie på lite telefonsex, detta p.g.a. att jag skrikit 5 timmar i sträck - och sen ska jag sova i ett par timmar för att kunna sitta igenom en tenta som jag kommer att lämna in blank för att jag skitit i att plugga på den, eftersom jag kände att åka till Malmö och stötta mitt underpresterande lag innan uppehållet var viktigare.

Nä, det här med klubbkänsla är något du jättegärna får lära mig nån dag.
Jag är tacksam för alla råd du kan ha.

Edit: Pajkastning på hög nivå. Det fattar vi alla.
Senast redigerad av Bornet 2009-06-01 kl. 02:20.
Citera
2009-06-01, 12:41
Medlem
LikeAGloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bornet
Och varför skulle inte en GAISare som jag förstå mig på klubbkänsla som du påstod tidigare?
Eller du kanske aldrig har upplevt känslan utav behovet att verkligen behöva stötta sitt lag, fasten de ligger på kvalplats?

Edit: Pajkastning på hög nivå. Det fattar vi alla.

Nu var det väl ändå spelares klubbkänsla gentemot klubben som diskuterades eller? Och då är det fullständigt orelevant om det finns Gaissupportrar som stöttar Gais när ni kvalar. Skulle gärna ta några exempel på spelare som vart trogna Gais och visat samma hängivenhet som väldigt många spelare gjort genom tiderna i IFK
Citera
2009-06-01, 13:42
Medlem
Bornets avatar
Citat:
Nu var det väl ändå spelares klubbkänsla gentemot klubben som diskuterades eller? Och då är det fullständigt orelevant om det finns Gaissupportrar som stöttar Gais när ni kvalar. Skulle gärna ta några exempel på spelare som vart trogna Gais och visat samma hängivenhet som väldigt många spelare gjort genom tiderna i IFK
Gravem, Lundgren, Bobbie, Nicklasson och Dime är ju ett par exempel.

Men det var ditt föregående påstående;
Citat:
Förväntade mig inte att en gaisare skulle förstå det med klubbkänsla heller
jag reagerade på.
Citera
2009-06-01, 13:43
Medlem
Citat:
tex Glenn Hysén visade ju sin kärlek till Gais när han vände hem...
Citera
2009-06-01, 13:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sandb3rg__
Det finns många som håller på Blåvitt i Borås med som antagligen kommer från Göteborg eller har pappor som gör det. Även en del inflyttade från olika håll. Plus att det finns en hel del ungdomar som "håller" på Blåvitt, Bajen och så vidare. Jag upplevde för bara något år sen att många personer i min ålder nästan tittade lite snett på en när de fick reda på hur mycket jag faktiskt älskar Elfsborg, då bor jag ändå i Borås. Dessutom tycker jag själv att snittet kunde varit lite högre i år. Boråsare är väl inte precis kända för att tycka om att betala för mycket för saker och ting och med tanke på att de flesta samtidigt är väldigt bekväma av sig sitter de hellre hemma i soffan eller inte går alls. "Jag är inte snål, det ska vara rätta pengar" är mentaliteten som råder bland väldigt många.

Blåvitt har trots allt otroligt mycket fans runt om i landet. Bohuslän och Halland norr om Falkenberg är väl traditionellt sett ganska starka Blåvitt-fästen? Att Blåvitt på 90-talet var hela Sveriges lag borde innebära högre snitt. Fast de kanske håller på andra lag nu. Vad jag vill säga är att jag anser att Blåvitt skulle kunna dra lite mer folk med tanke på att laget är ett topplag och har ny arena. Jag har för mig att Elfsborgs snitt låg runt 12 000 samma år som arenan var ny och det är bara lite lägre än vad Blåvitt har snittat än så länge. Det året slutade Elfsborg på en sjunde plats och låg ganska pyrt till i början av säsongen. Sen kom visserligen Anders och Mattias hem så det är klart att det drog upp snittet lite.

De övriga klubbarna ligger nog redan så högt upp som de kan. Men vi ska inte glömma att Gais spelade mot Öis i den första matchen på den nya arenan vilket höjer snittet för hemmalaget, som jag antar var ÖIS.

Du tror inte det finns några inflyttade i Göteborg? Folk från skåne, stockholm och övriga landet?

Sen att bli "hela Sveriges lag" innebär ju ingenting och det fattar du väl också? Det är ungefär som att "alla" älskar barceolna fö tillfället. Att inga 52 från Grums tittade på IFKs framgångar i CL och UEFA-cupen innebär ju inte att hon går på matcher.

Men du som uppenbart är sjukt intresserad av IFKs publiksiffror bör väl veta att vi hittils har höjt publiksnittet med 35% mot de motsåndare som var i allsvenskan förra året och drygt 50% om man jämför årets nya lag mot de som var upp i fjol. Då har vi ändå kvar matcher som Aik, Gais, Hif x 2 osv och elfsborg. Sen så ska man ju tänka på att senaste årens snitt har dragits upp rejält med vissa toppnoteringar (derbyn, guldmatcher osv) på dryga 30 000, nu går det ju inte att öka snittet på det sättet.
Citera
2009-06-01, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av riquelme
tex Glenn Hysén visade ju sin kärlek till Gais när han vände hem...

Du menar när han sänkte deras ekonomi 10 år framåt och endast spelade 4 matcher? Det var ju det största beviset på hans blåvita hjärta, han förnedrar sig i gais-tröjan för att ta ner föreningen fullständigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in