Josåhära ligger det till jag har en Fujitsu Simens Notebook (Amilo XA 2528). Probleet med den är att jag har så jävla dålig fps. Och det sitter då fan inget dåligt grafikkort i den heller. Bra är det inte medn ändå inte dåligt.
Och då kommer jag till problemet. När jag spelar wom exempel world of warcraft så har jag runt 30 fps. medelgrafik. När fläken åker upp i varv så ökar min fps till 60+.
Och då tänker ja mig att det måste ju gå att lägga in ett program för att överclocka fläken så den arbetat på högvarv hela tiden. Testade med speedfan men den ville inte funka. Av någon konstig andelning.
Då vänder jag mig till er och frågar om ni vet nått program som man kan göra det jag vill göra? Öka arbetshastigheten på fläken?
Vet inte vad du har för processor men intel har speedstep och amd har cool n' quiet som gör att processorn klockar ner sig när den inte behöver jobba mkt. Detta för att spara el och värme, vilket leder även till tystare dator.
Testa att stänga av sånt och andra energispar grejs så din processor ger järnet hela tiden.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!