2009-01-05, 10:14
Medlem
Mr. Majestyks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
http://www.mff.se/nyheter/nyhet.asp?Id=3323&KomFran=FS

Vi kan räkna Daniel Larsson som klar. Jag är lite kluven. Antingen blir han vår Patrik Ingelsten och gör en jäkla massa mål, eller så blir han en bänkspelare som får komma in sista kvarten och springa på djupledsbollar.

Enligt uppgifter på diverse plank (med GAIS-anknytning förvisso) så är Larsson väldigt skadebenägen, så det känns som ett relativt osäkert kort. Att han är talangfull däremot är en helt annan sak...
Citera
2009-01-05, 11:04
Medlem
[quote=Daggen_]Jag menar, kom igen. Djurgården är inte mycket sämre än vare sig Kalmar, Elfsborg eller IFK Göteborg. Får vi nu dessutom ett tränarpar som kan få in lite struktur och en spelmodell så tror jag helt klart vi är på rätt väg.QUOTE]
Önskar också att det vore så men du måste ju ändå vakna? Dagens Djurgården är ett mitten lag och inget lag som slåss om guldet. Men så klart, några bra nyförvärv och vissa spelare som höjer sig några snäpp kanske vi kan vara med i racet.
Citera
2009-01-05, 12:32
Medlem
Att det inte finns några storklubbar i allsvenskan är väl både det bästa och det sämsta med allsvenskan. Det bästa är att fem lag kan vinna (minst) allsvenskan och minst lika många riskerar att åka ur, spännande är ju bara förnamnet. Det tråkiga är att det inte finns några klubbar som kan ha kvar sina bästa spelare och som på allvar kan konkurrera om en champions league plats.
Om jag skulle vara tvungen att nämna de tre största klubbarna i sverige skulle de bli så här:

Ifk Göteborg, för traditionen och för att de är de lag som har flest fans utanför den egna staden.

Malmö ff, för att de har ambitionen och i alla fall till viss del de ekonomiska musklerna.

AIK, för att de är de lag som berör mest och för att de har några av de mest hängivna suportrarna i Sverige.
Citera
2009-01-05, 15:31
Medlem
Strinders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskbottnadgap
Att det inte finns några storklubbar i allsvenskan är väl både det bästa och det sämsta med allsvenskan. Det bästa är att fem lag kan vinna (minst) allsvenskan och minst lika många riskerar att åka ur, spännande är ju bara förnamnet. Det tråkiga är att det inte finns några klubbar som kan ha kvar sina bästa spelare och som på allvar kan konkurrera om en champions league plats.
Om jag skulle vara tvungen att nämna de tre största klubbarna i sverige skulle de bli så här:

Ifk Göteborg, för traditionen och för att de är de lag som har flest fans utanför den egna staden.

Malmö ff, för att de har ambitionen och i alla fall till viss del de ekonomiska musklerna.

AIK, för att de är de lag som berör mest och för att de har några av de mest hängivna suportrarna i Sverige.

Vad ere för jävla skit snack? Göteborg flest fans utanför den egna staden? Malmö och ajk stor klubbar idag, aldrig.
Citera
2009-01-05, 15:47
Medlem
williamwallaces avatar
Citat:

Källa på det?

Citat:

Till viss del? Säg något lag som har större ekonomiska muskler? Finns dessutom gott om tradition i MFF också. En sak till, bara för att man har ambitionen att vara ett storlag, så är inte det samma sak som att vara ett.

Citat:

Källa på det? Bara för man har hängivna supportrar är man inget storlag.
Citera
2009-01-05, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av williamwallace

Källa på det? Bara för man har hängivna supportrar är man inget storlag.

Källa på det?
Citera
2009-01-05, 16:01
Medlem
williamwallaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sportsbetting
Källa på det?

AIK
Citera
2009-01-05, 16:44
Medlem
[quote=Marciano]
Citat:
Ursprungligen postat av Daggen_
Jag menar, kom igen. Djurgården är inte mycket sämre än vare sig Kalmar, Elfsborg eller IFK Göteborg. Får vi nu dessutom ett tränarpar som kan få in lite struktur och en spelmodell så tror jag helt klart vi är på rätt väg.QUOTE]
Önskar också att det vore så men du måste ju ändå vakna? Dagens Djurgården är ett mitten lag och inget lag som slåss om guldet. Men så klart, några bra nyförvärv och vissa spelare som höjer sig några snäpp kanske vi kan vara med i racet.

Ja, det var väl ungeför så jag skrev? Om inte ordagrant så iallafall med samma innebörd. Jag vägrar sälla mig till de som redan går ut och sågar nya tränarparet. Jag tror vi är på rätt väg med Zoran och Jeglertz.

Och jag anser att truppen har ett visst sparkapital från förra säsongen i bland annat Johan Oremo och Daja Sjölund. Kalla mig blind och okunnig om du vill, men det är inga dussinspelare. Jag kan tycka att Daja är en av de mest underskattade spelarna i hela allsvenskan.

Det kan också vara så att jag är oerhört färgad, men att säga att Djurgården kan komma att ramla ur iår är bara korkat.
Citera
2009-01-05, 16:49
Medlem
Som MFFare känns det som en realistisk förhoppning att vi når högre än 2008. Top fyra tror jag, vi avslutade ju så bra förra säsongen!
Citera
2009-01-05, 20:09
Medlem
williamwallaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LukasO
Som MFFare känns det som en realistisk förhoppning att vi når högre än 2008. Top fyra tror jag, vi avslutade ju så bra förra säsongen!

Minst fyra helt klart, beror dock lite på hur det går med Ola och en eventuell ersättare.
Citera
2009-01-05, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av williamwallace
Minst fyra helt klart, beror dock lite på hur det går med Ola och en eventuell ersättare.

Om vi har tur kanske Ola stannar till sommaren.. Hoppas det, han kom igång riktigt förra säsongen!
Citera
2009-01-05, 20:38
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LukasO
Om vi har tur kanske Ola stannar till sommaren.. Hoppas det, han kom igång riktigt förra säsongen!

Min känsla är att han gör det. Efter en succé i U21-EM kanske vi kan få ut någon miljon extra för honom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in