NÄÄÄÄÄE!
-Jag blir inte av med Java-uppdateringen.
-Jag blir inte av med bocken för inställningen ”Sök efter uppdatering automatiskt”.
Ja alltså jag kan ta bort bocken i fönstret Java kontrollpanelen/Uppdatera, men den finns sedan kvar när jag när jag öppnar fönstret igen.
..kan problemet möjligen handla om, som signaturen Schnitzel Fritz skriver om här ovan, att det är ett virus som spökar. Som, som Schnitzel Fritz uttrycker sig, ”Hijackat” med stor begynnelsebokstav. …å vad jösses menar hon med tillkopplad ”kaffebryggare”, till USB-anslutning? –Det är sådant här slangsnackande som gör att man inte tar tipsen på allvar.
-Och e´re bara jag som så här intensivt får Java-uppgradering?
====
Än mer utanför tråden: Med en reflektion över hur ni -signaturen Flytande argot- tydligen tar mitt snack om ”databitar”, och därpå snacket om ”filformateringsprogram” och ”filöppningsprogram”, här ovan (inlägg nummer 10).
Om jag nu inte tar fel av vad Flytande argot skriver: ”Jag har tyvärr ganska begränsad erfarenhet av Vista, kör XP själv, så jag förstår inte exakt vad du menar”.
Grejen är ju att datorn arbetar med, som vi gärna talar om, ”ettor och nollor”. –Som ju INTE ÄR! några ettor och nollor inne i datorns arbete! Utan är en grupp –elektriska- signaler, på ett visst sätt, enligt en kod, ASCI-koden, eller dess efterföljare.
Att när vi trycker på tangenten t.ex. ”a”, blir det en grupp på 7 stycken signaler, 7 stycken ”databitar”, lagrade på datorns arbetsminne.
Å så för nästa bokstav eller skrivtecken, blir det ytterligare en grupp 7 stycken ”databitar. Å för nästa å för nästa.
Till att när man har skrivit ett helt stycke, ligger det, en lång rad med, grupper med ”databitar” på arbetsminnet.
Till att när man sedan skall sända iväg denna långa raden av databitar, formaterar man den till, en styck helhet. En ”fil”.
Formaterar man genom ett ”filformateringsprogram”. Och för att sedan kunna öppna upp filen, måste man ha motsvarande ”fil-öppningsprogram”.
Där det finns …en uppsjö av olika program att välja mellan för att formatera. Och ..tror jag? är en sådan helhet en …så att säga java-helhet/javafil.
Till att när jag har laddat in en java-fil i min dator, måste jag alltså ha ett java-filöppningsprogram för att kunna öppna java-filen. ..och att det är ett …tror jag? sådant java-filöppningsprogram som här nu skall/vill uppgraderas i min dator. …eller?