• 1
  • 2
2008-12-16, 21:01
Medlem
E.Hitlers avatar
Kära Flashbackare...

Tyvärr verkar det som att jag måste genomgå mitt livs största förändring, Låt mig berätta..

Mitt liv är uppbyggt runt snabbmat och färdigportioner och man skaffar sig favoriter, Man tar gärna Topp Ett på listan av de godaste man brukar äta..

I morses åkte jag i vanlig ordning till den lokala affären, gick med raska steg mot frysdisken, Denna väg som jag gott hundratals gånger.. Kommer fram till frysdisken och skådar Findus stora imperium med färdigmat uppbyggt likt en borg.. Jag sökte mig igenom dessa väl sorterade högar i jakten på min favorit,

Jag letade lite.. och lite till .. och lite till.. jag började känna en oro i kroppen, Jag rev runt bland detta berg av kartonger och till slut upptäckte jag till min stora fasa att min favorit var borta!!

Det kändes som mitt liv rasade samman.. jag visste inte vad jag skulle ta mig till.. Jag tänkte "Kan detta vara sant?"..

Vart har min Findus Sprödbakade Torsk tagit vägen? Är den ute ur sortimentet eller har bara affären glömt att beställa hem denna sort?

Jag menar.. mitt liv består av Sprödbakad Torsk och ett glas mjölk till mat!

Jag fick lämna butiken med mitt andrahands val och med tårar i ögonen..

Snälla hjälp mig.. Är min favorit borta för gott?
2008-12-16, 21:05
Tanken slog dig aldrig att kanske fråga dom som jobbar i butiken?
Medlem
ABBORREs avatar
Prata men någon i butiken den finns,.,.,

Sprödbakad Torskfilé 4 st 360g
Ingredienser:
Renskurna filéer av torsk 56 %, vetemjöl, vegetabilisk olja, vatten, stärkelse, salt, socker, bakpulver (E450, E500), mjölksocker, druvsocker, jästextrakt, vitlökspulver och kryddextrakt. Salthalt 1,1 %. Läs alltid på förpackningen, innehållsdeklarationen kan ha ändrats.

Näringsvärde per 100g:
Energi 980kJ/230kcal, Protein 12 g, Kolhydrat 19 g varav sockerarter 0.9 g, Fett 12 g varav mättat fett 3.1 g, Kostfiber 0.6 g, Natrium 0.5 g

http://www.findus.se/produkter/djupfryst.asp?w=95&p=16
Medlem
absentiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E.Hitler

Finns det inga andra affärer i närheten?
2008-12-16, 21:07
Medlem
brunstigs avatar
Tror nog inte den är borta men prova för all del gärna Findus jultallrik, en riktig höjdare i juletider.
2008-12-16, 21:08
Medlem
E.Hitlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mamooshka
Tanken slog dig aldrig att kanske fråga dom som jobbar i butiken?

Jag blev för sorgsen för att ens tänka så långt =(
2008-12-16, 21:09
Medlem
E.Hitlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ABBORRE
Prata men någon i butiken den finns,.,.,

Sprödbakad Torskfilé 4 st 360g
Ingredienser:
Renskurna filéer av torsk 56 %, vetemjöl, vegetabilisk olja, vatten, stärkelse, salt, socker, bakpulver (E450, E500), mjölksocker, druvsocker, jästextrakt, vitlökspulver och kryddextrakt. Salthalt 1,1 %. Läs alltid på förpackningen, innehållsdeklarationen kan ha ändrats.

Näringsvärde per 100g:
Energi 980kJ/230kcal, Protein 12 g, Kolhydrat 19 g varav sockerarter 0.9 g, Fett 12 g varav mättat fett 3.1 g, Kostfiber 0.6 g, Natrium 0.5 g

http://www.findus.se/produkter/djupfryst.asp?w=95&p=16

Hoppas hoppas hoppas =)=)
2008-12-16, 21:10
Medlem
E.Hitlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av absentis
Finns det inga andra affärer i närheten?

Nej det är lite knappert.. finns väl nån km bort men denna butik å även denna med i topp på listan.
2008-12-16, 21:11
Medlem
E.Hitlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brunstig
Tror nog inte den är borta men prova för all del gärna Findus jultallrik, en riktig höjdare i juletider.

Japp! Då blir de julefröjd.. Sitta framför elden, smutta på lite glögg, lyssna på någon fin juleskiva med lasse berghagen och avnjuta en Findus Jultallrik.

Det är en av årets höjdare!
2008-12-16, 21:12
Medlem
Nordic_Druids avatar
Citat:
Kära Flashbackare...

Tyvärr verkar det som att jag måste genomgå mitt livs största förändring, Låt mig berätta..

Mitt liv är uppbyggt runt snabbmat och färdigportioner och man skaffar sig favoriter, Man tar gärna Topp Ett på listan av de godaste man brukar äta..

I morses åkte jag i vanlig ordning till den lokala affären, gick med raska steg mot frysdisken, Denna väg som jag gott hundratals gånger.. Kommer fram till frysdisken och skådar Findus stora imperium med färdigmat uppbyggt likt en borg.. Jag sökte mig igenom dessa väl sorterade högar i jakten på min favorit,

Jag letade lite.. och lite till .. och lite till.. jag började känna en oro i kroppen, Jag rev runt bland detta berg av kartonger och till slut upptäckte jag till min stora fasa att min favorit var borta!!

Det kändes som mitt liv rasade samman.. jag visste inte vad jag skulle ta mig till.. Jag tänkte "Kan detta vara sant?"..

Vart har min Findus Sprödbakade Torsk tagit vägen? Är den ute ur sortimentet eller har bara affären glömt att beställa hem denna sort?

Jag menar.. mitt liv består av Sprödbakad Torsk och ett glas mjölk till mat!

Jag fick lämna butiken med mitt andrahands val och med tårar i ögonen..

Vart är den här världen påväg?
Hur kunde dom ta bort den sprödbakade torsken?
Massor av funderingar dyker upp i mitt huvud.
Vad tänkte dom med?
Vem köpte upp dom sista förpackningarna?
Kommer det efterträdare?

Säkert rika knösus som i skrivande stund vräcker i sig tallrik efter tallrik.
Dom äter säkert inte ens upp innan dom värmer en ny bara för att dom kan.

Men sorgset hjärta slänger jag upp denna länk i en hyllning till Findus sprödbakade torsk.

http://www.matservice.se/bilder/stora/7310500040561.jpg

Du har min fulla emapati TS

Skriver / N
2008-12-16, 21:12
Medlem
ABBORREs avatar
Citat:
Hoppas hoppas hoppas =)=)
Jaaa ta det ta det lugnt, fisken finns, det blir bara en till tråd till papperskorgen av E.Hitler
2008-12-16, 21:18
Medlem
Min absoluta favoritfärdigrätt Thomas Currygryta från Familjen Dafgårds finns kvar på deras hemsida, men har inte sett den i en endaste butik på nästan ett år
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in