2008-12-15, 05:43
Medlem
TaxiAls avatar
Har köpt ett par bruna skinnskor (finskor) som jag gillar väldigt mycket förutom att jag får rejäla skavsår bak på hälarna av dom.
Köpte någon form av plåster på apoteket som fungerade fin-fint till att läka mina fötter men jag vill inte behöva få runt med plåster varje dag.
Storleken på skorna känns lagom, jag kan knöla ner ett skohorn om jag tar i lite, så storleken är det nog inget större problem med.
Finns det något skoinlägg eller liknade man kan köpa? Eller har ni något annat fint tips att komma med?
Kan tillägga att jag använt skorna 3 -4 gånger och jag har alltid råkat ut för skavsår efter 10-20 minuter ungefär, så det verkar inte funka att bra "gå in dom".
Citera
2008-12-15, 15:41
Medlem
Det tar ett tag att gå in skorna, bara att kämpa vidare. Tillslut kommer hälen i skon anpassa sig, och din häl härda lite. Ju mer du bär dina skor ju bättre, och om du tar en paus och bär flip-flop på sommaren kan du räkna med att skavsåren kommer tillbaka när du börjar använda riktiga skor igen.
Citera
2008-12-15, 15:51
Medlem
jumpcuts avatar
Anser du fyra gånger vara att gå in ett par skor? Bra där

Gör såhär, ha alltid med dig skavsårsplåster när du använder de skorna och använd plåstren så fort du känner att det behövs. Efter ett tag kommer du märka att det inte behövs längre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in