2008-12-16, 13:33
Medlem
Hej. Haft denna datorn och skärmen i drygt 1,5 år, aldrig varit problem med den. Igår somnade jag rätt tidigt, och min polare som sov hos mig satt på datorn under natten. När jag satte på datorn märkte jag nu att alla färger har blivit mer gul/grön-aktiga. När jag går in i spelet counter-strike är det samma sak där, färgerna är helt gul-gröna. Rött har blivit till lila etc. Han säger att han inte ändrade några inställningar innan han stängde av datorn.

Har kollat om ngt ändrats i mitt grafikkorts inställningar (NVIDIA Ge-Force 7600 GS ASUS) men finner inget fel. Försökt justera på knapparna på min skärm, åstadkommer ändå ingenting. Vad har hänt?

Jag skulle därför vilja göra systemåterställning eller vad det heter, att datorn ställs om till det läget den var i t.ex. ett dygn sen. Hur gör jag det?
Senast redigerad av retrospect 2008-12-16 kl. 13:48.
Citera
2008-12-16, 13:35
Medlem
Andreasvbs avatar
Kolla så sladden till skärmen sitter i ordentligt.

Kolla med annan skärm på datorn om det blir samma, isf kan det vara grafikkortet, annars är det fel på din skärm.
Citera
2008-12-16, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Andreasvb
Kolla så sladden till skärmen sitter i ordentligt.

Kolla med annan skärm på datorn om det blir samma, isf kan det vara grafikkortet, annars är det fel på din skärm.

kan jag inte testa göra en systemåterställning så datorn ställs om till hur den var för 1 dygn sen o kolla om det fixar sig? hur gör man sån isf?
Citera
2008-12-16, 14:53
Medlem
Andreasvbs avatar
Start > Program > Tillbehör > System, tror jag. Där skall du kunna välja Systemåterställning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in