2008-12-14, 16:30
Medlem
osiriz88s avatar
Hej och hå! Ska i dagarna redigera en video från där jag och min flickvän är ute och åker slalomskidor. Pga allt störande och dånande vindljud i micen så tänker jag dra över just dessa scener med någon slags skön och avkopplande bakgrundsmusik.

Bara ett problem. Vars hittar man sådan musik? Vill ha något mjukt och instrumentaliskt (alltså helt utan sång.)

Help!
Citera
2008-12-17, 22:05
Medlem
Frostnatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av osiriz88
Hej och hå! Ska i dagarna redigera en video från där jag och min flickvän är ute och åker slalomskidor. Pga allt störande och dånande vindljud i micen så tänker jag dra över just dessa scener med någon slags skön och avkopplande bakgrundsmusik.

Bara ett problem. Vars hittar man sådan musik? Vill ha något mjukt och instrumentaliskt (alltså helt utan sång.)

Help!

http://www.royalty-free.tv/
är förmodligen en av de bästa sidorna för detta. Börjar bli väldigt omfattande och numera finns tom musik som i princip låter som dom är tagna från episka långfilmer.
Det är inte heller nödvändigt att köpa låtarna, du kan ladda ner ljudklipp i lägre kvalitet gratis, men dessa är ibland fullt tillräckliga, iallafall för hemmabruk.
Citera
2008-12-18, 04:19
Medlem
UtflippaDs avatar
Soundsnap har en hel del. Tyvärr har de infört att man måste bli medlem (vilket är gratis) för att få ladda ner 5 klipp/mån (betala och få mer). En aning snålt, men det kan kanske räcka till er film.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in