2009-05-08, 12:18
Medlem
LikeAGloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vf
Dom hade två bollar till inne. Handsen kändes lite tveksam men
offsiden var korrekt dömd.

Handen var helt klockren, tyvärr.
För övrigt vill även jag ge en eloge till domaren, han höll riktigt bra standard idag. Det tyckte jag även han gjorde mot Hammarby borta
Citera
2009-05-08, 13:06
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LikeAGlove
Handen var helt klockren, tyvärr.
För övrigt vill även jag ge en eloge till domaren, han höll riktigt bra standard idag. Det tyckte jag även han gjorde mot Hammarby borta
Beror på vilken "regel" man går efter när man dömmer hands. Som alla nog vet så är det nån slags skum blandning av (1.) att det ska vara medvetet och (2.) att armen inte befinner sig vid kroppen och har viktig inverkan på matchen..
Enligt den första varianten så var det solklart inte straff, enligt den andra så var det lika solklart straff. Känns som om dom måste bestämma sig vad som gäller nån gång..

Ska ju också säga att domaren var riktigt bra. Tror inte jag såg ett enda felaktigt domslut utom möjligtvis nått tveksamt inkast eller så..

EDIT: Ska väl också säga att efter min sågning av Bärkroth förra veckan så verkar han ha skärpt sig. Han kanske läste mitt inlägg. Han såg ut som en mindre variant av en allsvensk spelare denna matchen och inte som en p-12:a.
Senast redigerad av Kung_Ingenting 2009-05-08 kl. 13:09.
Citera
2009-05-08, 13:07
Medlem
Mclarengbgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larsmattias
Jag håller med trots att jag är blåvit, det är ju en riktigt bra spelare som bör kunna dominera i allsvenskan när han är i form, men hur mår hans kropp? En 31-åring som inte spelat på nästan två år? Om man kan skriva ett prestationsbaserat kontrakt så gärna, men annars är jag tveksam.

Jag kanske borde ha lagt till att jag är högst tveksam till att se honom som spelare i Elfsborg också. Han blir nog en bra tränare/ledare (om han vill) men som spelare tror jag tyvärr att hans tid är förbi.
Citera
2009-05-08, 13:49
Medlem
feldgraus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mclarengbg
Det här låter kanske lite som surt sa räven, men jag är tveksam till om Linderoth är en så bra värvning egentligen. Han har ju varit väldigt skadebenägen de senaste åren och vem vet hur länge till han kan spela.

Håller med, tyvärr. För det hade varit så roligt att se honom gå till Blåvitt istället för Elfsborg.

Men det är ju inte något roligt med det om han ska vara skadad hela tiden...

/feldgrau
Citera
2009-05-08, 14:37
Medlem
Treehorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av feldgrau
Håller med, tyvärr. För det hade varit så roligt att se honom gå till Blåvitt istället för Elfsborg.

Men det är ju inte något roligt med det om han ska vara skadad hela tiden...
/feldgrau

Ehh, JO!
Citera
2009-05-09, 00:26
Medlem
bravehs avatar
Jag vet inte vad det är som varit blåvitts problem i defensiven i år men det har varit många situationer med dålig markering. I matchen mot Elfsborg lyckades inte mittfältet vinna kampen om andrabollarna.
Citera
2009-05-09, 16:13
Medlem
gunseng2s avatar
Vad är expressens problem? Stor rubrik "Just nu: AIK vill bryta förlusttrenden", sen när är två matcher en jävla trend?
Citera
2009-05-09, 16:23
Medlem
ejjans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gunseng2
Vad är expressens problem? Stor rubrik "Just nu: AIK vill bryta förlusttrenden", sen när är två matcher en jävla trend?

Och kanske framförallt: När vill ett lag inte bryta en förlusttrend?
Citera
2009-05-09, 16:28
Medlem
Fan skjut ansvariga för Häckens bortatröjor.
Hatar illgula som lyser så man får ont i huvudet eller hel orange som Gais exempelvis.

Varför har det blivit så förbannat populärt med tröjor som ska bränna sönder ögonen på åskådarna?
Citera
2009-05-09, 16:29
Medlem
Villons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av taags
Hatar illgula som lyser så man får ont i huvudet eller hel orange som Gais exempelvis.

Varför har det blivit så förbannat populärt med tröjor som ska bränna sönder ögonen på åskådarna?
Bra fråga faktiskt, så här i solskenet går det ju knappt att kolla på.
Citera
2009-05-09, 16:38
Medlem
ejjans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av taags

Tacka vet jag Malmös nya tröjor! Snyggaste och mest stilrena i Allsvenskan på väldigt länge.
Citera
2009-05-09, 16:39
Medlem
DanteAlighieris avatar
Jagne!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in