2008-12-14, 19:41
Medlem
AussieBums avatar
Läste i Gamereactor idag att Codemasters håller på att jobba på uppföljaren till Colin McRae: DiRT och Race Driver: GRID. Det står inte så mycket om spelet på Wikipedia ännu men följande avslöjades iaf i Gamereactor:

- Det ska utseendemässigt va mycket snyggare än både första DiRT och GRID. Bilarna ska vara modellerade med 50% fler polygoner och kommer vid krascher att deformeras ännu mer övertygande. Även avancerade vatten- och skuggeffekter är att vänta. Spelet kommer använda en förbättrad variant av spelmotorn EGO-engine 3 (den som användes i GRID).

- Codemaster har arbetat mycket med att utsmycka vägarna med förstörbar omgivning; träd, buskar och väggar ska flyga åt fanders när du bränner fram.

- Onlineläget ska vara bättre än i föregångaren. Alla spellägen i enspelarläget ska finnas med i online-delen och ett matchmaking-system för att hitta förare på samma nivå finns.

- Det kommer släppas på 360, PS3 och PC

- Det kommer finnas lika varierande spellägen som i ettan plus en massa nyheter, som t.ex Trailblazer och Raid. I Raid kan åtta spelare ratta tyngre fordon off-road genom farligt tätbevuxna skogsområden, och som sagt, större delen av vegetationen ska vara förstörbar.

etc. etc. etc. Kommer väl en hel del ny info när vi närmar oss en release. Releasedatum har inte satts ännu, allt jag vet är att det ska släppas någon gång under 2009. Något att se fram emot, eller?
Citera
2008-12-14, 21:16
Medlem
actionHALs avatar
Som jag har väntat på den nyheten! Det första spelet var av världsklass och Grid som de släppte efter var också mycket bra. Bara och börja längta, mums...
Citera
2008-12-14, 22:43
Medlem
AussieBums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av actionHAL
Som jag har väntat på den nyheten! Det första spelet var av världsklass och Grid som de släppte efter var också mycket bra. Bara och börja längta, mums...

Jupp. Grid är enligt mig ett av de bästa racingspelen hittils. Finns inte många spel som klår det vad gäller grafik och fysik
Citera
2008-12-15, 01:30
Medlem
AussieBums avatar
Hittade lite mer info:

Angående grafiken:
- "We made key improvements to the EGO engine during the GRID project which lifted the quality of the game to a level we were very happy with. The development team have learnt a lot from the development of GRID, and have strengthened massively in their ability to get the most out of the hardware, notably pushing SPU usage on PS3, improving multi-core performance on Xbox 360 and adding PC specific features and technology. In DiRT 2, we're building on these changes to the engine, adding more physical modelling of the environment, improving lighting and shadowing, and broadening the use of our streaming system to allow much higher texture detail. Overall these changes mean we are pushing the boundaries of what is possible with the hardware as much as possible, and we're confident in our ability to lift the quality bar again."

Angående Single-Player läget:
- "The single-player experience is a very important part of our games. For DiRT 2, we wanted to create a journey for the player which encapsulated the spirit of off-road racing – it's about travelling the world in your RV, hitting off-road festivals and building your rep as a driver. Along the way you'll build friendships with the stars of the off-road world – like Travis Pastrana and Ken Block – and these relationships help you move up the ladder. If you get on well with someone like Ken Block, he'll invite you to cooler events and even offer to team up with you from time to time."

Angående Online-läget jämfört med Dirt 1:
- "It's all new. You'll see competitive online racing in all race types, plus a progressive reward system and community features which we'll talk more about in coming months."

Tydligen ska det även släppas till Nintendo DS, Playstation 2 och Wii.
Citera
2009-02-20, 15:07
Medlem
AussieBums avatar
"Codemasters meddelar att uppföljaren till DiRT släpps i september i år. Colin McRae: Dirt 2, den sjunde delen i rallyserien, kommer att bjuda på banor från ett antal olika platser på jorden - bland annat i en sportarena och i en regnskog. Spelet släpps till pc, Playstation 3, Xbox 360, Wii, DS och PSP. Vi har fått tag på ett lass nya bilder av något slag."

http://www.fz.se/nyhetsarkiv/?id=31573
Citera
2009-02-20, 15:28
Medlem
Mr.Patrics avatar
Känns som om Dirt2 är ganska överdrivet, hoppa runt på en crossbana med en WRC-bil i något industriområde liksom...
Känns som de tappat tråden en hel del sedan McRae gick bort och Pastrana tog över.

Känslan i Dirt var hästlängder bättre än den arkad-känslan som Grid bjöd på - så jag hoppas verkligen de gett Grid-motorn ett rejält lyft.
Grid kändes annars som svampiga bilar som kör sig själv, speciellt när man kör i 3:e person (ser hela bilen) - istället för att vara det verkligaste läget, gjorde dom det till något okörbart skit.

Annars verkar det lovande...

Btw, "...-kommer att bjuda på banor från ett antal olika platser på jorden - bland annat i en sportarena och i en regnskog."

Känns ju som om FZ-nördarna verkligen har koll. Arena-banor har ju hängt med ett tag...
Citera
2009-03-31, 01:25
Medlem
AussieBums avatar
Nya bilder:

http://gamereactor.se/media/big/colinmcrae_179624.jpg
http://gamereactor.se/media/big/colinmcrae_179623.jpg
http://gamereactor.se/media/big/colinmcrae_179622.jpg

http://gamereactor.se/nyheter/17412/...6e8a1bf1b3f51b
Citera
2009-05-07, 19:22
Medlem
Ny film finns på fz. Som visar lite motorljud och grus som sprutar och sånt!

Det ser så sjukt snyggt ut! Jag tror jag är kär!
Citera
2009-05-07, 19:53
Medlem
JusJuss avatar
Fan vad underbart, jag fullkommligt ÄLSKAR Colin McRae serien. Har lagt ner sjukligt mycket speltimmar på Colin Mcrae spelen, speciellt DiRT.

Fan vad det kommer bli kul! Får hoppas att dom inte spinner iväg för mycket på andra racing-grenar utan jobbar för att göra världens bästa rally(simulator)spel.

//Jusjus
Citera
2009-05-07, 21:02
Bannlyst
ja har colin mcrae från ca 98-2000 grym körkänsla
Citera
2009-05-08, 00:25
Medlem
Jag hoppas verkligen på det här spelet för av filmen att döma så verkar det helt klart skit grymt!
Citera
2009-05-08, 21:00
Medlem
AussieBums avatar
Finns ny "studio tour" video uppe på Gamereactor nu. Själva spelet kommer släppas runt September!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in