2008-12-16, 20:47
Medlem
Ludd3emms avatar
Har nu formaterat min bärbara för att den behövde det. Skulle därefter glatt installera WoW som inte fungerade tidigare av någon anledning (fel på filerna tydligen)...

Första WoW gick utmärkt att installera (vilket det aldrig gjort tidigare) och tröck därefter i Burning Crusade-skivan. Det han ladda en procent ungefär tills det kom upp en text som en dataokunnig (som mig) inte förstår särskilt mycket av. Texten löd exakt så här:

Citat:
The file "C:\Program Files\World of Warcraft\Data\enGB\backup-enGB.MPQ : Background Downloader.app\Contents\MacOS\Blizzard Downloader" could not be written. If this problem persists, please contact Blizzard Technical Support. (MPQTarget:oMPQCopy)

Jag övervägde faktist att kontakta dom men har gjort det tidigare och de är mest svårnådda idioter i min mening. Kände därefter att jag skulle prova i Flashbacks eminenta datoravdelning.

Någon som vet vad detta fel beror på och/eller vad man kan göra åt detta? Skulle jättegärna vilja åtgärda problemet då jag fått expansionen och två månader speltid i tidig julklapp.

Skriv gärna om ni funderar någonting också. /Ludde
Citera
2008-12-16, 22:19
Medlem
Spaxxens avatar
http://forums.worldofwarcraft.com/th...23695029&sid=1

Det kanske kan vara något, Låter dock som det kan vara något med användar privilegier. Har du admin rättigheter?
Citera
2008-12-16, 22:34
Medlem
Ludd3emms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spaxxen
http://forums.worldofwarcraft.com/th...23695029&sid=1

Det kanske kan vara något, Låter dock som det kan vara något med användar privilegier. Har du admin rättigheter?

Du är troligtvis räddaren i nöden!

Jag håller dock på att installera om första WoW, vet dock inte varför men provar det bara. Jag har adminprivilegier på min dator då jag är enda användaren.

I länken du skickade skrev en kille:
Citat:
Just select all in the cds,copy,then paste into a folder on the hard drive. Just make sure you have show hidden files.

Hade du kunnat utveckla och förklara lite mer vad han menar? Ska jag gå in på "Den här datorn" och högerklicka på alla tre cd:s, kopiera och klistra in dom i en map på skrivbordet exempelvis? Tacksam för all hjälp!

Riktigt schysst att du orkade hjälpa mig!
Citera
2008-12-16, 23:03
Medlem
Ludd3emms avatar
Vilka cdskivor är det jag ska kopiera btw? Och vart ser man ifall de visar dolda filer?
Citera
2008-12-17, 08:21
Medlem
Kirriss avatar
Precis vad han menar. Du ska kopiera filerna på varje CD in i en mapp. Sen ska det funka galant
Citera
2008-12-17, 10:44
Medlem
Ehfraims avatar
Glöm inte att visa dolda mappar som personen du citerade säger, innan du kopierar över allt.

Öppna en valfri mapp, gå in på Verktyg->Mappalternativ->Visning->Välj "Visa dolda filer och mappar".
Citera
2008-12-17, 17:37
Medlem
Går det inte att tanka hela spelet direkt från blizzard nuförtiden?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in