2009-05-19, 18:26
Medlem
Möppens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jontzohr
Här har du armbågssituationen: http://fotbollskanalen.se/1.429059?videoId=1.1004745&renderingdepartment=2.1 2478

Man är ju lika dum i huvudet som Charlie Davies om man säger att en avstängning inte är befogad efter den situation. Bra kraft i den armbågen, rakt i ansiktet dessutom!

Henkes knytnäve i solarplexus på Jon Jönsson är lindrig i jämförelse. http://www.youtube.com/watch?v=DC5N5848EIQ

Snyggt tifo igår AIK!
Citera
2009-05-19, 18:54
Medlem
Strinders avatar
Osså sparkas Lasse Eriksson ...
Citera
2009-05-19, 22:20
Medlem
Att det är avstängning är ju solklart. Sen kan man kanske diskutera om fem matcher är hårt eller inte. Men situationen förstärks nog lite av att Almebäck blöder.

Otroligt idiotiskt gjort av Davies. Kanske läge för Hammarbyarna att vara förbannade på sin bästa spelare som sätter sitt lag riktigt i skiten. Istället för på förbundet.
Citera
2009-05-19, 22:56
Medlem
Fyrkantig_bolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av utnyttjat
Att det är avstängning är ju solklart. Sen kan man kanske diskutera om fem matcher är hårt eller inte. Men situationen förstärks nog lite av att Almebäck blöder.

Otroligt idiotiskt gjort av Davies. Kanske läge för Hammarbyarna att vara förbannade på sin bästa spelare som sätter sitt lag riktigt i skiten. Istället för på förbundet.

Men det är ju sånt som händer ibland men aldrig ger det 5 matcher..men nu är det bajen och då dömmer man hårdare. Hur många gånger har det inte vart bråk på matcher genom åren? Bajen är det enda laget som har fått minuspoäng pga det. Det blir hårdare straff när bajen är inblandat det går inte att blunda för. Det är ju samma sak med media som älskar att sätta svarta rubriker när det gäller bajen. Även domarna är med på noterna och gör sitt bästa för att bajen ska trilla ur

Att Hammarby nu mera är det mest hatade laget i sverige är ju inget att bry sig om men det är ju riktigt illa att det färgat av sig även hos de som fattar avgörande beslut. Att domarna är hårdare mot bajen bottnar ju i inkastade föremål mot linjemän tidigare år men när attackerade vi pamparna?
Citera
2009-05-19, 23:13
Medlem
funerals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fyrkantig_boll
Men det är ju sånt som händer ibland men aldrig ger det 5 matcher..men nu är det bajen och då dömmer man hårdare. Hur många gånger har det inte vart bråk på matcher genom åren? Bajen är det enda laget som har fått minuspoäng pga det. Det blir hårdare straff när bajen är inblandat det går inte att blunda för. Det är ju samma sak med media som älskar att sätta svarta rubriker när det gäller bajen. Även domarna är med på noterna och gör sitt bästa för att bajen ska trilla ur

Att Hammarby nu mera är det mest hatade laget i sverige är ju inget att bry sig om men det är ju riktigt illa att det färgat av sig även hos de som fattar avgörande beslut. Att domarna är hårdare mot bajen bottnar ju i inkastade föremål mot linjemän tidigare år men när attackerade vi pamparna?
Alltid lika kul med konspirationsteorier
Citera
2009-05-19, 23:17
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Men det är ju sånt som händer ibland men aldrig ger det 5 matcher
Ok.. Nu har jag hört det här ett antal gånger och jag måste säga att jag är väldigt nyfiken. När hände det nått sånt här senast? Jag kan inte påminna mig om att jag har sett det i allsvenskan nån gång förut men du har säkert ett par exempel så du kan hjälpa mig?
Citera
2009-05-20, 00:25
Medlem
Rocky69s avatar
Jag hoppas att ni förstår att jag kör en tribute till Klevis.
Citera
2009-05-20, 00:37
Medlem
P3RK3L3s avatar
Citat:

Det sjuka är att du faktiskt är fullkomligt allvarlig.
Citera
2009-05-20, 00:44
Medlem
Strinders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kung_Ingenting
Ok.. Nu har jag hört det här ett antal gånger och jag måste säga att jag är väldigt nyfiken. När hände det nått sånt här senast? Jag kan inte påminna mig om att jag har sett det i allsvenskan nån gång förut men du har säkert ett par exempel så du kan hjälpa mig?

Fortfarande, armbågen Davies får på halsen förra året är HELT klart i värre en det Davies gjorde, och den granskades inte vad jag vet.

Dedes skallning, där han fick först sju matcher (osäker?) som sedan överklagades till fyra.

Nicklas Sandberg drämde till Runar på Söderstadion för 3 år sen. Vilket var helt oprovocerat, medvetet våld mot huvudet och bollen var fan i mig ens nära situationen. Det blev en matchs avstängning.

Henriks Larssons knytnäve slag.

Davies armbåge är i stridens hetta, de är kamp på planen. Almebäck är först på Davies, sliter och hänger. Davies trycker undan med armbågen som träffar han på läppen.

Jag säger inte att det Davies gjorde var rätt, men fortfarande fem matcher är för hårt.
Citera
2009-05-20, 00:54
Medlem
nVcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jontzohr
Här har du armbågssituationen: http://fotbollskanalen.se/1.429059?videoId=1.1004745&renderingdepartment=2.1 2478

Tackar!
Citera
2009-05-20, 01:08
Medlem
paaalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strinder
Nicklas Sandberg drämde till Runar på Söderstadion för 3 år sen. Vilket var helt oprovocerat, medvetet våld mot huvudet och bollen var fan i mig ens nära situationen. Det blev en matchs avstängning.
Tre matchers avstängning blev det väl ändå för Sandberg. Håller dock med om att denna situation på alla sätt och vis är direkt jämförbar med incidenten mellan Davies och Almebäck. Tre matcher hade känts ganska rimligt även för CD.
Citera
2009-05-20, 02:19
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strinder
Fortfarande, armbågen Davies får på halsen förra året är HELT klart i värre en det Davies gjorde, och den granskades inte vad jag vet.

Dedes skallning, där han fick först sju matcher (osäker?) som sedan överklagades till fyra.

Henriks Larssons knytnäve slag.

Davies armbåge är i stridens hetta, de är kamp på planen. Almebäck är först på Davies, sliter och hänger. Davies trycker undan med armbågen som träffar han på läppen.

Jag säger inte att det Davies gjorde var rätt, men fortfarande fem matcher är för hårt.

Har inte koll på alla dom där men Henrik Larssons är en liten jabb mot magen och dom väntar på att inspel så nej det är inte nått att jämföra med.
Och armbågen som Davies får av Augustsson (eller vem det var) sker när Augustsson sparkar bort bollen och dom springer ihop med varandra så nej det är så långt ifrån det kan vara. Den tar illa ja men det är det enda..
Och Dede fick ju tydligen i stort sett samma straff så det är väl inget att prata om då?
Sandbergs får jag erkänna att jag inte har nån koll alls på..

Och snälla du.. Du kan väl åtminstone titta på videon av det Davies gjorde innan du börjar klaga? För om du tänker beskriva det på det viset så visar det ju bara på att du inte har sett det själv... Striden hetta? Kamp? Dom trippar bakåt och Örebroaren är på väg ifrån Davies redan innan han börjar med sitt slag.. Trycker ifrån? Med en fet jävla armbåge som han svingar mot Almebäck.. Snälla du. Titta på det och tänk efter innan du skriver nått nästa gång. Det är ingen som kommer ta dig på allvar om du inte ens orkar det..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in