Jag är inte själv vegetarian, men jag äter ofta ett proteinpulver som heter Vegan&vegetarian när jag inte orkar laga mat. Det innehåller massor med aminosyror, mineraler etc. Kroppens lager av B12 räcker ett antal år, men eftersom det är viktigt att ha tillräckligt för en välfungarande hjärna och nervsystem så skulle jag nog ta extra B12 om jag var du. Gärna en sort som får smälta under tungan för extra upptag (t ex Solaray).
Sen gäller det ju att blanda födoämnen så att man kan tillgodogöra sig protein t ex bönor + ris, men det där kan du nog.
D-vitamin har kommit väldigt på tapeten på sistone och det finns fog att tro att tidigare RDI är för lågt. Eftersom det i huvudsak finns i t ex lax (men även i mjölk-dock i mindre doser) så kan det vara klokt att under den solfattiga årstiden ta någon form av d-vitamintillskott.
Annars tycker jag att du är att gratulera till ditt beslut, har försökt själv men klarade inte av det.
Tillägg: du frågar vad du ska inhandla i hälsokostbutiken, börja med buljongpulver utan smaktillsatser. Det är både nyttigare och godare än t ex Knorrs grönsaksbuljong. Dessutom är det lättdoserat eftersom det är i pulverform.