2009-05-26, 14:54
Medlem
Kungblas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kung_Ingenting
Ahh.. Jo ni har ju haft en del avslut från farliga lägen men det är ju i stort sett bara Daniel Larsson som har stått för dom

Du har sett MFFs matcher? Jag har, och både Wilton, Labinot, Mollins, Mehmeti och Danne har haft ramträffar, skott precis utanför eller friägen.
Citera
2009-05-26, 14:54
Medlem
erikbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kungbla
Och det har du vilka belägg för?

Hur fan ska jag kunna ha belägg för det redan nu? Den som lever får se. Våra landslagsspelare är väl liiiite mer tongivande i U21 så här långt. Bjärsmyr och Wernbloom är ju nyckelspelare.

Att ha med spelare i de yngre landslagen är för mig inte mycket att skryta med. De flesta spelare i de landslagen kommer att lägga av eller harva i lägre divisioner

Likadant med alla ungdomsproffs som media haussar som sedan snabbt glöms bort
Senast redigerad av erikbe 2009-05-26 kl. 14:58.
Citera
2009-05-26, 14:57
Medlem
Alla ni som säger att Malmös pojk och U-21 lag är så bra, hur många spelare från U-21 laget har slgit sig in i Malmös trupp?
Det känns inte som de är särskilt många, Robert Åhman Persson och Harbuzi är de som jag kan komma på.
Citera
2009-05-26, 14:59
Medlem
erikbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskbottnadgap
Alla ni som säger att Malmös pojk och U-21 lag är så bra, hur många spelare från U-21 laget har slgit sig in i Malmös trupp?
Det känns inte som de är särskilt många, Robert Åhman Persson och Harbuzi är de som jag kan komma på.

Robert Åhman Persson blev väl U21-spelare under tiden i AIK?
Citera
2009-05-26, 15:00
Medlem
Hertigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Casaba
Men snackar jag om gårdagen match eller? "Den här matchen hade man mindre farliga avslut än vad man brukar ha, mycket pga Labinot skulle jag säga.". Han som jag svarade sa att det har varit lika ofarligt hela säsongen, vilket det sannerligen inte varit.

Du pratade om MFFs säsong totalt så som jag tolkade det. Varför kan inte jag då svara att de matcher jag har sett med MFF så har de inte alls så många farliga lägen?
Citera
2009-05-26, 15:01
Medlem
Casabas avatar
Kung_Ingenting

Larsson har haft många solklara missar, de flesta på frilägen då han är kontringsspelare med sin snabbhet. Annars så avslutar ofta Harbuzi och Wilton på grund av sina fina skott och Harbuzi ofta även på grund av sin mittfälts- och spelfördelarroll.

Ramträffarna jag tog upp var Larsson från lite närmare än straffpunkten, Wilton på frispark, Andersson på nick från hörna och Gabriel, tror jag, på nick från nära håll. Utifrån kommer skotten också mycket pga att Malmös inte har någon riktig ljupledsspelare, Wilton tar inte ofta den rollen då han ofta vill vara med och bygga upp.

Sen skulle jag nog säga att Malmös anfall är rätt så varierade, mycket på grund av Larssons snabbhet, dock så ser det ofta ut, som du säger, som ett hockey powerplay. Största problemet skulle jag säga är för lite folk i boxen, vilket känns konstigt när man ändå har bollen i så ofta.
Citera
2009-05-26, 15:04
Medlem
CoopColas avatar
Känns skumt att vara nervös inför en match mot Häcken hemma.. Hoppas fan på seger
Citera
2009-05-26, 15:05
Medlem
Kungblas avatar
Citat:

Det är väl inte så konstigt att de inte lyckats slå sig in än när vi började satsa på ungdomarna förra året? Jag är övertygad om att Durmaz, Hamad, Mehmeti och Sudic kommer slå sig in i startelvan antingen nästa år eller året efter.
Citera
2009-05-26, 15:07
Medlem
Hertigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Casaba
Utifrån kommer skotten också mycket pga att Malmös inte har någon riktig ljupledsspelare, Wilton tar inte ofta den rollen då han ofta vill vara med och bygga upp.

Alltså jag förstår inte riktigt det här. Jag har alltid sett Larsson som en djupledslöpare med sin snabbhet, är inte det också hans styrka (och kanske det enda han har?)?

Jag kan ju återigen bara kommentera de matcher jag har sett med MFF men till och med kommentatorerna sa igår att Wilton väldigt ofta tar egna avslut från halvlägen. Exempelvis skotten från 30-35 meter igår som gick strax ovanför ribban. Visst har han ett bra skott, men för att göra mål från så långt håll när målvakten har fri sikt ska det till något riktigt extra och då blir det kanske bara mål på 1/15 avslut.
Citera
2009-05-26, 15:10
Medlem
Casabas avatar
Citat:
Persson kom från aik. Sen beror det helt på vilka krav man har på hur länge de ska ha spelat under A-laget men folk som startat denna säsongen och som inte redan blivit sålda; Labinot, Agon, Sudic, Hamad, Molins, J Durmaz. Sen folk som hoppat in några gånger men som än så länge är petade av redan nämnda: Alex Nilsson, Pontus Jansson, Dejan Garaca (mv).
Citera
2009-05-26, 15:11
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kungbla
Du har sett MFFs matcher? Jag har, och både Wilton, Labinot, Mollins, Mehmeti och Danne har haft ramträffar, skott precis utanför eller friägen.
Japp. Har väl sett runt hälften av dom skulle jag tippa på. Mot Djurgården, AIK, Trelleborg, Örgryte. Och en eller två fler som jag inte kommer på nu. Duger det?

Och ja. Det har funnits ett antal bra lägen. Men om du försöker övertyga dig själv om att det är nått större antal så önskar jag dig bara lycka till. Leta bara inte upp nån slags statistik för den är jag till 99.9% säker på kommer bevisa att jag (och 95% av sveriges fotbollsintresserade) har rätt. Det kanske kan ligga nånting i det som alla utom MFF:are säger?
Citera
2009-05-26, 15:15
Medlem
Kungblas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hertigen
Alltså jag förstår inte riktigt det här. Jag har alltid sett Larsson som en djupledslöpare med sin snabbhet, är inte det också hans styrka (och kanske det enda han har?)?

Jag kan ju återigen bara kommentera de matcher jag har sett med MFF men till och med kommentatorerna sa igår att Wilton väldigt ofta tar egna avslut från halvlägen. Exempelvis skotten från 30-35 meter igår som gick strax ovanför ribban. Visst har han ett bra skott, men för att göra mål från så långt håll när målvakten har fri sikt ska det till något riktigt extra och då blir det kanske bara mål på 1/15 avslut.

Jag tror tyvärr att det handlar mycket om Roland Nilsson och Hans Gren oförmåga att analysera vad som gått fel efter matcherna. Du kan gå fram till vem som helst efter en hemmamatch och fråga "varför kan vi inte göra mål?" och alla hade svarat samma sak; för många långskott, för dåliga inlägg, för få folk i boxen och för mycket duttande precis utanför straffområdet. Alla tränare med det lilla minsta taktiska kunnande hade dragit ner Wilton, tagit ut Labinot på en kant och låtit Daniel Larsson spela center. Sen hade tränaren låtit spelarna träna inlägg och sagt åt dem att faktiskt gå in i boxen direkt vid anfall och inte stått och latja med bollen utanför straffområdet. Det är så enkelt, men ändå så svårt alltid när det gäller Rolle.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in